Το να συγχρονιζόμαστε με τα trends της εποχής είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσουμε/ συντηρήσουμε την παραγωγή μας και να προσελκύσουμε νέους πελάτες.
του Νίκου Μωράκη
Αν είμαστε επίκαιροι, γνωρίζουμε εκ των προτέρων τα ενδιαφέροντα των υποψηφίων πελατών μας και χρησιμοποιούμε σωστά τα διάφορα κανάλια προσέγγισης τους, τότε βρισκόμαστε σίγουρα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και «φλερτάρουμε» περισσότερο με την πιθανότητα να τους εντοπίσουμε πιο εύκολα και να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους, άρα και να οδηγηθούν στην απόφαση να μας επιλέξουν για να ασφαλιστούν.
Πώς όμως ξεκινάμε; Πώς κατηγοριοποιούμε τους εν δυνάμει πελάτες μας;
Ένας έξυπνος απλός τρόπος είναι βάσει των ηλικιακών group. Αυτά είναι:
- Οι Boomers: Ηλικίες από 55 έως 75 ετών
- Oι Generation X: Ηλικίες από 40 έως 54 ετών
- Oι Millennials: Ηλικίες από 25 έως 39 ετών
- Και οι Generation Z: Ηλικίες από 8 έως 23 ετών.
Στη συνέχεια πρέπει να συγχρονιστούμε με την επικαιρότητα.
Αυτή την περίοδο ολόκληρος ο πλανήτης ζει σε ένα γενικευμένο lockdown. Ο κόσμος ανησυχεί για την πανδημία του covid-19 και είναι κλεισμένος στα σπίτια του ακολουθώντας τις οδηγίες της πολιτικής προστασίας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να να καταναλώνει περιεχόμενο.
Το κάνει κατ’ εξαίρεση; Όχι
Το έκανε και πριν τον Κορωνοϊό; Ναι
Το κάνει πιο έντονα από άλλες φορές; Υπό φυσιολογικές συνθήκες; ΝΑΙ. Σίγουρα ναι.
Δηλαδή τι παραπάνω κάνει; Τι θα πει καταναλώνει περιεχόμενο;
Ο κόσμος λόγω του lockdown βλέπει περισσότερο τηλεόραση, διαβάζει εφημερίδες, ακούει ράδιο, διαβάζει ειδησεογραφικά site online, ακούει – στριμάρει το λένε πλέον – μουσική, βλέπει τηλεόραση online, παρακολουθεί live streams μέσω των social media, διαβάζει βιβλία ακούει podcasts, βλέπει video online σε πλατφόρμες όπως το youtube και παίζει βιντεοπαιχνίδια.
Γνωρίζοντας λοιπόν σε ποιο ηλικιακό group ανήκει κάποιος αλλά και τι περιεχόμενο συνηθίζει να καταναλώνει εμείς σαν Ασφαλιστές μπορούμε πολύ πιο εύκολα να τον προσεγγίσουμε. Να έρθουμε σε επαφή μαζί του και να τον ενημερώσουμε βάσει τον αναγκών που πιστεύουμε ότι έχει.
Βασιζόμενοι σε όλα τα παραπάνω εντοπίσαμε μια μελέτη του global web index η οποία έγινε σε 4.000 Αμερικάνους & Άγγλους χρήστες του διαδικτύου με ηλικίες από 16 έως 64 ετών προκειμένου να εντοπίσει και να αναγνωρίσει πως ο Covid-19 έχει αλλάξει ή αυξήσει τις καταναλωτικές συνήθειες περιεχομένου του κόσμου. Ακολουθούν infographics με το κάθε ηλικιακό group ξεχωριστά (Βoomers, Gen X, Millennials & Gen Z) καθώς και ένα πινακάκι το οποίο συνοψίζει ποσοστιαίες μεταβολές ως προς το ποιες καταναλωτικές συνήθειες περιεχομένου έχει ο κόσμος την περίοδο της καραντίνας.
Baby Boomers (55-75 ετών)
Στο παραπάνω infographic μπορούμε να δούμε ότι όσοι άνθρωποι ανήκουν στο ηλικακό group 55 – 75 ετών προτιμούν να βλέπουν τηλεόραση κατά 42%, να μην κάνουν τίποτα από τα παραπάνω κατά 24%, να βλέπουν διαδικτυακή τηλεόραση κατά 21% και να ακούν ράδιο ή να διαβάζουν ειδήσεις online κατά 15%. Εντύπωση προκαλεί ότι αυτές οι ηλικίες που θα περιμέναμε ότι παραμένουν παραδοσιακοί ως προς την ενημέρωση τους δεν διαβάζουν πλέον καθόλου ή σχεδόν καθόλου ειδήσεις από έντυπα μέσα (7%).
Generation X (40 – 54 ετών)
Σχεδόν τις ίδιες συνήθειες μπορεί κανείς να παρατηρήσει και στις ηλικίες 40 – 54 ετών, οι λεγόμενοι γενιά Χ καθώς κατά 45% επιλέγουν να ενημερωθούν ή να διασκεδάσουν παρακολουθώντας τηλεόραση. Η διαφορά με τους baby boomers είναι ότι αυτές οι ηλικίες είναι περισσότερο εξικιωμένες με την τεχνολογία και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να επιλέγουν περισσότερο videos online (35%), streaming μουσική (27%) & video games για να περάσουν την ώρα τους. Επιπλέον τους αρέσει να παρακολουθούν livestreams (21%) αλλά και να διαβάζουν βιβλία (21%) όπως επίσης και να ακούν ράδιο (38%) και να διαβάζουν ειδήσεις online (31%).
Millennials (25 – 39 ετών)
Από τις ηλικίες των 39 και κάτω τα ενδιαφέροντα κάνουν στροφή 180 μοιρών. Οι λεγόμενοι millennials δε βλέπουν τηλεόραση τόσο (35%) και προτιμούν να βλέπουν video online (44%), να βλέπουν διαδυκτιακή τηλεόραση (41%) και να ενημερώνονται online (36%). H μεγάλη αλλαγή φαίνεται στα βιντεοπαιχνίδια που σε αυτές τις ηλικίες είναι πολύ διαδεδομένα καθώς το 31% φαίνεται πως τα διαλέγει για να περάσει την ώρα του. Το διάβασμα βιβλίων διατηρεί τη θέση του στο 21% ενώ η επιλογή του να μην κάνουν τίποτα από τα παραπάνω φαίνεται να υποχωρεί αισθητά στο 10%.
Generation Z (8 – 23 ετών)
H γενιά Ζ έχει στην ουσία μεγαλώσει στην καρδιά της τεχνολογικής επανάστασης. Επόμενο είναι λοιπόν οι νέοι σε αυτές τις ηλικίες να επιλέγουν το διαδύκτιο ως το κύριο κανάλι ενημέρωσης και διασκέδασής του. Έτσι το 51% βλέπει video online, το 38% βλέπει διαδικτυακή τηλεόραση, το 28% ακούει μουσική online και το 31% παίζει βιντεοπαιχνίδια. Δεν βλέπει τηλεόραση όσο οι άλλες ηλικίες (24%), δεν ακούει τόσο πολύ ραδιόφονο (17%) και δεν διαβάζει τόσο ειδήσεις online πιθανός λόγω του νεαρού της ηλικίας τους.
Χωρίς να μας προκαλεί εντύπωση, σύμφωνα με την ίδια έρευνα πάνω από το 80% των ερωτηθέντων παραδέχθηκαν την περίοδο της καραντίνας που διανύουμε καταναλώνουν περισσότερο περιεχόμενο απ’ότι συνήθως με τους περισσότερους να επιλέγουν είτε να βλέπουν τηλεόραση είτε να βλέπουν video online σε πλατφόρμες όπως το Youtube και το TikTok. To 68% αυτών αναζητούν online ειδήσεις που αφορούν τον Covid-19 με μόνη εξαίρεση τη γενιά Ζ οι οποίοι προτιμούν να ακούν μουσική από το να διαβάζουν ειδήσεις.
ALL | Gen Z | Millennials | Gen X | Boomers | |
---|---|---|---|---|---|
Covid-19 updates | 68 | 67 | 71 | 69 | 54 |
Ακούν Μουσική | 58 | 71 | 62 | 54 | 38 |
Βλέπουν ταινίες/ σειρές | 49 | 51 | 52 | 51 | 34 |
Βλέπουν αστείο video | 42 | 52 | 44 | 39 | 27 |
Παίζουν παιχνίδια στο κινητό | 40 | 47 | 45 | 36 | 34 |
Βλέπουν memes | 32 | 54 | 41 | 21 | 9 |
Παίζουν παιχνίδια στο PC ή στο laptop | 29 | 29 | 36 | 25 | 25 |
Ψάχνουν για συνταγές μαγειρικής | 28 | 21 | 35 | 29 | 21 |
Διαβάζουν οικονομικές & επιχειρηματικές ειδήσεις | 27 | 14 | 35 | 28 | 21 |
Ψάχνουν για προσφορές/ εκπτώσεις online | 24 | 22 | 28 | 23 | 23 |
Διαβάζουν άρθρα για υγιεινή ζωή | 24 | 19 | 31 | 22 | 16 |
Διαβάζουν αθλητικές ειδήσεις | 23 | 16 | 32 | 19 | 24 |
Διαβάζουν ειδήσεις lifestyle για διάσημους | 22 | 25 | 25 | 19 | 15 |
Ακούν podcatst | 18 | 16 | 26 | 16 | 7 |
Βλέπουν video γυμναστικής | 18 | 18 | 24 | 17 | 3 |
Παρακολουθούν τη μόδα | 16 | 14 | 23 | 13 | 7 |
Διαβάζουν blogs | 15 | 12 | 22 | 13 | 9 |
Παρακολουθούν e-sports (livestreams) | 12 | 14 | 20 | 9 | 2 |
Ψάχνουν που θα κάνουν διακοπές | 12 | 11 | 18 | 9 | 3 |
Παρακολουθούν Webinars | 11 | 9 | 16 | 9 | 6 |
Ψάχνουν τρόπους να απεξαρτηθούν από το internet | 5 | 5 | 4 | 6 | 8 |
Αναλύοντας κανείς τα στοιχεία μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα ανάλογα το κοινό που ψάχνει να ενημερώσει. Για παράδειγμα σύμφωνα με το παραπάνω πίνακα το 28% των Millennials ψάχνει προσφορές και εκπτώσεις online (γιατί όχι και ασφαλιστικού ενδιαφέροντος) ενώ το 52% των νέων που ανήκουν στη γενιά Ζ βλέπουν video online που σημαίνει ότι το να διαφημιστεί ένας Ασφαλιστής σε πλατφόρμες όπως το youtube ή το TikTok θα έχει τα επιθυμειτά αποτελέσματα αν τον ενδιαφέρει να προσελκύσει αυτό το κοινό.
Πολύ ενδιαφέρον !