Η σημασία της θεσμοθέτησης κινήτρων για την ανάπτυξη των ασφαλιστικών εργασιών στον κλάδο της διαμεσολάβησης και της ασφαλιστικής αγοράς γενικότερα είναι ένα από τα συμπεράσματα που προκύπτουν μέσα από την κλαδική μελέτη του ΕΕΑ και της ICAP, με στοιχεία και από την ΚΕΕΕ και την ΑΑΔΕ.
Ένα ακόμα συμπέρασμα που προκύπτει από τη μελέτη, είναι ότι στην επαρχία, που οι διαμεσολαβητές δραστηριοποιούνται σε μεγαλύτερο βαθμό -σε σχέση με την Αττική- στον κλάδο των οχημάτων, έχουμε περίπου έναν στους δύο να συμπληρώνουν το εισόδημά τους με δεύτερο επάγγελμα.
Όπως εξηγεί ο κ. Δημήτρης Γαβαλάκης, ΓΓ του ΕΕΑ, “βλέποντας συνδυαστικά τα στοιχεία για τα εισοδήματα των διαμεσολαβητών με το γεγονός ότι στην περιφέρεια οι διαμεσολαβούντες ασχολούνται με τον κλάδο αυτοκινήτου περισσότερο από ότι με άλλους ασφαλιστικούς κλάδους, αντιλαμβανόμαστε ότι συχνά μόνο μέσα από τις της ασφάλισης οχημάτων οι επαγγελματίες δεν μπορούν να καλύψουν τις οικονομικές τους ανάγκες. Εν προκειμένω η λύση για τα εισοδήματά του κλάδου είναι να αποκτήσει περαιτέρω διείσδυση και σε άλλους ασφαλιστικούς τομείς. Επιπρόσθετα φαίνεται πόσο καθοριστικά είναι τα φόρο-κίνητρα σε αγορές όπως η ελληνική με χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση”.
Διαβάστε επίσης: Στην περιφέρεια το 45% των διαμεσολαβητών κάνει και άλλο επάγγελμα
Υπολογίζεται ότι στους περίπου 13.000 διαμεσολαβούντες, 3.000 ή περίπου 1 στους 4 κάνουν και δεύτερο επάγγελμα. Βλέποντας ταυτόχρονα και το πώς διαρθρώνεται η ετήσια παραγωγή ασφαλίστρων, παρατηρούμε ότι περίπου το 1/2 αφορά στις εργασίες του κλάδου οχημάτων.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι και ο προβληματισμός των επαγγελματιών αυξάνεται όσον αφορά την διαδικτυακή ασφάλιση και το βαθμό που η τεχνολογία επηρεάζει την εν λόγω αγορά. Στην έρευνα του ΕΕΑ τo 83,7% θεωρεί ότι η ασφάλιση οχημάτων επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την τεχνολογία.