Μπορεί το πρώτο κύμα επίδρασης του Covid-19 στις ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης Οχημάτων να ήταν θετικό, κυρίως λόγω του lockdown και της θεαματικής μείωσης της κυκλοφορίας των οχημάτων και, κατά συνέπεια, των τροχαίων ατυχημάτων, το δεύτερο όμως κύμα συνεπειών δείχνει να είναι σοβαρό και με δυσμενείς, τελικά, επιπτώσεις στον κλάδο.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Νεότερη προσέγγιση επί του θέματος δείχνει ότι, τα μέτρα αυτοπροστασίας που καλούνται να λάβουν, σήμερα, οι πολίτες έναντι του κορωνοϊού τους υποχρεώνουν στη συχνότερη χρήση των ΙΧ οχημάτων τους και στη λιγότερη δυνατή επιλογή των μέσων μαζικής μεταφοράς για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Πρόκειται για εξέλιξη που ως αποτέλεσμα έχει, πέραν της επιβάρυνσης της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, την οικονομική επιβάρυνση της ασφαλιστικής αγοράς, λόγω: αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων και διόγκωσης των αποζημιώσεων αριθμητικά και σε αξία, σε μια περίοδο μάλιστα που ο κλάδος μειώνει τα ασφάλιστρά του αντιλαμβανόμενος τις πιέσεις που δέχεται το οικογενειακό εισόδημα. Γίνεται δηλαδή ένα “u turn”, μία αναστροφή στην εικόνα για τον κλάδο.
Όπως δηλώνουν στο ID υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου, η επιβολή του lockdown σίγουρα βοήθησε την ασφαλιστική αγορά να βελτιώσει την οικονομική της θέση στις ασφαλίσεις οχημάτων, και σε κάθε περίπτωση το 2020 ο κλάδος θα έχει μια θετική εικόνα. Τα δεδομένα, ωστόσο, αναμένεται να αλλάξουν το 2021, οπότε θα αρχίσουν να… γράφουν στους «λογαριασμούς» των ασφαλιστικών εταιρειών οι αρνητικές συνέπειες του β΄ εξαμήνου του 2020.
Σήμερα ο κλάδος εμφανίζει κέρδη από τη διαχείριση ζημιών, αύριο όμως η διαχείριση αυτή θα οδηγεί σε ζημιές, διότι θα έχουν ωριμάσει οι πολλές αποζημιώσεις του β΄ εξαμήνου του 2020, όπως και κάποιες του 2021, χρονιά κατά την οποία δεν αναμένεται να αλλάξουν πολλά σε ότι αφορά την κυκλοφορία των οχημάτων και τα τροχαία ατυχήματα.