Ο όμιλος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ είναι το ζωντανό παράδειγμα Ελληνικής Ασφαλιστικής Εταιρείας που άνθησε μέσα από την εμπιστοσύνη του κόσμου και των υπηρεσιών που προσέφερε και προσφέρει πάντα με γνώμονα τις πραγματικές τους ανάγκες.
Γράφει ο Νίκος Μωράκης
Μια ασφαλιστική εταιρεία που αναπτύχθηκε κυρίως στις γειτονιές των επαρχιακών πόλεων – επιλέγοντας συνειδητά να μην «παίξει το παιχνίδι του σκληρού ανταγωνισμού στην πρωτεύουσα» επενδύοντας σε μακροχρόνιες σχέσεις είτε με τους ασφαλισμένους της είτε με τους συνεργάτες – Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές της – δημιουργώντας ισχυρούς δεσμούς – σχεδόν οικογενειακούς – με τους περισσότερους από αυτούς.
Βασιζόμενη στο δικό της ανθρωποκεντρικό μοντέλο η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ δεν ακολούθησε ποτέ διαφημιστική στρατηγική στα μέσα ενημέρωσης επιλέγοντας να επενδύσει τα κεφάλαιά της στη φήμη της από «στόμα σε στόμα» μέσα από την ποιότητα των υπηρεσιών της. Μέσα από την αγάπη του κόσμου.
Ένα μοντέλο δύσκολο στην υλοποίηση και υψηλού ρίσκου μιας και κρίνεσαι εκ του αποτελέσματος αλλά με εγγυημένα αποτελέσματα αν δώσεις το 110% των υπηρεσιών σου σε όσους σε εμπιστεύονται. Κάτι που έκανε και συνεχίζει να κάνει η Εταιρεία στους ασφαλισμένους της εστιάζοντας πολλές φορές στην πραγματική ανάγκη και όχι αναγκαστικά στο τι αναγράφει το συμβόλαιο (Αρκεί να είναι αποδεδειγμένη ανάγκη και όχι απάτη). Μια πολιτική που δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς εμπιστοσύνης στην Εταιρεία και που της έδωσε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον κλάδο Οχημάτων όταν ξεκίνησε «πόλεμος τιμών» στα ασφάλιστρα διατηρώντας τη θέση της σε στόλο ασφαλισμένων οχημάτων καθώς οι ασφαλισμένοι της αναγνώριζαν την προστιθέμενη αξία τού να μείνουν στην εταιρεία και ας τους κόστιζε κάτι παραπάνω. Μια απόφαση του «πελάτη» ασφαλισμένου που πηγάζει από την εμπιστοσύνη που έχει αποκτήσει στα πρόσωπα της Εταιρείας και στον χαρακτηριστικό Ήλιο της Βεργίνας, σύμβολό της.
Και βέβαια η εμπιστοσύνη του κόσμου αποτυπώνεται και στα οικονομικά στοιχεία του Ομίλου.
Το 2020 η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ σημείωσε 22 εκατ. κέρδη προ φόρων τα οποία διαμορφώθηκαν από τα συνολικά έσοδα του ομίλου που έφτασαν τα 133 εκατ. ευρώ. Παράλληλα τα ίδια κεφάλαια έκλεισαν στα 142 εκατ. ευρώ και το σύνολο ενεργητικού στα 342 εκατ. ευρώ κατατάσσοντάς την σε έναν από τους δύο πιο ισχυρούς Ελληνικούς Ασφαλιστικούς ομίλους στη χώρα με δείκτες φερεγγυότητας 392,9% για την εταιρεία Ζωής και 193,6% για την Γενικών Ασφαλειών.
Ο Όμιλος αριθμεί επίσης 104 υποκαταστήματα σε ολόκληρη τη χώρα με 55 από αυτά να λειτουργούν στις εγκαταστάσεις τους και Κέντρα Ιατρικής Βοήθειας απασχολώντας συνολικά 968 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης. Το δίκτυο του Ομίλου αποτελείται από 6.151 Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές Πανελλαδικά με 1.941 από αυτούς να συμμετέχουν σε συνταξιοδοτικό πρόγραμμα της Εταιρείας.
Στο πλαίσιο καθετοποίησης των υπηρεσιών του, ο Όμιλος διατηρεί στην ασφάλιση αυτοκινήτων:
- 6 συνεργεία επισκευής οχημάτων σε ολόκληρη τη χώρα
- 321 συνεργαζόμενα συνεργεία
- 59 σταθμούς μεταφόρτωσης
- 299 μηχανοτεχνίτες
- 457 οχήματα παροχής οδικής βοήθειας (εκ των οποίων 16 ασθενοφόρα)
Νούμερα που την καθιστούν ως μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες οδικής βοήθειας στη χώρα και που φαντάζουν λογικά αν αναλογιστεί κανείς ότι η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ έχει να εξυπηρετήσει έναν ασφαλισμένο στόλο αυτοκινήτων που τα τελευταία 10 χρόνια ξεπερνά τις 600.000.
Μόνο το 2020 η Εταιρεία ανταποκρίθηκε σε 168.318 κλήσεις οδικής βοήθειας και εξυπηρέτησε στα συνεργεία της 22.127 περιπτώσεις από τους σχεδόν 1.000.000 πελάτες της στη συγκεκριμένη παροχή.
Την περασμένη Τετάρτη 9 Ιουνίου 2021, ο Όμιλος για πρώτη φορά πραγματοποίησε το ετήσιο συνέδριο συνεργατών του διαδικτυακά (λόγω των απαγορεύσεων στις συναθροίσεις αποτέλεσμα της πανδημίας) και μάλιστα ανοιχτό προς όλους τους ενδιαφερόμενους να το παρακολουθήσουν.
Ένα συνέδριο που σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας στην οποία προβλήθηκε παρακολούθησαν 4.576 άνθρωποι.
Το συνέδριο άνοιξε με την ομιλία του ο Πρόεδρος και ιδρυτής του Ομίλου, Μελάς Γιαννιώτης, ο οποίος με το μεστό και πλούσιο λόγο που τον διακρίνει μίλησε μεταξύ άλλων για τις εμπειρίες της ζωής, τις προκλήσεις και για τη «θέα» που δημιουργεί «ιδέα» και πως αυτή η ιδέα μπορεί να μετουσιωθεί σε πράξεις οι οποίες μας ενεργοποιούν και εν τέλει μας κινητοποιούν να δράσουμε. Θεωρητικές κουβέντες που όμως είναι η πηγή όλων.
Στη συνέχεια ακολούθησε video με τους σημαντικότερους σταθμούς στην ιστορία του Ομίλου που κλείνει φέτος 43 χρόνια ζωής με τον κ. Κατσανίδη, Γενικό Διευθυντή του Ομίλου να παίρνει το λόγο για να παρουσιάσει την πορεία του Ομίλου και τις ποσοτικές αυξήσεις του.
Επόμενος ομιλητής ήταν ο Διευθυντής ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ Ζωής, κ. Πίριντσης ο οποίος παρουσίασε την εμπορική πολιτική που ακολουθεί η ζωική εταιρεία του Ομίλου.
Τελευταίος ομιλητής ήταν ο Αντιπρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου κ. Κωνσταντίνος Γιαννιώτης ο οποίος άνοιξε την ομιλία του μιλώντας για την προσαρμογή στις συνθήκες που απαιτούν οι καιροί μας. Στη συνέχεια αφού σχολίασε την ελληνική οικονομία, την αύξηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και την ψηφιοποίηση του κράτους, μίλησε για τα εργαλεία δουλειάς, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες στις οποίες επενδύουν σαν όμιλος – για να βελτιώσουν με αυτό τον τρόπο το περιβάλλον εργασίας των συνεργατών τους. Για να ανοίξουν τη βεντάλια παρεχόμενων υπηρεσιών και σε άλλους ασφαλιστικούς κλάδους εκτός του αυτοκινήτου και της βοήθειας που όμως όπως τόνισε θα είναι πάντα η βασική δραστηριότητά τους.
Χαρακτηριστικά ο ίδιος δήλωσε:
«Σιγά σιγά και με σωστά και σταδιακά βήματα πρέπει να μεγαλώσουμε και σε άλλους Ασφαλιστικούς κλάδους και να αποκτήσουμε και εκεί το μερίδιο αγοράς που αρμόζει σε έναν όμιλο του δικού μας μεγέθους στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά. Αυτό είναι το όραμά μας για τα επόμενα χρόνια και ήδη αφιερώνουμε πόρους, χρόνο, προσπάθεια και πολύ πολύ δουλειά προς αυτή τη κατεύθυνση επενδύοντας όσο ποτέ στο παρελθόν, στην επόμενη ημέρα που αλλάζει και εξελίσσεται, κρατώντας όμως τα βασικά συστατικά που μας οδήγησαν στην επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια».
Σχολιάζοντας τις φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά μας περί εξαγορών και μεγάλων αλλαγών στα ασφαλιστικά σχήματα ο κ. Γιαννιώτης παραδέχθηκε ότι ναι, πολύ πιθανό να ακολουθήσουν κι άλλες όμως δε συμφώνησε με την άποψη ότι τα επόμενα χρόνια θα δημιουργηθούν λίγα σχήματα με απόλυτες συγκεντρώσεις στους κλάδους. Μια προσέγγιση που ακούγεται εδώ και πολλές δεκαετίες χωρίς να λαμβάνει θέση στην πράξη.
Σε ό,τι αφορά τη θέση της Εταιρείας στην αγορά ο κ. Γιαννιώτης δήλωσε ότι πέρα από τα νούμερα, στην ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ γίνεται προσπάθεια να δημιουργήσουν μια διαφορετική προσέγγιση η οποία βασίζεται στις σχέσεις μια οικογένειας, μιας ομάδας. Μια προσέγγιση που βασίζεται στις διαχρονικές σχέσεις καθώς δεν είναι λίγα τα στελέχη ή οι συνεργάτες που ξεκίνησαν εκεί την καριέρα τους, με το σπαθί και τη δουλειά τους κέρδισαν τη θέση τους στην εταιρεία και πολλοί από αυτούς συνταξιοδοτούνται ή δίνουν τη θέση τους στα παιδιά τους και τα εγγόνια τους (συνεργάτες), βρίσκοντας κυριολεκτικά στην ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ μια δεύτερη οικογένεια.
Ο κ. Γιαννιώτης έκλεισε την ομιλία του σχολιάζοντας ότι ο όμιλος επιχειρήσεων ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, τα τελευταία πέντε χρόνια επέστρεψε πίσω στην κοινωνία περίπου 650 εκατ. ευρώ διατηρώντας το βασικό σύνθημό τους «νοιαζόμαστε για εσάς».
Την τελευταία πενταετία ο όμιλος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ – έκλεισε την ομιλία του ο κ. Γιαννιώτης – έχει επιστρέψει στην κοινωνία περίπου 650 εκατ. ευρώ.
Το συνέδριο ολοκληρώθηκε παρουσιάζοντας τα ποσοτικά & ποιοτικά μεγέθη του Ομίλου.