Έξι στους 10 Έλληνες θα αγόραζαν ασφαλιστικά προγράμματα από την Google, την Amazon, εταιρείες τηλεπικοινωνίας, λιανεμπορίου ή άλλο εναλλακτικό πάροχο, εκτός της ασφαλιστικής αγοράς.
Αυτό αποκαλύπτει η έρευνα της Accenture για την εγχώρια ασφαλιστική αγορά που δημοσιεύτηκε την προηγούμενη εβδομάδα και στην οποία συμμετείχαν 2.000 καταναλωτές και δείχνει ότι στο μέλλον ο ανταγωνισμός στο πεδίο των ασφαλίσεων θα ενταθεί με την είσοδο εταιρειών που ήδη κάνουν βήματα στον κλάδο σε διεθνές επίπεδο. Μόνο το 38% των καταναλωτών απαντά ότι επιμένει παραδοσιακά στην αγορά προγραμμάτων από ασφαλιστικές και διαμεσολαβητές.
Ειδικότερα το 71% αναφέρει ότι είναι πιθανό ή πολύ πιθανό να αγοράσει ασφάλιση από ασφαλιστική εταιρεία που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στο διαδίκτυο. Το 61% απαντά ότι θα αγόραζε από την Google, την Amazon ή κάποιο όμιλο διαδικτυακών υπηρεσιών ασφαλιστική κάλυψη και το 60% ότι θα έπαιρνε ασφάλιση από άλλες εταιρείες όπως τηλεπικοινωνίες, εταιρείες φύλαξης και λιανικού εμπορίου.
Όπως αναφέρει ο Λάμπρος Τσόλκας, Επικεφαλής Financial Services και Αντιπρόεδρος της Accenture, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα “η έρευνά μας αποτελεί ένα φωτογραφικό στιγμιότυπο μιας νέας εποχής που τώρα ξεκινά και υπογραμμίζει την ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης της εμπιστοσύνης και της ευθυγράμμισης προτεραιοτήτων ανάμεσα σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη: καταναλωτές, διαμεσολαβητές και ασφαλιστικές εταιρείες.
Είναι ευθύνη και υποχρέωση όλων μας να αξιοποιήσουμε τη μοναδική ευκαιρία που ξεδιπλώνεται μπροστά μας, ανοίγοντας ένα δημιουργικό διάλογο και αναλαμβάνοντας τολμηρές πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της ψηφιακής ασφαλιστικής αγοράς στην Ελλάδα».
Θετική η ανταπόκριση των ασφαλιστικών στην πανδημία
Στην έρευνα οι καταναλωτές σε ποσοστό 83% αξιολόγησαν ότι στην πανδημία ήταν σημαντική η δυνατότητα να συναλλάσσονται ψηφιακά με ασφαλιστικές. Μάλιστα το 84% των συμμετεχόντων απαντά πως οι ασφαλιστικές έχουν κάνει από αρκετά έως πολλά για τη διάθεση ψηφιακών υπηρεσιών, συναλλαγών και προϊόντων.