Στους πρόποδες του όρους Φούτζι εκεί που λειτούργησε το εργοστάσιο της Toyota που παρήγαγε οχήματα στη δεκαετία του ’60 θα γίνει η αρχή για την έξυπνη πόλη του μέλλοντος που θα λειτουργεί με ρομποτικές τεχνολογίες και ΑΙ.
Η πόλη Woven City κατασκευάζεται από την toyota και σε πρώτη φάση θα φιλοξενήσει 360 ανθρώπους. Οι πρώτοι κάτοικοι θα είναι είναι κυρίως μηχανικοί και εφευρέτες που θέλουν να πειραματιστούν με διάφορες εφαρμογές, αλλά και συνταξιούχοι, που θα ζήσουν σε μία δικτυωμένη πόλη.
Σταδιακά ο πληθυσμός θα αυξηθεί με προοπτική να φτάσει τους 3.000 κατοίκους. Όλοι οι κάτοικοι θα εργάζονται από το σπίτι και κάθε βήμα θα καταγράφεται. Η μετακίνηση θα γίνεται φυσικά με οχήματα της Toyota, που μοιάζουν με μικρά λεωφορεία και μπορούν να κινηθούν αυτόνομα σε πολλά και διαφορετικά περιβάλλοντα.
Μέσα στην Woven City η Toyota θα δοκιμάσει τα αυτόνομα της οχήματα. Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή το 2024, θα δούμε πως θα μοιάζουν τα αστικά κέντρα σε όλο τον κόσμο στην εποχή των αυτόνομων μεταφορών.
Αυτήν τη στιγμή, η περιορισμένη αυτοματοποιημένη οδήγηση επιτυγχάνεται με την παρουσία αισθητήρων στα αυτοκίνητα που αντλούν πληροφορίες από το περιβάλλον τους. Η τροφοδοσία με πληροφορίες εκτός των οχημάτων προς τα οχήματα θα είναι «το επόμενο μεγάλο άλμα», λέει ο Hiroki Kuriyama, ανώτερος αντιπρόεδρος της Nippon Telegraph και της Telephone Corp.
Η ιδέα, λέει ο Kuriyama, είναι η χρήση αισθητήρων και καμερών διάσπαρτων σε δρόμους, φανάρια και κτίρια – και ίσως ακόμη και δεδομένα από κινητά τηλέφωνα – για τη συλλογή πληροφοριών για τα πάντα, από την κυκλοφορία των πεζών έως τις βροχοπτώσεις. Στη συνέχεια, αυτή η τεράστια ροή δεδομένων θα υποβληθεί σε επεξεργασία μέσω οπτικών δικτύων, κέντρων δεδομένων και του cloud για να δημιουργήσει μια ψηφιακή «διπλή» ή κατοπτρική εικόνα της ζωντανής πόλης. Τα εικονικά, δεδομένα μπορούν στη συνέχεια να σταλούν σε αυτοκίνητα, επιτρέποντάς τους να περιηγηθούν με ασφάλεια στον πραγματικό κόσμο χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, σύμφωνα με τον Kuriyama.
Η πόλη θα διαθέτει επίσης έξυπνα σπίτια. Όλο το οικοσύστημα θα τροφοδοτείται επίσης από υδρογόνο. Είναι ένα μεγάλο και φιλόδοξο στοίχημα για την αυτοκινητοβιομηχανία – αν και δεν έχουν αποκαλυφθεί επενδυτικά στοιχεία, το κόστος είναι πιθανό να φτάσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια. Για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση του έργου, η Toyota είπε τον περασμένο μήνα ότι θα πουλήσει έως και 500 δισεκατομμύρια γιεν (4,6 δισεκατομμύρια δολάρια) σε “Woven Planet Bonds”, για τη νέα πόλη.