Στον 21ο αιώνα οι τεχνολογικές καινοτομίες εξελίσσουν ραγδαία τον τομέα των ασφαλειών, δίνοντας τη δυνατότητα τόσο στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις όσο και στον καταναλωτή να προσαρμόζουν και να προσαρμόζονται αντίστοιχα, στις ανάγκες τις επιθυμίες και την καθημερινότητα του εκάστοτε ασφαλισμένου.
Επιπρόσθετα, μπορούν να παρακολουθούν αμφότεροι σε πραγματικό χρόνο τις ασφαλιστικές τους δραστηριότητες. Αυτό οφείλεται σε μια νέα τάση, που προέρχεται από το εξωτερικό και φαίνεται πως κινεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών αλλά και των ασφαλιστικών επιχειρήσεων με στόχο την εξατομίκευση της εξυπηρέτησης και τη διαχείριση των επενδύσεων.
Η κατανόηση των τάσεων της κοινωνικοοικονομικής αγοράς, ο κατακερματισμός και η ακριβής πρόβλεψη του τρόπου με τον οποίο μπορούν να κινηθούν τα δεδομένα και οι απαιτήσεις των δυο μερών διαμορφώνονται τόσο σε μεμονωμένο επίπεδο (πελάτης) όσο και σε επιχειρησιακό (διαδικτυακές πλατφόρμες ασφαλίσεων, ασφαλιστικές εταιρείες). Συνεπώς όσα περισσότερα γνωρίζουν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις για το προφίλ κινδύνου των αυριανών πελατών, τόσο πιο αποτελεσματικά και με ακρίβεια μπορεί να καθοριστεί η ασφάλισή τους και επομένως, τόσο πιο ανταγωνιστικά μπορούν να προσαρμοστούν οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ.
Μέσα από τα υπερσύγχρονα μοντέλα και τεχνολογικά εργαλεία, πλέον οι ασφαλιστικές εταιρείες γνωρίζουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή, χωρίς να περιορίζονται στο μέσο όρο των στατιστικών ερευνών και των ποσοτικών δεδομένων. Έχει ήδη δημιουργηθεί το εργαλείο που δίνει στις ασφαλιστικές εταιρείες τη δυνατότητα να έχουν πληροφορίες όπως: πού ζουν, πώς ζουν, πώς οδηγούν, την υγεία τους και τις καθημερινές συνήθειες των πελατών τους, που εργάζονται και σε ποιες περιοχές πραγματοποιούν τα ταξίδια τους. Αντιληπτό γίνεται αμέσως, πως για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζεται ο ασφαλιστικός τομέας να έχει στην κατοχή του τεχνολογικές υποδομές, αρκετά ισχυρές ώστε να συγκεντρώσουν, να αποθηκεύσουν και να χρησιμοποιήσουν αυτά τα δεδομένα.
Τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, οι δυνατότητες μπορεί να υπάρχουν αλλά χρειάζεται χρόνος ώστε να επεκταθούν, να τελειοποιηθούν και να αφομοιωθούν από την αγορά και τον καταναλωτή. Στην Ελλάδα υπάρχουν κάποια υβριδικά μοντέλα και applications που κάνουν μια δειλή εμφάνιση στο χώρο της ασφάλειας αυτοκινήτου, αλλά δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα κάποιο online οικοσύστημα συνδεδεμένο με διάφορες πλατφόρμες κατασκευαστών αυτοκινήτου, ασφαλιστικών κ.λπ.
Το Internet of Things (IoT) θα αλλάξει τον κόσμο στο άμεσο μέλλον και οι online συναλλαγές ήδη αυξάνονται στην Ελλάδα. Το IoT γίνεται μια συνήθης πτυχή της καθημερινής ζωής των καταναλωτών παγκοσμίως και δύναται να μεταμορφώσει επιχειρηματικά μοντέλα σε όλους τους κλάδους.
Ακόμη και η λειτουργία διαχείρισης επενδύσεων της ασφάλισης αλλάζει, καθώς οι φορείς σχηματίζουν εταιρικά κεφάλαια επιχειρηματικών κεφαλαίων και επενδύουν μέσω τρίτων, που χρηματοδοτούν και αξιοποιούν InsurTechs και καινοτόμες νέες τεχνολογίες, που όχι μόνο μεταμορφώνουν τις ασφαλιστικές δραστηριότητες αλλά κερδίζουν μεγάλες επενδύσεις και συμμετέχουν στο newgenerationinsuranceplan. Αυτό το νέο ψηφιακό τοπίο παρουσιάζει νέες ευκαιρίες για τον κλάδο.
Μια νέα ελληνική εταιρεία, το Pricefox, έχει εισέλθει δυναμικά στις online χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εισάγοντας καινοτομίες που συμβάλλουν στην ψηφιοποίηση του κλάδου, δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να συγκρίνει τιμές και καλύψεις για ασφάλεια αυτοκινήτου μέσα από τρία απλά βήματα onlineτο πακέτο που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες. Οι καταναλωτές όχι μόνο μπορούν να αγοράσουν από την εύχρηστη πλατφόρμα του Pricefox εύκολα, γρήγορα με ασφάλεια χωρίς δικαιολογητικά, αλλά μπορούν και να απευθυνθούν στη δυναμική και έμπειρη ομάδα του Pricefox έτοιμη να τους διευκολύνει με κάθε απορία 24/7 λαμβάνοντας την καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών.