Στον χώρο ασφάλισης αυτοκινήτων, οι καταναλωτές αναζητούν εξατομικευμένες προσφορές με τη μορφή αυτόματης ασφάλισης βάσει πληρωμής ή αλλιώς το λεγόμενο “pay-as-you-drive”.
Αυτό καταγράφεται και στην έρευνα της Accenture Global Insurance Consumer Study, όπου σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές (73%) εκδηλώνουν ενδιαφέρον για αυτό το μοντέλο, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό δύο χρόνια πριν ήταν μόλις 60% .
Η έρευνα έχει γίνει σε πάνω από 47.000 καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.
Η άνοδος αυτή δεν είναι τυχαία. Αντίθετα αντικατοπτρίζει τη γενικότερη στροφή σε πιο εξατομικευμένα και on demand προγράμματα στην ασφάλιση. Τάση που θα δούμε σε μεγάλο βαθμό στα επόμενα χρόνια και μέχρι στιγμής επεκτείνεται κυρίως στον κλάδο κυρίως των οχημάτων.
Στην Ελλάδα σχετικά προγράμματα έχουμε δει από εταιρείες όπως οι interamerican, ΑΧA., Generali κ.α.
Οι ασφαλιστικοί πάροχοι Marmalade και Metromile στο εξωτερικό αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα εξατομικευμένης ασφάλισης αυτοκινήτων με βάση τη χρήση. Και οι δύο χρησιμοποιούν τηλεματική που επιτρέπει στους οδηγούς να πληρώνουν για την ασφάλιση βάσει μιλίων. Μάλιστα η Metromile συνεργάστηκε πρόσφατα με αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία στην άμεση πρόσβαση στα δεδομένα και παροχή εξατομικευμένης κάλυψης.