Η Typ Tap είναι μία εταιρεία που μέσα σε 1 λεπτό ασφαλίζει κατοικίες. Είναι μία insurtech που αξιοποίησε την τεχνολογία της και το μοντέλο ανεξάρτητων πρακτόρων της.
Το 2019 το βασικό πρόγραμμα που λανσάρει στη Φλόριντα των ΗΠΑ κατέγραψε αύξηση παραγωγής 2.202% και τα συνολικά ασφάλιστρά της ξεπέρασαν τα 75 εκατ. δολάρια.
Σε αντίθεση με τη Lemonade που θεωρείται επίσης πετυχημένο εγχείρημα και στηρίζεται σε τεχνολογίες ΑΙ, η TypTap δεν έχει καμία σχέση με τη συνεργατική οικονομία και βασίζεται για την ανάπτυξή της στη διαμεσολάβηση.
Όπως εξηγεί ο Kevin Mitchell που βρίσκεται στην εταιρεία από το 2013 η εταιρεία έπρεπε από την αρχή να είναι κερδοφόρα. “Το κλειδί εν προκειμένω για την ανάπτυξη της εταιρείας ήταν η διανομή. Στη direct πώληση χρειάζονται δαπανηρές καμπάνιες μάρκετινγκ ανά κλικάρισμα, ενώ το μοντέλο ανεξάρτητων συμβούλων μας επέτρεψε να ελέγξουμε το κόστος διανομής και να ανταμείψουμε γενναιόδωρα τους συνεργάτες μας. Σε κάθε νέα ασφάλιση κατοικίας παρέχουμε προμήθεια 20% και σε κάθε ανανέωση 10%».
Η ιστορία της εταιρίας
Η πορεία της εταιρείας δεν είναι τυχαία. Η TypTap είναι θυγατρική του HCI Group, ο οποίος ιδρύθηκε το 2009 και δραστηριοποιείται σε λογισμικό και τεχνολογίες υγείας σε 20 χώρες. Όπως αναφέρει το digital Insurance “όταν η Siri της Apple ήταν βρέφος και η Alexa της Amazon αγέννητη οι ιδρυτές της TypTap άρχισαν να συζητούν τη δημιουργία ενός αυτοματοποιημένου, επικερδούς ασφαλιστικού φορέα που βασίζεται σε δεδομένα” σε αντίθεση με οτιδήποτε υπήρχε εκείνη την εποχή. «Στις αρχές του 2012, αναρωτηθήκαμε πώς θα αγόραζαν οι καταναλωτές ασφάλιση το 2030», εξηγεί ο Paresh Patel, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας TypTap, HCI Group. «Φανταστήκαμε τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν μία εφαρμογή σε κινητό που θα λειτουργεί με την καταγραφή της φωνής. Στην εφαρμογή θα έπρεπε να αναφέρουν το όνομα, τη διεύθυνσή τους και τον τύπο ασφάλισης που επιθυμούσαν για να λάβουν προσφορές που θα μπορούσαν εν συνεχεία να υπογράψουν ψηφιακά. Θεωρήσαμε ότι ήταν καλύτερο να κάνουμε το άλμα τότε για να γίνουμε εμείς οι disruptors».
Η εταιρεία τελικά ιδρύθηκε το 2013. Το 2016 άρχισε να διαθέτει ασφάλιση για πλημμύρες στην αγορά 10 δις των ΗΠΑ και το 2018 είχε μερίδιο 60 εκατ., σήμερα επεκτείνεται σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ έχοντας αξιοποιήσει το μοντέλο ανεξάρτητων ασφαλιστών και στοχεύει να εισέλθει στον τομέα των ασφαλίσεων που αφορούν εργάτες και επιχειρήσεις.
Το 2013 ιδρύθηκε και η Exzeo που έφτιαξε την πλατφόρμα της η οποία αξιοποιεί τα μεγάλα δεδομένα, τα analytics και την AI σε κλίμακα yottabyte.
Σύμφωνα με τον Patel, η πλατφόρμα αυτοματισμού ακολουθεί μια προσέγγιση Google-esque, αντί να χρησιμοποιεί ενσωματώσεις API. Μεταξύ άλλων εργασιών, αυτό επιτρέπει την ολοκλήρωση περίπου 58 βημάτων undewriting σε 300 milisecond του δευτερολέπτου. “Θέλαμε να συλλέξουμε και να αναλύσουμε δεδομένα εκ των προτέρων, ώστε ένα bot να μπορεί γρήγορα να έχει τις απαιτούμενες πληροφορίες.”
Η TypTap έκανε το πρώτο λανσάρισμα προιόντος στις αρχές του 2016 με ένα πρόγραμμα πλημμύρας στη Φλόριντα που κυκλοφόρησε ως εναλλακτική λύση στο Εθνικό Πρόγραμμα Ασφάλισης Πλημμυρών.
Σε όλες τις πολιτείες της Αμερικής το 2030
Τώρα, η TypTap στοχεύει στην αγορά ασφάλισης κατοικιών στις ΗΠΑ ύψους 105 δισεκατομμυρίων δολαρίων με βραχυπρόθεσμο στόχο να φτάσει την παραγωγή 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή τη στιγμή σχεδιάζει την επέκταση της το 2021 σε 20 πολιτείες και μέχρι το 2030 σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ.
«Ξεκινάμε σε πολιτείες που θέλουν να αδειοδοτήσουν νέες ασφαλιστικές και όπου τα εσωτερικά μας δεδομένα προβλέπουν κερδοφορία για εμάς και τους πράκτορές μας», λέει ο Mitchell.
Όσο για το πόσα δεδομένα απαιτούνται, η TypTap έχει ήδη συλλέξει data για 5,5 εκατομμύρια στέγες σπιτιών στη Φλόριντα, που αντιστοιχούν στο 98% του συνόλου των σπιτιών της περιοχής. «Ο στόχος είναι η συλλογή δεδομένων για το 100% των στεγών σε κάθε πολιτεία που μπαίνουμε», λέει ο Patel.
Πώς γίνεται η ασφάλιση
Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για πλημμύρα απαιτούν απάντηση σε δύο μόνο ερωτήσεις και οι ασφαλίσεις κατοικίας σε πέντε. Οι πράκτορες μπορούν να ολοκληρώσουν μια προσφορά ιδιοκτητών σπιτιού σε λιγότερο από ένα λεπτό και οι προσφορές αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους πελάτες αμέσως μετά την ψηφιακή τους υπογραφή. Το έντυπο ασφαλιστήριο φτάνει λίγο αργότερα μέσω ταχυδρομείου.
Μέσα στα επόμενα χρόνια η TypTap σχεδιάζει α επεκταθεί προιοντικά τόσο στις ασφαλίσεις επιχειρήσεων όσο και ιδιωτών. «Τα προγράμματα που αφορούν επιχειρήσεις και εργαζόμενους βρίσκονται στα ερευνητικά μας εργαστήρια», λέει ο Patel. «Η τεχνολογία μας μας δίνει ένα ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και σκοπεύουμε να το χρησιμοποιήσουμε».
Πηγή: globenewswire και digitalinsurance