Κατακόρυφη αύξηση καταγράφει τα τελευταία χρόνια ο κλάδος ασφάλισης υγείας. Με τους πολίτες να καταβάλλουν περίπου το 1/3 των δαπανών υγείας από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, τη μείωση των κρατικών δαπανών στην υγεία την περίοδο της οικονομικής κρίσης και τη δημιουργία ασφαλιστικών υπηρεσιών υγείας νέας γενιάς, οι πολίτες στράφηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό στην ιδιωτική ασφάλιση για να καλύψουν τις ανάγκες τους και να έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικά θεραπευτήρια.
Όπως επισημαίνεται σε έρευνα της «dianeosis», τo 2020 το εθνικό σύστημα υγείας χαρακτηρίζεται από την απουσία οργανωμένης πρωτοβάθμιας φροντίδας, προβλήματα διοίκησης και οργάνωσης, ανορθολογική κατανομή νοσοκομειακών και πρωτοβάθμιων μονάδων υγείας σε όλη την Ελλάδα, έλλειψη σύγχρονων μονάδων νοσηλείας και υπερβολικά υψηλές ιδιωτικές δαπάνες. Περίπου το 20% των πολιτών δηλώνει ότι δεν είχε την πρόσβαση σε αναγκαία διάγνωση, εξέταση ή θεραπεία όταν παρέστη η σχετική ανάγκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε 10 χρόνια από το 2009 έως το 2019 η συνολική δαπάνη υγείας από 23.176 εκατ. ευρώ έφτασε σε 14.375 εκατ. ευρώ.
ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Το 2021 τα ασφάλιστρα από τον κλάδο ασθενείας θα υπερβούν τα 325 εκατ. ευρώ
Ανοδική κινείται η ασφάλιση παραγωγής στον κλάδο υγείας τα τελευταία χρόνια, προσθέτοντας ετησίως στην παραγωγή των ασφαλιστικών εταιρειών επιπλέον 25-50 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, όπως καταγράφεται μέσα από τα στοιχεία της ΕΑΕΕ το 2016 η παραγωγή έφτασε σε 175 εκατ. ευρώ, το 2017 σε 204,1, το 2018 σε 238,8, το 2019 σε 273,6 και το 2020 σε 300,2 εκατ. Για το 2021 έχουν δημοσιευτεί στοιχεία οκταμήνου και λαμβάνοντας υπόψη τον μέσο όρο υπολογίζεται ότι τα συμβόλαια υγείας θα ξεπεράσουν τα 325,4 εκατ. ευρώ.
Το 2021 τα ασφάλιστρα που δίνουν οι καταναλωτές για να έχουν καλύψεις υγείας, βάσει των μέχρι τώρα διαθέσιμων στοιχείων, φτάνουν από 23,4 εκατ. μέχρι 29,8 εκατ. μηνιαίως. Ειδικότερα, τον Ιανουάριο η παραγωγή των εταιρειών στα συμβόλαια ασφάλισης ασθενειών ανέρχεται σε 27,4 εκατ. ευρώ, το Φεβρουάριο σε 24,4 εκατ. ευρώ, το Μάρτιο σε 29,2 εκατ. ευρώ, τον Απρίλιο σε 27,2 εκατ. ευρώ, το Μάιο σε 27,6 εκατ. ευρώ, τον Ιούνιο σε 29,8 εκατ. ευρώ, τον Ιούλιο σε 27,4 εκατ. και τον Αύγουστο σε 23,4 εκατ. ευρώ. Το 2021 τα ασφάλιστρα που δίνουν οι καταναλωτές για να έχουν καλύψεις υγείας φτάνουν από 23,4 εκατ. μέχρι 29,8 εκατ. μηνιαίως.
ΤΟ 40% ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΓΊΑ ΤΗΝ ΥEIΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΜEΣΑ ΟI ΠΟΛIΤΈΣ
Γεώργιος Νικολόπουλος, Διευθυντής Αποζημιώσεων Ζωής & Υγείας, Εθνική Ασφαλιστική
Aναφερόμενοι στην υγεία, συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι το πολυτιμότερο αγαθό. Λαμβάνοντας υπόψιν, ότι η ασφάλιση υγείας είναι το πρώτο σε ζήτηση ασφαλιστικό προϊόν, λογικό είναι να αναρωτηθούμε:
γιατί ασφαλίζεται μόνο το 15% του πληθυσμού; Γιατί δεν έχουμε καταφέρει ως Κλάδος να απευθυνθούμε επιτυχώς, σε μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού και να αυξήσουμε τη συμμετοχή μας στο ΑΕΠ της χώρας (2,42% το 2019), απέχοντας σημαντικά από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (7,45%);
Η απάντηση των παραπάνω ερωτημάτων είναι σύνθετη και συνδέεται αφενός με την λειτουργία και τα προϊόντα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, αφετέρου με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται διαχρονικά από το κράτος η ιδιωτική ασφάλιση, ως «προϊόν» που απευθύνεται αποκλειστικά στους προνομιούχους και όχι στον μέσο καταναλωτή.
Τι χρειάζεται να αλλάξει, ώστε να γίνουν πράξη οι θετικές προοπτικές
Ξεκινώντας από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρίες Ζωής, σίγουρα έχει γίνει ένα πολύ μεγάλο βήμα με την υιοθέτηση των κανόνων του SolvencyII, το οποίο έχει υποχρεώσει τις εταιρίες να θωρακιστούν κεφαλαιακά, ώστε να μπορούν να εγγυηθούν την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους, ακόμα και υπό συνθήκες κρίσης.
Μένουν, όμως, αρκετά να γίνουν όσον αφορά τον λειτουργικό τους μετασχηματισμό, αυτοματοποιώντας και εκσυγχρονίζοντας διαδικασίες με στόχο τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους και την βελτίωση εξυπηρέτησης, υιοθετώντας ψηφιακά εργαλεία στην επικοινωνία τους με τους συνεργάτες και τους πελάτες, αξιοποιώντας πιο αποτελεσματικά όλα τα διαθέσιμα κανάλια πωλήσεων, σχεδιάζοντας σύγχρονα και οικονομικά ασφαλιστικά προϊόντα, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες (π.χ. τεχνολογίες ΙοΤ) και τα bigdata. Εν ολίγοις, οφείλουμε να γίνουμε περισσότερο ψηφιακοί, πιο ανταγωνιστικοί και πιο φιλικοί….
ΤΙ ΜΑΣ ∆Ι∆ΑΣΚΟΥΝ ΟΙ ΞΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΑ Σ∆ΙΤ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μαίλη Άρτεμις, Product Manager, Eurolife FFH
Πώς “κινήθηκε” ο κλάδος ασφάλισης υγείας το 2020 και το 2021 στην εταιρεία σας και ποιες είναι οι εκτιµήσεις σας σχετικά µε την ανάπτυξή του την επόµενη πενταετία;
Τα έτη 2020 και 2021 αποτελούν ορόσημο για την υγεία σε παγκόσμιο επίπεδο. Η πανδημία έγινε μέρος της καθημερινότητάς μας, ενώ παράλληλα προκάλεσε και συνεχίζει να προκαλεί δυσβάσταχτες συνέπειες τόσο σε υγειονομικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Όλη αυτή η νέα πραγματικότητα, δεν θα μπορούσε να μην έχει επηρεάσει την στάση και την συμπεριφορά των καταναλωτών. Η ανασφάλεια οξύνθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας και οι καταναλωτές νιώθουν μεγαλύτερο φόβο και προβληματισμό για το μέλλον τους και την υγεία τους ειδικότερα. Από τη μία πλευρά, βλέπουν θετικά το γεγονός ότι επενδύθηκαν χρήματα στο δημόσιο τομέα των υπηρεσιών υγείας, από την άλλη, όμως, προβληματίζονται γιατί τα δημόσια νοσοκομεία και οι μονάδες εντατικής θεραπείας γέμισαν, το δημόσιο σύστημα υγείας έφτασε στα όριά του και οι αναμονές για ραντεβού και χειρουργεία αυξήθηκαν.
Με βάση την πληροφόρηση που έχουμε από το δίκτυο των συνεργατών μας, ο κόσμος ψάχνει πιο έντονα από ό,τι στο παρελθόν την εναλλακτική ή συμπληρωματική λύση της ιδιωτικής ασφάλισης. Η ιδιωτική ασφάλιση αποτελεί μία διέξοδο, ένα μαξιλάρι ασφαλείας. Η κατοχή ασφαλιστικού προγράμματος υγείας θεωρείται από τους καταναλωτές ως εξασφάλιση επιπλέον φροντίδας, που τους καθησυχάζει και τους και τους παρέχει σιγουριά για περίθαλψη υψηλότερου επιπέδου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η αλλαγή αυτή της στάσης των καταναλωτών, αποτυπώθηκε και στις πωλήσεις της EurolifeFFH στον κλάδο ασφάλισης υγείας. Το έτος 2020, οι πωλήσεις σημείωσαν θεαματική αύξηση, της τάξης του 30%, ενώ το 2021 οι νέες εργασίες κινούνται στο ίδιο επίπεδο με το 2020.
Η ΠΑΝ∆ΗΜΙΑ ΑΦΥΠΝΙΣΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙ∆ΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Πώς “κινήθηκε” ο κλάδος ασφάλισης υγείας το 2020 και το 2021 στην εταιρεία σας και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας σχετικά με την ανάπτυξή του την επόμενη πενταετία;
Το 2020, αλλά και όπως φαίνεται και το πρώτο τρίμηνο του 2021, ήταν μια χρονική περίοδος ύφεσης για τους περισσότερους κλάδους της ελληνικής, αλλά και της παγκόσμιας οικονομίας με κάποιες εξαιρέσεις, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα τρόφιμα και οι ιδιωτικές ασφαλίσεις υγείας. Ειδικά για τον ασφαλιστικό κλάδο, το 2020, η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων κατέγραψε πτώση στον κλάδο ζωής, ενώ ο κλάδος ασφαλίσεων υγείας σημείωσε και σημειώνει αύξηση.
Φαίνεται, πως η πανδημία κατάφερε να αφυπνίσει την ασφαλιστική συνείδηση των Ελλήνων. Οι άνθρωποι συνειδητοποιήσαμε, ότι το απρόοπτο και ο κίνδυνος να αλλάξει ο τρόπος που ζούμε, σκεφτόμαστε και συναναστρεφόμαστε ο ένας τον άλλον, δηλαδή η καθημερινότητα μας, δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά πραγματικότητα. Το γεγονός αυτό δεν αποτυπώθηκε μόνο στην αύξηση των πωλήσεων προγραμμάτων νοσοκομειακής περίθαλψης, αλλά και στη διατήρηση, σε υψηλά επίπεδα, των συμβολαίων υγείας που είχαμε σε όλο το χρονικό διάστημα από την έναρξη της πανδημίας μέχρι και σήμερα.
H Interasco ήταν ψηφιακά έτοιμη και ανταποκρίθηκε άμεσα στις αλλαγές που έπρεπε να γίνουν, έτσι ώστε ο συνεργάτης και ο πελάτης να συνεχίσουν να έχουν ακριβώς τις ίδιες, αν όχι καλύτερες, υπηρεσίες εξυπηρέτησης.
Κατά την περίοδο της πανδημίας, η Ιnterasco παρουσίασε τη νέα σειρά προϊόντων υγείας Care4u.
Ο κλάδος υγείας της Interasco αφουγκράστηκε τις ανάγκες των πελατών , τόσο στο θέμα της ουσιαστικής κάλυψης, όσο και στην ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζεται στα νέα προϊόντα, όπως το Care4Family…
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΤΕΙ ΤΟ ΤΑΜΠΟΥ ΓΙΑ ΣΔΙΤ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
Ιφιγένεια Αιλιανού, Διευθύντρια Υγείας και Προσωπικών Ατυχημάτων, INTERLIFE
Το 2020 ήταν ένα πολύ δύσκολο έτος, με σοβαρές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της oικονομίας. Όμως, η Ασφαλιστική Αγορά στην Ελλάδα δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα τουλάχιστον σε επίπεδο εταιρειών, καθώς, τόσο οι ισολογισμοί, όσο και οι δείκτες φερεγγυότητας παρέμειναν ανεπηρέαστα.
Παράλληλα, οι εταιρείες επέδειξαν ότι διαθέτουν τόσο δυνατά αντανακλαστικά, που σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κατάφεραν να δημιουργήσουν, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, όλους τους απαραίτητους μηχανισμούς για να συνεχίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία τους.
Η ανθεκτικότητα αυτή, αποτυπώθηκε και στα στατιστικά αποτελέσματα της ΕΑΕΕ του έτους 2020. Ειδικότερα, για τις Ατομικές Ασφαλίσεις Υγείας – Ατυχημάτων & Ασθενειών προκύπτει μεταβολή 3,10% στην παραγωγή ασφαλίστρων σε σχέση με το 2019, ενώ το ποσοστό νέων εργασιών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα.
Για την INTERLIFE Ασφαλιστική το 2020 έκλεισε με ιδιαίτερα υψηλή κερδοφορία, της τάξεως των 19,65 εκατ. ευρώ. Ιδιαίτερα σημαντικά χαρακτηρίζονται τα αποτελέσματα του Α΄ εξαμήνου του 2021, παρουσιάζοντας θετικό πρόσημο σε όλους τους δείκτες και υψηλή κερδοφορία της τάξεως των 13,10 εκατ. ευρώ, έναντι 1,09 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του έτους 2020.
Είναι βέβαιο, λοιπόν, ότι η INTERLIFE Ασφαλιστική με την επί 30 χρόνια συνετή διαχείριση των οικονομικών της, θα διατηρήσει την ανοδική της πορεία και την οικονομική της ευρωστία σε όλους τους κλάδους της ασφάλισης τα επόμενα έτη.
Γενικότερα, όμως, η κρίση της πανδημίας Covid-19 έδειξε πως το νέο μοντέλο διαβίωσης επιβάλλει ένα μηχανισμό Υγείας, ο οποίος θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί όχι μόνο στην πίεση μιας πανδημίας, αλλά και στην εξυπηρέτηση των συνήθων περιστατικών.