Στην ασφαλιστική αγορά υπάρχουν εξελίξεις που δρομολογούνται τα τελευταία χρόνια από μεγάλους οργανισμούς που θέλουν να πάρουν ένα μέρος της «πίτας» των εσόδων της ιδιωτικής ασφάλισης, αλλά και να δημιουργήσουν νέες εργασίες.
Προς το παρόν βολιδοσκοπούν με μικρές –για τα μεγέθη τους επενδύσεις- ωστόσο αναλυτές και ερευνες δείχνουν ότι τα επόμενα χρόνια η αγορά θα ανοίξει τις πύλες της σε γίγαντες που προς το παρόν «κοιμούνται». Ανάμεσα τους είναι αναμφίβολα το Facebook,η Google, η Amazon και η Apple, αλλά και άλλου είδους εταιρείες όπως πάροχοι οικιακών υπηρεσιών.
Αυτό που πάντως δείχνουν οι μελέτες είναι δύο στοιχεία αφενός ότι ο κόσμος προσανατολίζεται όλο και περισσότερο και σε άλλους παρόχους, αφετέρου ότι οι ασφαλιστικές πρέπει να ενισχύσουν την «πιστότητα» των πελατών τους.
Διεθνής μάλιστα έρευνα της Accenture σε 11 χώρες και 6.000 ανθρώπους δείχνει ότι τα 2/3 των πελατών ασφαλιστικών εταιρειών (67%) θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να αγοράσουν ασφαλιστικά προϊόντα από εναλλακτικούς οργανισμούς. Το 23% θα σκεφτόταν να αγοράσει ασφάλιση από διαδικτυακούς παρόχους υπηρεσιών όπως η Google και η Amazon, το 25% από τράπεζες, το 20% από παρόχους οικιακών υπηρεσιών, όπως εταιρείες τηλεπικοινωνιών ή οικιακής ασφάλειας, το 14% από λιανοπωλητές και το 12% από εμπόρους αυτοκινήτων. Πάνω από τα δύο τρίτα (71%) των καταναλωτών που ερωτήθηκαν θα αγόραζαν απευθείας ασφάλιση στο διαδίκτυο, όπως ασφάλιση ταξιδιού, οχήματος, ασφάλιση κατοικίας ή προϊόντα ασφάλισης ζωής.
Επίσης περισσότεροι από τους μισούς (54%) ενδιαφέρονται για λύσεις gaming που μπορούν να προσφέρουν οι ασφαλιστές για να τους βοηθήσουν να διαχειριστούν καλύτερα την κάλυψη κινδύνων και να μειώσουν τα ασφάλιστρα.
Σχεδόν οι μισοί (48%) από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα λάβουν υπόψη τους και τα σχόλιά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη λήψη των αποφάσεων αγοράς-ασφάλισης.
«Ο ανταγωνισμός στον ασφαλιστικό κλάδο θα μπορούσε να ενταθεί γρήγορα καθώς οι καταναλωτές αρχίζουν να ανοίγονται στην αγορά ασφάλισης σε γίγαντες του Διαδικτύου», δήλωσε ο Michael Lyman, παγκόσμιος διευθύνων σύμβουλος στον τομέα της ασφάλισης στην Accenture.Είπε ότι συνολικά υπάρχει ένας «σημαντικός κίνδυνος αλλαγής» και είναι πιθανό ότι έως και 400 δισεκατομμύρια δολάρια σε ασφάλιστρα θα μπορούσαν να αλλάξουν χέρια εντός του ασφαλιστικού κλάδου τους επόμενους 12 μήνες.
«Ο κίνδυνος αλλαγής είναι σημαντικός στις δυτικές αγορές, αλλά ακόμη περισσότερο σε αναδυόμενες χώρες όπως η Κίνα και η Βραζιλία, όπου οι ασφαλιστικοί πελάτες είναι πιθανότερο να αλλάξουν πάροχους», δήλωσε ο Lyman.
Ζήτημα για τις ασφαλιστικές η «πιστότητα»
Η έρευνα δείχνει ότι η «πιστότητα» στην ασφάλιση είναι ένα βασικό ζήτημα, καθώς το 40% των καταναλωτών πιθανότατα να μεταβούν σε άλλο πάροχο ασφάλισης αυτοκινήτου ή κατοικίας τους επόμενους 12 μήνες. Στην αγορά ασφάλισης ζωής, το 25% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ήταν πιθανό να ακυρώσουν ένα υπάρχον συμβόλαιο και 35% δήλωσαν ότι είναι πιθανό να συνάψουν ένα νέο συμβόλαιο με έναν νέο πάροχο τους επόμενους 12 μήνες.
Οι χαμηλότερες τιμές και η πιο εξατομικευμένη εξυπηρέτηση είναι οι κορυφαίοι λόγοι για τους καταναλωτές να στραφούν σε έναν νέο ασφαλιστή, ο οποίος αναφέρεται ως σημαντικός ή πολύ σημαντικός στην αλλαγή αποφάσεων κατά 87% και 80%, αντίστοιχα, των ασφαλισμένων πελατών που ρωτήθηκαν. Το 41% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για να λάβουν εξατομικευμένες συμβουλές κατά την αγορά της ασφάλισης τους.