Υπέρ του υποψήφιου ασφαλισμένου σε περίπτωση καταγγελίας για μη ικανοποίηση του δικαιώματος διαγραφής δεδομένων αποφάνθηκε η Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Ειδικότερα σε περίπτωση ασφάλισης στο προσυμβατικό στάδιο που γίνεται για τα συμβόλαια ο καταγγέλων, που ήθελε να ασφαλίσει τον ίδιο , την γυναίκα του και τα δύο του παιδιά τελικά δεν ασφαλίστηκε και εν συνεχεία ζήτησε από την εταιρεία να σβήσει τα δεδομένα.
Όπως επισήμανε η ασφαλιστική κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής συνέντευξης που γίνεται με τους υποψηφίους ασφαλισμένους συλλέχθηκαν προσωπικά δεδοµένα και ο υποψήφιος ασφαλισμένος ενηµερώθηκε για την επεξεργασία των δεδοµένων και ζητήθηκε ρητώς η συγκατάθεσή του.
Επίσης η εταιρεία αναφέρει ότι ο καταγγέλων ενημερώθηκε για το σκοπό της συλλογής των προσωπικών δεδοµένων, τους αποδέκτες των δεδοµένων, το χρονικό διάστηµα διατήρησής τους , που είναι µια 5ετία, και σε περίπτωση σύναψης συµβολαίου για ολόκληρο το χρονικό διάστηµα ισχύος αυτού, καθώς και για τα δικαιώµατά του, µεταξύ αυτών, και για το δικαίωµα διαγραφής.
Οι απαντήσεις των υποψηφίων ηχογραφούνται και με όλη τη διαδικασία ικανοποιείται, κατά την ασφαλιστική εταιρεία, η υποχρέωση λήψης συγκατάθεσης του υποκειµένου των δεδοµένων, καθώς η ηχογράφηση αποτελεί έγγραφο µε την αποδεικτική δύναµη που του προσδίδει ο νόµος (άρθρο 444 παρ. 1 γ ΚΠολ∆).
Τέλος η ασφαλιστική εταιρεία υποστηρίζει ότι τα πέντε έτη δύναται να νοηθούν ως συµβατική περίοδος διατήρησης, η επεξεργασία δεδοµένων προσωπικού χαρακτήρα γίνεται, στον βαθµό που είναι αυστηρά αναγκαία για τους σκοπούς πρόληψης της απάτης και πως το δικαίωµα του καταγγέλλοντος ικανοποιήθηκε προσηκόντως, δεδοµένου ότι κατόπιν της ανωνυµοποίησης των προσωπικών δεδοµένων, που περιλαµβάνονταν στην αίτησή του, καθίσταται αδύνατη η ταυτοποίηση αυτού.
Στην απόφαση που εξέδωσε η ΑΠΔΠΧ η ασφαλιστική εταιρεία, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, παραβίασε την 6 Πρβλ. σχετική απόφαση αυστριακής εποπτικής Αρχής από 05.12.2018 (Geschäftszahl DSBD123.270/0009-DSB/2018), άσκηση του δικαιώµατος διαγραφής του Α σύµφωνα µε τις διατάξεις των άρθρων 5 και 17 του ΓΚΠ∆ και απευθύνει, δυνάµει του άρθρου 58 παρ. 2 στοιχ. β΄ του ΓΚΠ∆, επίπληξη στην εν λόγω ασφαλιστική εταιρεία για την παραβίαση των διατάξεων αυτών και β) επιφυλάσσεται να κρίνει τη νοµιµότητα της διατήρησης των προσωπικών δεδοµένων των υποψήφιων ασφαλισµένων για µία πενταετία από τη συλλογή τους κατά το προσυµβατικό στάδιο για το σκοπό της αποφυγής και καταπολέµησης της ασφαλιστικής απάτης στο πλαίσιο της εξέτασης του σχεδίου Κώδικα ∆εοντολογίας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών που έχει υποβληθεί προς έγκριση στην Αρχή, σύµφωνα µε τα οριζόµενα στη διάταξη του άρθρου 40 παρ. 5 του ΓΚΠ∆.