Μπορεί η χώρα να δοκιμάζεται για μεγάλο διάστημα από την κρίση του Covid-19, μπορεί ο αριθμός των συνολικών κρουσμάτων και των θανάτων να αυξάνεται, όμως όπως κάθε πανδημική κρίση έτσι κι αυτή θα κάνει τον κύκλο της και θα μας αφήσει.
του Πλάτωνα Τσούλου
Θα αφήσει βέβαια και βαθιές πληγές, πρωτίστως στην κοινωνία και δευτερευόντως στην οικονομία. Πληγές που θα κάνουν καιρό να επουλωθούν, ιδιαίτερα όσες θα έχουν προκληθεί από τις απώλειες συνανθρώπων μας, αν και κάποιες εξ αυτών ίσως δεν επουλωθούν ποτέ.
Ο χρόνος όμως θα συνεχίσει να κυλά και μαζί η καθημερινότητά μας. Μια καθημερινότητα που ό,τι κι αν λέμε σήμερα, θα είναι ελαφρώς διαφορετική από αυτή που γνωρίζαμε και ζήσαμε πριν την κρίση. Η επανένταξή μας στην κανονικότητα θα είναι αργή και η ολοκλήρωσή της θα σημάνει για όλους μια νέα αρχή, με τους δικούς μας ανθρώπους, καθώς και με τους συνεργάτες μας. Τη δική της αρχή θα κάνει κι η ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Πρώτο της βήμα θα αποτελέσει η επαναπροσέγγιση του πελάτη, στον οποίο θα πρέπει να… συστηθεί εκ νέου και, κυρίως, θα πρέπει να τον βάλει στο… mood της προ covid εποχής. Μόνο που τότε θα διαπιστώσει ότι κι ο πελάτης – ασφαλισμένος όπως και υποψήφιος ασφαλισμένος – θα έχει κι αυτός αλλοτριωθεί μερικώς από την πανδημία.
Ίσως για παράδειγμα να έχει αναθεωρήσει το «είναι» του, να αισθάνεται άλλος άνθρωπος…
Ίσως, πάλι, να έχει αναθεωρήσει τις προτεραιότητές του, να «μετρά» διαφορετικά τις επιλογές του, να αποφασίζει αλλιώς…
Ίσως να θέλει το χρόνο του για να επανέλθει σε μια φυσιολογική κατά τα άλλα καθημερινότητα…
Ίσως να μετρήσει τα βαλάντιά του και να διαπιστώσει ότι από την κρίση βγήκε ζημιωμένος…
Ίσως να έχει βρεθεί δίχως δουλειά και εισόδημα…
Ίσως δείξει τον υπολογιστή, επιμένοντας στην τηλε-ενημέρωση και μετά τη λήξη της πανδημίας…
Ίσως, λοιπόν, η επιστροφή στην καθημερινότητα αποδειχθεί διαφορετική από την αναμενόμενη και τότε η ασφαλιστική διαμεσολάβηση, κάνοντας όλα τα δικά της «ίσως» στην άκρη, θα πρέπει να δηλώσει έτοιμη να αντιμετωπίσει μια εντελώς νέα πραγματικότητα.
Ίσως, για παράδειγμα, να πρέπει να δώσει χρόνο στον πελάτη να «ανασάνει» ψυχολογικά από την πανδημία…
Ίσως να πρέπει να αλλάξει το πορτοφόλιο με τα προτεινόμενα ασφαλιστικά προγράμματα…