To “ID” όλη την περασμένη εβδομάδα δεχόταν παράπονα από Εταιρείες και Πράκτορες για τις πρακτικές της Εθνικής Ασφαλιστικής. Το μήνυμα που εισπράξαμε ήταν: Η Εθνική “Σκουπίζει” την Αγορά. Προσφέρει 10% επιπλέον έκπτωση, πάνω από την προμήθεια εννοείται υπό τον όρο το συμβόλαιο του αυτοκινήτου να προέρχεται από άλλη Ασφαλιστική! Φυσικά το Μπόνους Μάλους έχει καταργηθεί προ πολλού. Όλοι παίρνουν το 2,χωρίς ερωτήσεις!
Δεν γνωρίζουμε ποιος είναι ο στόχος της νέας τακτικής, ωστόσο καλό θα είναι να μάθουμε. Αυτό που δεν εξηγείται είναι το εξής απλό: Πώς θα περιορίσει τα έξοδά της η Εταιρεία όταν συνεχίζει να προσελκύει πολύ επιθετικά τα δεδομένα ζημιογόνα Ασφάλιστρα του Αυτοκινήτου; Αυτή την πρακτική ακολούθησε η προηγούμενη Διοίκηση και έφτασε να έχει κοντά στο ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, αυξάνοντας επικίνδυνα τα ανοίγματά της στα αποθεματικά της. Η μητρική τράπεζα γονάτισε στην κυριολεξία με τις αλεπάλληλες αυξήσεις Κεφαλαίου που έχει κάνει στην θυγατρική της Ασφαλιστική. Αυτά, πέρα από την τεράστια περιουσία που είχε η Εθνική μαζί με τα ακίνητα της Αστήρ, τα οποία πουλήθηκαν σχεδόν όλα!
Από διασταυρωμένες πληροφορίες από την αγορά των Πρακτόρων, ακούσαμε ότι οι Εταιρείες που φαίρονται να έχουν δεχτεί την επίθεση της Εθνικής και να αντιμετωπίζουν μεγάλες απώλειες ανανέωσης των συμβολαίων Ασφάλισης Αυτοκινήτων, είναι η Διεθνής Ένωση και η Υδρόγειος. Αυτές οι μαζικές διαρροές δημιουργούν και γίνονται αφορμή να κυκλοφορούν κάθε είδους πληροφορίες στην Αγορά που δεν βοηθούν καθόλου το γενικότερο αρνητικό κλίμα που κυριαρχεί τόσο στον κλάδο όσο και στο ευρύτερο κοινό.
Δεν γνωρίζουμε που το πάει η Εθνική και ελπίζουμε ότι με τις νέες αλλαγές στη Διοίκηση κάτι θα αλλάξει.
Η Εθνική προσφέρει το λεγόμενο πακέτο “επανάκτησης” εδώ και τουλάχιστον 1,5 χρόνο, από τις αρχές του 2009! Μου κάνει εντύπωση που η “καταγγελία” γράφεται σήμερα.
Μάλιστα ξεκίνησε να δίνει 12%, το οποίο θα γινόταν τον επόμενο χρόνο 10%, 8% και εντέλει να έπαυε στο 4ο έτος να ισχύει η έκπτωση, θεωρώντας οτι το πολύ σε 4 χρόνια θα έχουν γίνει πελάτες μας και στη ζωή, οι οποίοι δικαιούνται μόνιμα ένα 10%. Μιλάμε επομένως για προσέλκυση πελατών, με τρόπο που θεωρώ θεμιτό.
Σήμερα που μιλάμε η έκπτωση είναι 8% και υπάρχει εγκύκλιος που ενημερώνει οτι σύντομα θα πέσει στο 5%.
Φυσικά το θέμα είναι οτι η προσφορά ίσχυσε πολύ πριν κλείσει η General Union, (είχε ήδη ανακλειθεί η άδεια της ΕΟΣ), προφανώς διότι μια ηγέτιδα εταιρία στον κλάδο της πρέπει και οφείλει να είναι μπροστά από τις εξελίξεις.
Δεν καταλαβαίνω που είναι η κατηγορία, όταν χρόνια τώρα οι ίδιοι οι πράκτορες αντιμετώπιζαν την Εθνική ως “η ακριβή”, αλλά ταυτόχρονα ήταν η μόνη που είχε ρεαλιστικά ασφάλιστρα σε σχέση με το δείκτη ζημιών, αλλά και η μόνη που πραγματικά είχε όσα αποθεματικά χρειάζονταν σε ρευστό (με 1-2 ακόμα σοβαρές εταιρίες της αγοράς).
Τέλος, που είναι το κακό ο ίδιος ο κόσμος να θέλει να ασφαλιστεί στη μεγαλύτερη και σοβαρότερη εταιρία της Ελλάδας, βλέποντας τις μικρές να κλείνουν η μία μετά την άλλη; Διότι χωρίς να παραγνωρίζω την ύπραξη και άλλων σοβαρών εταιριών στον κλάδο, είμαι εδώ και αρκετό διάστημα μάρτυρας προσωπικά ενός φαινομένου του να έρχονται οι ίδιοι οι πράκτορες (μιλάμε για επαρχία) και να μου ζητάν συνεργασία με την Εθνική, γιατί ο κόσμος έχει φοβηθεί και τους ζητάει Εθνική χωρίς να τους νοιάζει αν θα είναι 10-20 ευρώ ακριβότερα.
Ο στόχος της Εθνικής προφανώς είναι η εισροή σε έναν κλάδο που για χρόνια υστερούσε. Παρόλα αυτά μπαίνει χωρίς ρίσκο (δεν θέλει π.χ. τα ενοικιαζόμενα).
Όπως επίσης προσωπικά έχω δει οτι σχεδόν όσοι ασφαλιστές ήρθαν από τον τοπικό ανταγωνισμό (κυρίως της ΑΣΠΙΣ και της General Union) είχαν μάθει σε τακτικές περίεργες (βγάζω ασφαλιστήριο με ημ/νια δύο μέρες πριν το ατύχημα, έγινε η ζημιά και την έφτιαξα αλλά δεν κράτησα τα σπασμένα τζάμια, κτλ κτλ κτλ).
Επομένως ο συνδυασμός χαμηλών ασφαλίστρων – κλοπής των εταιριών από το ίδιο τους το δίκτυο, οδήγησε την Εθνική σε αυτή την τακτική. Στο γραφείο μας οι ζημίες μειώνονται αντί να αυξάνονται γιατί απλούστατα δεν στέλνονται “μούφες” που στο παρελθόν τις πρότειναν οι ίδιοι οι ασφαλιστές (!!!!), ενώ τα αυτοκίνητα υπερδιαπλασιάζονται.
Συμπέρασμα, δεν είναι δεδομένα ζημιογόνα τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου, είναι ποιός τα διαχειρίζεται και πως.
Μ. Γ.
Unit Manager
Εθνική Ασφαλιστική
Τωρα θελετε να μου πειτε οτι σας πειραξε το οτι η Εθνικη κατεβαζει το ΒΜ στο 2…Αυτο δηλαδη που τοσα χρονια εκαναν ολες οι αλλες εταιρειες…Μηπως αντι γι’αυτο θα επρεπε να γραψετε τι κανουν οι αλλες εταιρειες οσον αφορα την εκπτωση της ζωνης(εννοω τον τοπο διαμονης);Η Εθνικη πρωταει ζηταει αντιγραφο εκκαθαριστικου για να δει σε ποια ΔΟΥ ανηκει ο ιδιοκτητης και μετα αν οντως διαμενει στην επαρχια τοτε προχωραει στην αναλογη εκπτωση και οχι αυθαιρετα..Απο την στιγμη που η εταιρεια αποζημιωνει μεσα σε λιγες μερες τις ζημιες της καλο ειναι να ασχοληθειτε με κατι αλλο…Η τουλαχιστον να μην κατηγορειτε μονο μια εταιρεια για κατι που ολες εκαναν και συνεχιζουν να κανουν εδω και πολλα χρονια!