Η «επέλαση» της πανδημίας του κορωνοϊού στον κόσμο και τη χώρα μας και οι ραγδαίες αλλαγές που έφερε στη ζωή μας, ανέτρεψε τα δεδομένα και δημιούργησε επείγουσες συνθήκες στην κοινωνία και την οικονομία.
Γράφει ο Παύλος Κασκαρέλης, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Υδρόγειος Ασφαλιστική
Η ασφαλιστική αγορά κλήθηκε και αυτή να ανταποκριθεί στη νέα πραγματικότητα του επιχειρείν και της καθημερινότητας των πολιτών, φροντίζοντας για την ομαλή συνέχιση της παροχής των ασφαλιστικών υπηρεσιών σε συνδυασμό με το πρώτιστο μέλημα της προστασίας της υγείας του συνόλου.
Η προσωρινή επιβράδυνση της οικονομίας θα επηρεάσει και την ασφαλιστική δραστηριότητα. Είναι αναμενόμενη περιορισμένη μείωση παραγωγής ασφαλίστρων καθώς και πρόσκαιρη αρνητική επίδραση επί των απαιτούμενων κεφαλαίων, κυρίως λόγω της μείωσης των χρηματοοικονομικών αξιών διεθνώς, η οποία όμως θα αντιστραφεί σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την αποδρομή της πανδημίας. Άλλωστε οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι επενδυτές με μακροχρόνιο ορίζοντα και ως εκ τούτου αντισταθμίζουν τις όποιες προσωρινές απώλειες. Υπάρχουν όμως και θετικές επιπτώσεις όπως είναι η αποτελεσματική λειτουργία των εταιρειών με τηλεργασία του προσωπικού τους, η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης και ηλεκτρονικής επικοινωνίας με τα δίκτυα διανομής και τους ασφαλισμένους, κ.ά. Αν και όποιο ασφαλές συμπέρασμα είναι πρώιμο, σίγουρα ο ρυθμός αλλά και ο τρόπος με τον οποίον θα επανέλθουμε στην κανονικότητα θα καθορίσει πολλά και απαιτεί από εμάς εγρήγορση και ευελιξία – στόχων και αντίστοιχων στρατηγικών – για τη διατήρηση των προοπτικών του Κλάδου.
Όσον αφορά την ανταπόκριση της Υδρογείου Ασφαλιστικής, εμείς παρακολουθήσαμε στενά την πορεία του θέματος από τις πρώτες του φάσεις και προχωρήσαμε έγκαιρα στη λήψη μέτρων σε όλο το φάσμα της λειτουργίας μας. Στόχοι μας ήταν και παραμένουν φυσικά η διασφάλιση της υγείας των ανθρώπων μας και του ευρύτερου κοινού και η στήριξη της εθνικής προσπάθειας για την αντιμετώπιση του ιού σε συνδυασμό με την συνέχιση –στο 100%– της παροχής των υπηρεσιών μας, με τρόπους, ωστόσο, που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες συνθήκες και τις αυξημένες ανάγκες των πελατών και συνεργατών μας στην παρούσα συγκυρία.
Η στρατηγική μας κινήθηκε πάνω σε τέσσερις άξονες:
- Την λήψη προληπτικών μέτρων για την υγιεινή και ασφάλεια στους χώρους των γραφείων μας σε όλη την Ελλάδα με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού, σε εναρμόνιση με τις οδηγίες των αρχών.
- Την έγκαιρη εφαρμογή του σχεδίου επιχειρησιακής συνέχειας και της εξ αποστάσεως εργασίας των εργαζομένων. Αξιοποιώντας την προετοιμασία, τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και τους ψηφιακούς πόρους που η εταιρεία διέθετε, ήδη από τις 16 Μαρτίου το προσωπικό μας εργάζεται και εξυπηρετεί στο 100% πελάτες και συνεργάτες από το σπίτι, ενώ στα γραφεία παραμένει ένα ελάχιστο προσωπικό ασφαλείας, το οποίο εναλλάσσεται σε εβδομαδιαία βάση.
- Την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και συνεργατών μέσα από την αξιοποίηση και ενίσχυση των υφιστάμενων ψηφιακών υποδομών, υπηρεσιών και εφαρμογών και τη δημιουργία νέων (εμπλουτισμός των apps για συνεργάτες / πελάτες και της υπηρεσίας PayOnline, νέες δυνατότητες στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και πληρωμές, νέα ηλεκτρονική διαδικασία αποζημίωσης κ.ά.).
- Την έμφαση στην επικοινωνία και εντατικοποίηση της ενημέρωσης προς εργαζομένους, συνεργάτες και πελάτες με περιεχόμενο προσαρμοσμένο στην εν εξελίξει κατάσταση (μέσω ενημερώσεων, newsletters, περιεχόμενο σε ιστοσελίδα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κ.ά.).