Στην κινητικότητα στον τομέα των συνεργιών στον ασφαλιστικό κλάδο και τα στοιχεία που συνθέτουν τη μετάβαση σε μία νέα εποχή για τις ασφαλίσεις αναφέρεται σε συνέντευξή του στο «Ασφαλιστικό Marketing» ο Φίλιππος Μυτιληναίος, Managing Director της Consensus.
Όπως εξηγεί η τάση στις συμπράξεις διαμορφώνεται από τις ασφαλιστικές και οι διαμεσολαβητικές εταιρείες θα ακολουθήσουν, όταν περάσει και η μεταβατική φάση ζυμώσεων.
Ποιες είναι οι επιπτώσεις της πανδημίας στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά; Θεωρείτε ότι ακόμα και όταν υπάρξει η επιστροφή στην κανονικότητα θα υπάρξουν για την αγορά αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν;
Η πανδημία σίγουρα έχει επιφέρει καταρχήν ένα σοκ στην παγκόσμια ασφαλιστική αγορά και κατ’ επέκταση στην ελληνική. Το αρχικό σοκ χτύπησε συγκεκριμένους κλάδους, περισσότερο από άλλους. Για παράδειγμα οι κλάδοι ταξιδιωτικής ασφάλισης, μεταφορών, καθώς και συγκεκριμένα κομμάτια της ασφάλισης περιουσίας, είναι κάποιοι από τους κλάδους ασφάλισης, που δέχτηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα.
Η πανδημία, σε συνδυασμό με την έξοδο της Μεγάλης Βρετανίας από την ΕΕ, έχουν αναδείξει απότομα κάποιες τάσεις που προϋπήρχαν πρωτογενώς και απλά ήρθαν στην επιφάνεια. Αυτές αφορούν περισσότερο την ανάγκη για μεταστροφή και εκσυγχρονισμό της αγοράς μας σε πιο σύγχρονα και κερδοφόρα μοντέλα.
Ως εκ τούτου η άμεση ανάγκη για ψηφιακό εκσυγχρονισμό όλου του Κλάδου, συμπεριλαμβανομένων και όλων των καναλιών διανομής έγινε έκδηλη από τις πρώτες εβδομάδες της κρίσης. Η Αγορά φαίνεται ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό της ανταποκρίνεται.
Επίσης, έχουν αναδειχθεί ιδιαίτερα τομείς που προσφέρουν αντικείμενο ανάπτυξης στον Κλάδο – όπως οι κυβερνοασφαλίσεις, η διεύρυνση των αστικών/επαγγελματικών ευθυνών γενικότερα, η ασφάλιση υγείας. Στο πλαίσιο αυτό η Αγορά καλείται να βρει και τα σύγχρονα εργαλεία αποτελεσματικής και ορθής προώθησης στον καταναλωτή – όπως η ρομποτική, η τεχνητή νοημοσύνη – πάντα σε συνδυασμό με την απαραίτητη ανθρώπινη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ διαμεσολαβητή και πελάτη.
Θεωρώ, ότι μέσα στο 2021, θα έχουμε όλοι μια πλήρη εικόνα του αντίκτυπου που θα έχει η πανδημία και ο σχεδιασμός της επομένης ημέρας θα είναι πιο στοχευμένος για όλους μας.
Ο Κλάδος μας έχει ήδη επιδείξει ιδιαίτερα αντανακλαστικά και αντοχές και σίγουρα η ανάγκη παροχής ασφάλειας προς τον συνάνθρωπο, καθώς και στην οικονομία, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ!
Θα υπάρξει «κύμα» συμπράξεων στον τομέα της διαμεσολάβησης;
Η ανάγκη για συμπράξεις (consolidation), ξεκινάει από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ήδη, παρατηρούμε μια ιδιαίτερη κινητικότητα στον τομέα αυτό με κάποιες τολμηρές κινήσεις να γίνονται πραγματικότητα και στην Ελλάδα.
Μεγάλοι όμιλοι προχωρούν σε νέους στρατηγικούς σχεδιασμούς επιλέγοντας μοντέλα, που θα επικεντρώνονται καταρχήν στη μεγιστοποίηση του βραχυπρόθεσμου κέρδους και κατ’ επέκταση στον άμεσο εξορθολογισμό κόστους, καθώς και στη διοχέτευση επενδυτικών κονδυλίων για ανάπτυξη σε σύγχρονες πλέον κατευθύνσεις.
Ο τομέας διαμεσολάβησης είναι δεδομένο ότι πρέπει να ακολουθήσει. Το μεταβαλλόμενο περιβάλλον του οικοσυστήματος της ασφάλισης, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από εναλλακτικά δίκτυα διανομής, οι απαιτήσεις για κανονιστική συμμόρφωση, καθώς και οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις του καταναλωτή, επιβάλλουν πλέον συμπράξεις.
Εάν εξαιρέσουμε τους πολυεθνικούς παίκτες της αγοράς, δεν υπάρχει εμπειρία σε τέτοιου είδους κινήσεις στον τομέα της διαμεσολάβησης. Όσοι επιχειρούμε στη διαμεσολάβηση, πάντα γνωρίζαμε καλά τη σημασία της παραγωγής, καθώς και της χρηστής διαχείρισης των εταιρειών μας. Όχι όμως, τέτοιου είδους κινήσεις.
Συνεπώς, όλο το προηγούμενο διάστημα 2-3 ετών, ήμασταν μάρτυρες πολλών συζητήσεων, δοκιμών της αγοράς στο συγκεκριμένο τομέα, με κάποιες από αυτές να ευδοκιμούν σε συνέργιες, είτε πετυχημένα είτε όχι.