«Τσουνάμι» αυξήσεων στα ασφάλιστρα Αστικής Ευθύνης Οχημάτων αναμένεται να προκαλέσει η ρώσο-ουκρανική κρίση.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Τα αυξημένα ενεργειακά κόστη, η άνευ προηγουμένου ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες, μεταξύ των οποίων και στα μεταλλευτικά προϊόντα, οι αυξημένοι ναύλοι που επηρεάζουν τόσο τα κόστη παραγωγής των ανταλλακτικών όσο και τα κόστη μεταφοράς τους, αναμένεται να επιδράσουν αυξητικά τις αποζημιώσεις για επισκευές ή αντικαταστάσεις οχημάτων που ενεπλάκησαν σε τροχαία ατυχήματα.
Ανάλογη επίδραση πρόκειται να υπάρξει και από τις αυξήσεις που καταγράφονται στις τιμές των καινούργιων οχημάτων, αυξήσεις οι οποίες προκλήθηκαν ήδη πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και αποδόθηκαν στη δυστοκία της αυτοκινητοβιομηχανίας να καλύψει την ζήτηση για νέα οχήματα, λόγω των προβλημάτων που καταγράφηκαν στην παραγωγή τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και μετά την επιστροφή της παγκόσμιας οικονομίας σε μερική κανονικότητα
Παράγοντες ασφαλιστικής αγοράς επισημαίνουν ότι μπορεί το πρόβλημα να μην έχει καταγραφεί ακόμα στον κλάδο, θεωρούν όμως βέβαιο πως συν τω χρόνω και πιθανότατα κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους οι ασφαλιστικές εταιρείες θα αρχίσουν να αναθεωρούν προς τα πάνω τα ασφάλιστρα τους, προκειμένου να καλύψουν τα αυξημένα κόστη αποζημιώσεων.
Ακόμα όμως κι αν αυτό δε συμβεί μέσα στη χρονιά, μετά το κλείσιμό της και μόλις οι εταιρείες κάνουν… ταμείο για τη φετινή χρήση, θα εξαναγκαστούν σε γενναίες αναπροσαρμογές των ασφαλίστρων τους κατά τη διάρκεια του 2023.
Είναι γνωστό εξάλλου ότι, ένας σημαντικός αριθμός ασφαλιστικών εταιρειών ήδη τιμολογεί εξαιρετικά χαμηλά τα ασφάλιστρα τους, κάποια μάλιστα η αγορά τα χαρακτηρίζει και ως πτωχευτικά ασφάλιστρα, οπότε πολλά περιθώρια απορρόφησης των αυξημένων κοστολογίων επισκευής ή αντικατάστασης οχημάτων είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχουν.