Οι online ασφαλίσεις – κυρίως στον κλάδο οχημάτων – είναι ένα κανάλι διανομής ασφαλιστικών προϊόντων που κατέχει 12% μερίδιο της αγοράς και εμπιστεύονται κάθε χρόνο περίπου 1.000.000 οδηγοί για να ασφαλίσουν τα οχήματά τους.
του Νίκου Μωράκη, (Περιοδικό “am”, Τεύχος Μάιος 2022)
Ένα ποσοστό που αναπτύχθηκε τα τελευταία δώδεκα χρόνια με την ίδρυση της anytime το 2010 και μετατράπηκε σε actual κανάλι διανομής το 2012 με την εισαγωγή κι άλλων παικτών όπως ο aggregator, insurancemarket.gr και η ασφαλιστική εταιρεία Hellas Direct. Σήμερα, με την ολοκλήρωση δέκα χρόνων από τη χρονολογία που δημιουργήθηκε ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο κανάλι διαμεσολάβησης, δραστηριοποιούνται τρεις πλατφόρμες πολυτιμολόγησης (insurancemarket.gr, cosmoteinsurance.gr, pricefox.gr) και τέσσερις Ασφαλιστικές εταιρείες (Anytime, Hellas Direct, Allianz, Groupama) εκπρόσωποι των οποίων συμμετέχουν στο αφιέρωμά μας.
Ένα αφιέρωμα που σκοπό έχει να παρουσιάσει και να δώσει βήμα στις εν λόγω εταιρείες προκειμένου να διαμορφώσουμε την εικόνα των online ασφαλειών στην Ελλάδα, να μάθουμε για την ανάπτυξή τους και τις μελλοντικές προθέσεις τους αλλά και για τα σχέδια της κάθε εταιρείας στην εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου είτε αυτό αφορά την εμπειρία ασφάλισης ή ανανέωσης, είτε την διαχείριση της ζημιάς.
Στο αφιέρωμα καταθέτουν τις απόψεις τους:
- Πάνος Κούβαλης – Tribe Leader, Mobility & Convenience Tribe και Σπύρος Οικονόμου – Chapter Leader, Business & Ecosystem Development Chapter, anytime.gr
- Χρήστος Κάτσιος, CEO Groupama, Myzen
- Διαμαντής Μπουζάνης, επικεφαλής του COSMOTE Insurance Ομίλου ΟΤΕ
- Αλέξης Πανταζής και Αιμίλιος Μάρκου, ιδρυτές Hellas Direct
- Στέφανος Φαλκονάκης, Chief Growth & Marketing Officer, insurancemarket
- Δημήτρης Τσατίρης, Γενικός Διευθυντής, Pricefox
Π. Κούβαλης και Σ. Οικονόμου: Ο ανταγωνισμός στο direct θα συνεχίσει να εντείνεται
Η στροφή προς τη διαδικτυακή ασφάλιση οδηγεί στην πιο γρήγορη ψηφιοποίηση της αγοράς και τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους. Όπως εξηγούν οι κ.κ. Πάνος Κούβαλης – Tribe Leader, Mobility & Convenience Tribe και Σπύρος Οικονόμου – Chapter Leader, Business & Ecosystem Development Chapter στην Anytime οι βελτιώσεις αυτές έχουν άμεση επίπτωση στους χρόνους και την ποιότητα εξυπηρέτησης, αλλά και στο κόστος λειτουργίας, το οποίο τελικά μετακυλίεται στον τελικό καταναλωτή μέσω ανταγωνιστικότερων ασφαλίστρων.
- Είστε το πρώτο brand online ασφάλισης στην Ελλάδα και παράλληλα το πιο παλιό. Μετά από 10 χρόνια, κάνοντας τον απολογισμό σας, έχετε καταλήξει σε συμπεράσματα σχετικά με την απόφαση να επενδύσετε πρώτοι σε αυτό το κανάλι διαμεσολάβησης;
Θεωρούμε πως η απόφαση ήταν απολύτως επιτυχημένη και τα αποτελέσματα μας δικαιώνουν σε πολλά επίπεδα. Για αρχή, όπως σωστά αναφέρατε, η Anytime είναι το παλαιότερο αλλά και μεγαλύτερο direct brand της αγοράς. Ο αριθμός των πελατών που εξυπηρετούμε αυξάνεται συνεχώς σε μια αγορά, που όπως γνωρίζετε, δέχεται μεγάλες πιέσεις. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως το επιτυχημένο μοντέλο πέρασε τα σύνορα μας και από το 2017 η Anytime αναπτύσσεται δυναμικά και στην Κύπρο.
Εκτός από τα παραγωγικά αποτελέσματα, από την έναρξη της Anytime μέχρι σήμερα καταφέραμε να χτίσουμε ένα εξαιρετικό brand, το οποίο απολαμβάνει το τρίτο μεγαλύτερο familiarity (η Interamerican βρίσκεται ακόμη ψηλότερα) και το μεγαλύτερο favorability της αγοράς. Η επένδυση στο brand θέλει χρόνο και συνεχή προσπάθεια για να φτάσει σε τέτοιο επίπεδο και σίγουρα το γεγονός πως ξεκινήσαμε νωρίς μας δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας.
Τέλος, είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το γεγονός πως όχι μόνο οδηγούμε την υιοθέτηση της direct ασφάλισης στην Ελλάδα, αλλά καταφέρνουμε να το κάνουμε και στα πλαίσια μιας πολυκαναλικής στρατηγικής, η οποία σέβεται και υποστηρίζει τα φυσικά δίκτυα.
- Οι online ασφαλίσεις θα αποτελέσουν πεδίο έντονου ανταγωνισμού τα επόμενα χρόνια στην χώρα μας; Πώς θα διαφοροποιηθείτε σαν εταιρεία;
Είναι βέβαιο πως όλο και περισσότεροι θα θελήσουν να προσφέρουν ασφαλιστικές λύσεις μέσω του direct. Η συγκεκριμένη τάση αφορά τόσο τις ίδιες τις ασφαλιστικές οι οποίες σταδιακά θα εντάσσουν το direct κανάλι στη διανομή τους, όσο και στους διαμεσολαβητές, είτε μιλάμε για παραδοσιακούς διαμεσολαβητές είτε για νεοεισερχόμενους aggregators. Θεωρούμε δεδομένο πως ο ανταγωνισμός στο direct θα συνεχίσει να εντείνεται. Όπως παρατηρούμε και σε ωριμότερες ασφαλιστικές αγορές, το direct καταλαμβάνει σημαντικό μέρος της αγοράς απλών ασφαλιστικών προϊόντων και προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται και η δική μας.
Από πλευράς μας καλωσορίζουμε τη στροφή προς το direct, καθώς προσφέρει άμεσα και έμμεσα οφέλη στον τελικό καταναλωτή. Για αρχή, δημιουργεί την ανάγκη για ψηφιοποίηση, η οποία βελτιώνει συνολικά τα operations των ασφαλιστικών εταιρειών, άσχετα με το αν εξυπηρετούν πελάτες του direct ή των παραδοσιακών δικτύων. Οι βελτιώσεις αυτές έχουν άμεση επίπτωση στους χρόνους και την ποιότητα εξυπηρέτησης, αλλά και στο κόστος λειτουργίας, το οποίο τελικά μετακυλίεται στον τελικό καταναλωτή μέσω ανταγωνιστικότερων ασφαλίστρων.
Η διαφοροποίηση της Anytime, αν έπρεπε να απαντήσουμε με μια πρόταση, θα συνεχίσει να είναι το εξαιρετικό value for money. Προσφέρουμε μια μεγάλη γκάμα ασφαλιστικών προϊόντων τα οποία καλύπτουν ουσιαστικά το σύνολο των πιθανών αναγκών. Ενδεικτικά αναφέρω δύο προϊόντα τηλεματικής. Το ένα στοχεύει στην ασφαλή οδήγηση και την συνεχή επιβράβευση των πελατών μας μέσα από μια σειρά κινήτρων και παροχών. Το δεύτερο είναι η ιδανική λύση για όσους κάνουν λίγα χιλιόμετρα και επιθυμούν αυτό να αντικατοπτρίζεται στα ασφάλιστρα τους. Από την άλλη, το εύρος των παραδοσιακών ασφαλιστικών προγραμμάτων είναι τέτοιο που καλύπτει κάθε ανάγκη, πάντα χωρίς ψιλά γράμματα και με τις καλύτερες καλύψεις της αγοράς.
Δεν μπορώ να μην αναφέρω πως πέρα από ένα εξαιρετικό ασφαλιστικό προϊόν σε μια ανταγωνιστική τιμή στην Anytime προσφέρουμε και υπηρεσίες πέρα από την ασφάλιση. Μέσω συνεχούς customer listening και σε συνεργασία με ένα μεγάλο αριθμό συνεργατών, προσφέρουμε λύσεις που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πελατών μας. Ενδεικτικά αναφέρω πως δίνουμε τη δυνατότητα αντικατάστασης μπαταρίας στο σημείο της βλάβης. Αν το όχημα πρέπει να ρυμουλκηθεί, προσφέρουμε δωρεάν μετακίνηση μέσω taxi. Σε συνεργασία με το Meteo προσφέρουμε συνεχή ενημέρωση για τις συνθήκες που μπορεί να επηρεάσουν το ταξίδι ενώ επιπλέον προσφέρουμε υπηρεσίες σε συνεργασία με μεγάλους αυτοκινητόδρομους, λύσεις γύρω από το service, το parking, την αγορά νέου αυτοκινήτου, την αγορά νέων ελαστικών αλλά και τα καύσιμα.
Όλα τα παραπάνω καθιστούν την Anytime μοναδική.
- Ποιο είναι το μέλλον της online ασφάλισης; Έχει κορεστεί τεχνολογικά ή ακόμα δεν έχουμε δει τα καλύτερα;
Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλήσουμε για κορεσμό. Το αντίθετο μάλιστα, η συνεχής υιοθέτηση νέων τεχνολογιών ευνοεί την ευκολότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας, σε όλα τα στάδια της ζωής του συμβολαίου τους.
Σε συνδυασμό με τον πλούτο δεδομένων που διαθέτουμε, μας επιτρέπει να εξυπηρετούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από τη στιγμή της αγοράς μέσω μιας προσωποποιημένης πρότασης ασφάλισης, είτε για την άμεση ολοκλήρωση ενός αιτήματος, είτε για την εξαιρετική ανταπόκριση μας σε περίπτωση ανάγκης. Ένα καλό παράδειγμα είναι η χρήση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης στο website της Anytime που επιτρέπει τη σύσταση συγκεκριμένου προϊόντος κάνοντας χρήση της εμπειρίας από επιλογές άλλων καταναλωτών.
Το μέλλον της online ασφάλισης είναι να εξελιχθεί σε ένα απρόσκοπτο μέρος της καθημερινότητάς μας. Ας πάρουμε σαν παράδειγμα τις μετακινήσεις, όπου η ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου σταδιακά αντικαθίσταται από λύσεις κινητικότητας. Σε αυτό το περιβάλλον η ασφάλιση θα πρέπει να είναι εξαιρετικά στοχευμένη και μέρος της συνολικής λύσης.
- Ποια είναι τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 και το μερίδιο αγοράς σας; Πόσοι Έλληνες οδηγοί είναι ασφαλισμένοι σε εσάς;
Μια εξαιρετική χρονιά το 2021 για την Anytime καθώς συνοδεύτηκε από εξαιρετικά αποτελέσματα σε μια σειρά από δείκτες που αναδεικνύουν τη κορυφαία θέση του brand στην ασφαλιστική αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου. Πιο συγκεκριμένα:
- Δείκτης ικανοποίησης πελατών 92% και NPS (δείκτης σύστασης πελατών) 74
- Περισσότερα από 33 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις που αφορούσαν τουλάχιστον 50.000 πελάτες. Συνολικά στην τελευταία τριετία οι αποζημιώσεις αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ
- Περισσότεροι από 1,6 εκατ. μοναδικοί επισκέπτες στο www.anytime.gr και περισσότεροι από 470.000 followers στα social media
- 91,6 εκατ. εγγεγραμμένα ασφάλιστρα, 83,3 εκατ. στην Ελλάδα και 8,3 εκατ. στη Κύπρο
- Περισσότερα από 480.000 ενεργά ασφαλιστήρια στην Ελλάδα με το 86,5% να αφορά την ασφάλιση αυτοκινήτων και περισσότερα από 35.000 ασφαλισμένα οχήματα στη Κύπρο
- Κερδοφόρο αποτέλεσμα για όδγοη συνεχόμενη χρονιά
- Εξαιρετικά ισχυρή κεφαλαιακή βάση για την Interamerican Ζημιών τόσο σε όγκο κεφαλαίων όσο και δείκτη φερεγγυότητας (239%)
Τέλος, σημειώστε την υιοθέτηση ενός από τα πλέον σύγχρονα μοντέλα εργασίας, όχι μόνο της ασφαλιστικής αλλά της συνολικής ελληνικής αγοράς κάτι τελείως απαραίτητο για όποιον θέλει να πρωταγωνιστήσει στην ασφαλιστική αγορά του μέλλοντος.
Σ. Φαλκονάκης: Το phygital μοντέλο κερδίζει έδαφος διεθνώς
Στη δεκαετή δραστηριοποίησή της insurancemarket στην ασφαλιστική αγορά, τον ανταγωνισμό στις διαδικτυακές ασφαλίσεις και την ανάπτυξη εργασιών μέσα από το μεικτό μοντέλο που συνδυάζει τη φυσική παρουσία και την αξιοποίηση της τεχνολογίας αναφέρεται ο Στέφανος Φαλκονάκης, Chief Growth & Marketing Officer, insurancemarket.
- Είστε ο πρώτος aggregator στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά. Και σε χρόνια δραστηριότητας αλλά και σε ασφαλισμένο στόλο οχημάτων. Πως θα διατηρήσετε τη θέση σας στην κορυφή δεδομένου του ανταγωνισμού που αυξάνετε στις online ασφαλίσεις;
Δεν μας φοβίζει ο ανταγωνισμός. Ο ανταγωνισμός μας κάνει καλύτερους γιατί μας κρατάει σε εγρήγορση και μας βάζει να σκεφτόμαστε ακόμα πιο «επαναστατικά» και πρωτοποριακά. Επιπλέον, η online ασφάλιση επωφελείται από τον ανταγωνισμό γιατί με αυτόν τον τρόπο γίνονται γνωστά τα πλεονεκτήματα της στο ευρύ κοινό και βοηθάει στο να προσφέρονται όλο καλύτερες υπηρεσίες.
Το insurancemarket παραμένει ακόμα και με τους μεγάλους και αξιόλογους παίχτες, ο Νο1 online aggregator στην Ελλάδα, λόγω της τεράστιας εμπειρίας του και των μοναδικών χαρακτηριστικών που έχει χτίσει ως υπηρεσία αυτά τα δέκα χρόνια λειτουργίας του. Συνεχίζουμε με το ίδιο πάθος και το ίδιο όραμα να δουλεύουμε και να αφουγκραζόμαστε τον καταναλωτή, προσφέροντάς του υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και μεγάλη ποικιλία επιλογών, πάντα στις πιο ανταγωνιστικές τιμές.
- Φέτος κλείνετε δέκα χρόνια παρουσίας και δραστηριότητας στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά. Κάνοντας τον απολογισμό σας έχετε αναγνωρίσει τα δυνατά και αδύνατα σημεία σας όλα αυτά τα χρόνια; Ποιο είναι το SWOT analysis σας;
Ένα πολύ δυνατό μας σημείο είναι οι άνθρωποί μας, που κυριολεκτικά κάνουν όλα τα αδύνατα δυνατά ό,τι και αν συμβεί, ακόμα και εν μέσω πανδημίας! Επιπλέον, οι συνεργάτες μας και οι πολύ καλές και ομαλές σχέσεις που έχουμε αναπτύξει μαζί τους μέσα από τα τόσα χρόνια συνεργασίας και φυσικά η τεχνολογία που μας οδηγεί στο μέλλον και μας διαφοροποιεί, δίνοντάς στον χρήστη τη μοναδική εμπειρία του digital.
Στα αδύνατα σημεία μας θα έβαζα το ότι δώσαμε πολύ μεγάλο focus στις ασφαλιστικές υπηρεσίες καθώς είναι η βασική μας δραστηριότητα και βάλαμε σε δεύτερη μοίρα τις υπόλοιπες δηλαδή τη σύγκριση παρόχων ενέργειας και τη σύγκριση χρηματοοικονομικών προϊόντων. Στα άμεσα πλάνα μας είναι να δώσουμε και σε αυτές ένα μεγάλο κομμάτι των προσπαθειών μας καθώς θεωρούμε ότι θα είναι πολύ χρήσιμες για τον χρήστη τα επόμενα χρόνια και θα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για αυτές.
Ιδιαίτερα όσον αφορά το κομμάτι των χρηματοοικονομικών προϊόντων και τις αλλαγές που φέρνει το PSD2 και το open banking, θα μπορούμε να προσφέρουμε στους χρήστες μας πρόσβαση σε μικροδάνεια, μικροπιστώσεις κτλ.
- Ποιοι είναι οι στόχοι σας για την επόμενη πενταετία; Πιστεύετε σε ένα phygital μοντέλο λειτουργείας; Πώς έχει λειτουργήσει μέχρι στιγμής το φυσικό κατάστημα που διατηρείτε επί της οδού Φιλελλήνων στο κέντρο της Αθήνας;
Ναι πιστεύουμε. Το phygital, δηλαδή ο συνδυασμός του φυσικού καταστήματος με την ψηφιακή τεχνολογία, κερδίζει έδαφος διεθνώς καθώς οι καταναλωτές προτιμούν ακόμη τα φυσικά καταστήματα από το διαδίκτυο για τις αγορές τους. Ακόμα και μετά την πανδημία.
Το δικό μας phygital concept store στο κέντρο της Αθήνας (Φιλελλήνων 7) είναι το πρώτο ασφαλιστικό one stop shop που δίνει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να ασφαλιστεί ή να ανανεώσει την ασφάλισή του κυριολεκτικά μέσα σε 2 λεπτά!
Ο συνδυασμός των καινοτόμων τεχνολογιών μας με τη φυσική παρουσία του insurance expert προσφέρει μία ολιστική εμπειρία ασφάλισης και έχει λάβει θετική ανταπόκριση με πολύ καλά reviews από το σύνολο των επισκεπτών μας.
Και επειδή η πανδημία και οι περιορισμοί δε θα μείνουν για πάντα και ο καταναλωτής θα επιστρέψει στις φυσικές αγορές, στόχος μας είναι να επεκτείνουμε και τη φυσική μας παρουσία για να ικανοποιήσουμε και τους καταναλωτές που δεν είναι οπαδοί του online.
- Ποια είναι τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 και το μερίδιο αγοράς σας; Ποιος είναι ο ασφαλισμένος σας στόλος οχημάτων;
Είμαστε αδιαμφισβήτητα η Νο1 online υπηρεσία σύγκρισης & αγοράς ασφαλιστικών υπηρεσιών στην Ελλάδα και εν μέσω πανδημίας καταφέραμε να μεγαλώσουμε και άλλο. Όχι μόνο γιατί είχαμε ήδη δυνατές online υποδομές και διαδικασίες αλλά και γιατί είμαστε ένας πολύ ευπροσάρμοστος και ευέλικτος οργανισμός που αντιμετωπίζει τα δύσκολα αποτελεσματικά.
Τα αποτελέσματα του 2021 ήταν πολύ ικανοποιητικά καθώς ο ρυθμός ανάπτυξής μας σε νέες πωλήσεις ξεπέρασε το 25% σε σύγκριση με το 2020. Εξυπηρετήσαμε περισσότερες από 500.000 τηλεφωνικές κλήσεις και είχαμε και στις τρεις υπηρεσίες μας από 3.000.000 χρήστες.
Επιπλέον, βραβευτήκαμε ως InsurTech της χρονιάς και ένα από τα δέκα καλύτερα e-business της δεκαετίας. Το 2021 έκλεισε και με το πρώτο βραβείο Εξυπηρέτησης Πελατών από το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών.
Νιώθουμε πολύ περήφανοι που οι κόποι μας ανταμείβονται και οι χρήστες αγαπούν και ξεχωρίζουν την υπηρεσία μας και συνεχίζουμε με την ίδια όρεξη να βοηθήσουμε τον καταναλωτή να βρει αυτό που του ταιριάζει μέσω της σύγκρισης και της διαφάνειας.
Διαβάστε επίσης: Νέα εποχή για τα Insurance Awards «Φίλιππος Μωράκης»
Α. Πανταζής και Α. Μάρκου: 15 εκατ. Επενδύσεις σε inhouse τεχνολογία στην Hellas Direct
Τη στόχευση της Hellas Direct την επόμενη πενταετία και τα σχέδια ανάπτυξής της στην Ελλάδα και το εξωτερικό αναλύουν στο am οι Αλέξης Πανταζής και Αιμίλιος Μάρκου, ιδρυτές της εταιρείας. Στο πλάνο τους είναι η εταιρεία να βρίκσκεται στις τοπ 5 ασφαλιστικές στην Ελλάδα και στις τοπ 3 στην Κύπρο, ενώ ήδη η Hellas Direct έχει προγραμματίσει την επέκτασή της στη Ρουμανία, την Τσεχία, τη Σλοβακία και άλλες αναδυόμενες αγορές της Ευρώπης.
- Φέτος κλείνετε 10 χρόνια παρουσίας και δραστηριότητας στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά. Κάνοντας τον απολογισμό σας έχετε αναγνωρίσει τα δυνατά και αδύνατα σημεία σας όλα αυτά τα χρόνια;
Το πρώτο δυνατό μας σημείο είναι σίγουρα η τεχνολογία, στην οποία έχουμε επενδύσει πάνω από 15 εκατ.ευρώ. Έχουμε ψηφιοποιήσει όλη την αλυσίδα αξίας της ασφάλισης, έχουμε καθετοποιημένο μοντέλο λειτουργίας και δική μας ψηφιακή πλατφόρμα. Έτσι ανταποκρινόμαστε με ταχύτητα – ρεκόρ στις ανάγκες των πελατών μας και πετυχαίνουμε επεκτασιμότητα. Είναι τεράστια επένδυση, αλλά έτσι εξοικονομούμε μακροπρόθεσμα χρήματα για τους πελάτες μας.
Το δεύτερο η πίστη μας στη δύναμη των big data. Έχουμε ένα κεντρικό σύστημα επεξεργασίας που μας επιτρέπει να αναλύουμε την ίδια στιγμή χιλιάδες σημεία δεδομένων, καταφέρνοντας έτσι να παρέχουμε εξατομικευμένη τιμολόγηση σε κάθε ρίσκο.
Τέλος, η διαχείριση ζημιών είναι αυτό που ορίζουμε στον κλάδο μας ως «υπηρεσία». Είμαστε περήφανοι που έχουμε αναπτύξει μία από τις πιο προχωρημένες πλατφόρμες διαχείρισης ζημιών στην Ελλάδα – αν όχι στην Ευρώπη -. Αυτή είναι για μας η «στιγμή της αλήθειας», η στιγμή που πραγματικά μας αξιολογούν οι ασφαλισμένοι μας. Και παρέχουμε αυτή την υπηρεσία ψηφιακά, online και με την καλύτερη ποιότητα. Έτσι οι πελάτες μας έπειτα από ένα ατύχημα μπορούν να συνεχίσουν την πορεία τους όχι σε μέρες αλλά σε ώρες. Στόχος μας είναι μέσα στο 2022 να κλείνουμε τις μισές ζημιές μας μέσα σε 24 ώρες.
Ασφαλώς υπάρχουν και τομείς πάνω στους οποίους εργαζόμαστε. Ο πρώτος αφορά τους ασφαλιστικούς πράκτορες. Η Hellas Direct προσφέρει αυτή τη στιγμή τις υπηρεσίες της απευθείας στους καταναλωτές (μέσω του site hellasdirect.gr ή μέσω δυνατών συνεργατών, όπως η Aegean και η Praktiker), μέσω πλατφορμών σύγκρισης ασφαλιστικών υπηρεσιών (insurancemarket.gr, cosmote.gr και pricefox.gr) και μέσω παραδοσιακών ασφαλιστικών συμβούλων. Όπως και οι καταναλωτές, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι ζητούν καλύτερες υπηρεσίες για τους πελάτες τους. Ένας από τους στόχους μας για το 2022 είναι να γίνουμε πιο δραστήριοι στον χώρο των ασφαλιστικών συμβούλων και να συμβάλουμε στην ανάπτυξη μιας επεκτάσιμης πλατφόρμας για την οποία οι ασφαλιστές θα είναι περήφανοι.
Επίσης αναπτύσσουμε ολοκληρωμένες λύσεις κινητικότητας, με έμφαση στη χρηματοδότηση. Η Ελλάδα έχει τον δεύτερο γηραιότερο στόλο στην Ευρώπη, με μέσο όρο ηλικίας τα 16-17 χρόνια, με τα οχήματα αυτά να χρειάζονται οδική βοήθεια 2,5 με 3 φορές πιο συχνά από την υπόλοιπη Ευρώπη λόγω μηχανικών βλαβών και ανεπαρκών σέρβις. Σκεπτόμενοι ευρύτερα με όρους οικοσυστήματος λανσάραμε το wallet+, μία ολοκληρωμένη λύση χρηματοδότησης της κινητικότητας που μπορεί να βγάλει τον οδηγό από τη δύσκολη θέση όταν προκύπτουν έκτακτες αλλά και πάγιες ανάγκες, προσφέροντας μικροδάνεια για την πληρωμή ασφάλισης, τελών κυκλοφορίας, σέρβις και επισκευών.
Βρισκόμενοι σε μια καμπή, αυτή της πρώτης δεκαετίας της Hellas Direct, η πρόσφατη διάκρισή μας ( των Αλέξη Πανταζή και Αιμίλιου Μάρκου) στον διαγωνισμό EY Entrepreneur Of The Year™ Cyprus 2022 ήταν σημαντική επιβράβευση για μας και για τους συνεργάτες μας, αλλά και μια σημαντική ενθάρρυνση για να συνεχίσουμε.
- Ίσως έχετε ένα από τα πιο προηγμένα inhouse μηχανογραφικά συστήματα στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά. Αυτό είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και αν ναι γιατί;
Σίγουρα είναι. Η τεχνολογία είναι πεδίο ενδιαφέροντος για εμάς. Πιστεύουμε πως οι εταιρείες που δεν έχουν κάνει ακόμα μεγάλες επενδύσεις στην τεχνολογία δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των καταναλωτών. Εμείς έχουμε επενδύσει περίπου 15 εκατ. ευρώ σε δική μας τεχνολογία, με το βλέμμα στο οικοσύστημα της κινητικότητας. Συνδεόμαστε ψηφιακά, σε ιδιόκτητη πλατφόρμα, με 2.500 συνεργεία, με χιλιάδες πελάτες μας να επωφελούνται ήδη από την άμεση εξυπηρέτηση.
- Ποιοι είναι οι στόχοι σας για την επόμενη πενταετία;
Να είμαστε μέσα στις τοπ πέντε ασφαλιστικές στην Ελλάδα και στις τοπ τρεις στην Κύπρο. Να αγγίξουμε τις ζωές 2,5 εκατ. πελατών στην περιοχή. Ανοιγόμαστε τώρα στην αγορά της Ρουμανίας και στους επόμενους 12-18 μήνες σε Τσεχία, Σλοβακία και άλλες αναδυόμενες αγορές της Ευρώπης. Στόχος μας είναι επίσης να παρέχουμε συνολικές λύσεις στον καταναλωτή (ασφάλιση, υπηρεσίες, χρηματοδότηση) αναφορικά τόσο με την κινητικότητα όσο και τη στέγη.
- Πιστεύετε σε ένα phygital μοντέλο λειτουργίας;
Πιστεύουμε σε ένα distribution agnostic λειτουργικό μοντέλο, δηλαδή προσφορά ευρείας γκάμας προϊόντων σε διαφορετικά κοινά και μέσω διαφορετικών καναλιών διανομής. Μοντέλο στο οποίο μπορείς να προσφέρεις ό,τι καλύτερο στον τελικό καταναλωτή, είτε εκείνος αγοράσει από το direct κανάλι, είτε μέσω πλατφορμών σύγκρισης, είτε μέσω συνεργατών είτε μέσω των παραδοσιακών ασφαλιστικών συμβούλων. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει φυσικά καταστήματα, τραπεζικά υποκαταστήματα ή ασφαλιστές που έχουν αγκαλιάσει την τεχνολογία. Ο καταναλωτής θα οδηγήσει αυτήν την εξέλιξη και θα απαιτήσει την ποιότητα των υπηρεσιών που χρειάζεται.
- Ποια είναι τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 και το μερίδιο αγοράς σας; Ποιος είναι ο ασφαλισμένος σας στόλος οχημάτων;
Έχουμε σχεδόν 250.000 ασφαλισμένους στην Ελλάδα και περίπου άλλους τόσους πελάτες Οδικής στην Κύπρο. Έχουμε περίπου 4% μερίδιο στην ελληνική αγορά και συνολικά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα ύψους 40 εκατ. ευρώ. Αναμένουμε να κλείσουμε αυτή τη χρονιά στα 55 – 60 εκατ. ευρώ, ανάλογα με το πόσο γρήγορα θα προχωρήσει το άνοιγμα στη Ρουμανία. Ο δείκτης φερεγγυότητας βρίσκεται στο 280% και είναι ένας από τους υψηλότερους στην περιοχή. Έχουμε την τύχη να έχουμε μια εντυπωσιακή λίστα υποστηρικτών, από την Portage Ventures (μέλος του Power Corporation of Canada), τον IFC (μέλος της Παγκόσμιας Τράπεζας) και τον EBRD (ο οποίος έχει επενδύσει περισσότερα από 4,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια).
Δ. Μπουζάνης: Στην Cosmote Insurance ο ρυθμός ανάπτυξης ξεπερνά το 50% ετησίως
Τεράστια περιθώρια ανάπτυξης έχει η ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα με το digital κανάλι να καταγράφει ανοδική πορεία. Όπως εξηγεί στο am o Διαμαντής Μπουζάνης, επικεφαλής του COSMOTE Insurance του Ομίλου ΟΤΕ «το σημαντικότερο είναι να συνεχίσουμε να χτίζουμε σε γερά θεμέλια την εμπιστοσύνη με το καταναλωτικό κοινό» και καταλήγει πως το digital φαίνεται μονόδρομος.
- Έχετε εισέλθει αισίως στον τέταρτο χρόνο δραστηριότητάς σας, σε ένα κανάλι διανομής ασφαλιστικών προϊόντων που μετρά μόλις δέκα με δώδεκα χρόνια ζωής. Σύμφωνα με την μακροπρόθεσμη στρατηγική σας έχετε πετύχει τους στόχους σας;
Στην Ελλάδα η αγορά μας είναι ακόμα αρκετά νέα. Αυτό σημαίνει, βλέποντας και τις αντίστοιχες αγορές της βόρειας Ευρώπης, ότι έχουμε μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και χώρο για βελτίωση προς όφελος των καταναλωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι είμαστε μόνο 4 direct ασφαλιστικές και 3 aggregators, επικεντρωμένοι στην ασφάλιση αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας, με διείσδυση περίπου 12% στο σύνολο των οχημάτων, και ταυτόχρονα έχουμε όλοι εξαιρετικά επίπεδα ικανοποίησης πελατών, υψηλότατο NPS και πολύ καλή διατηρησιμότητα. Παράλληλα, οι aggregators αποτελούμε τον ψηφιακό βραχίονα τουλάχιστον δεκαπέντε ασφαλιστικών εταιρειών χωρίς άλλη ψηφιακή παρουσία. Οι καταναλωτές ζητούν από όλους εμάς στον ασφαλιστικό χώρο, να αγοράσουν ασφάλεια γρήγορα, εύκολα, με κατανοητούς όρους και καλύψεις, από το κινητό τους τηλέφωνο.
Στο COSMOTE Insurance η στρατηγική μας είναι να βοηθήσουμε στην ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής αγοράς, ώστε να κάνουμε καλύτερη τη ζωή των καταναλωτών μέσω της τεχνολογίας. Σε αυτό το πλαίσιο παρέχουμε μία ολοκληρωμένη ασφαλιστική πρόταση. Απευθυνόμαστε σε όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως τηλεπικοινωνιακού παρόχου. Θεωρούμε ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση, λαμβάνοντας υπόψιν τον ρυθμό ανάπτυξής μας που ξεπερνά σταθερά το 50% κάθε χρόνο, το ποσοστό ικανοποίησης των πελατών μας που ξεπερνά το 90%, την ανανεωσιμότητά μας που ξεπερνά το 90% και φυσικά την εμπιστοσύνη που δείχνουν στη συνεργασία μας οι δεκαεπτά ασφαλιστικές εταιρείες – συνεργάτες μας. Και όλα αυτά με την εγγύηση που φέρει το όνομα COSMOTE.
- Θα συνεχίσετε να επενδύετε περαιτέρω στην τεχνολογική ενίσχυση των υπηρεσιών σας; Ήδη έχει αναγνωριστεί ότι έχετε από τις καλύτερες εμπειρίες χρήστη στην mobile version της πλατφόρμας σας.
Οι καταναλωτές σήμερα ζητούν ταχύτητα, ευκολία, αξιοπιστία από τις ψηφιακές λύσεις που τους προσφέρονται και φυσικά οικονομικές προτάσεις. Στο COSMOTE Insurance φέρνουμε όλη την ασφαλιστική αγορά στο κινητό του χρήστη, με ένα εύχρηστο και λειτουργικό τρόπο. Ο mobile first σχεδιασμός του είναι πλήρως ευθυγραμμισμένος με την στρατηγική του ομίλου ΟΤΕ για τις νέες τεχνολογίες. Μάλιστα, όπως προκύπτει από στοιχεία της πλατφόρμας, σχεδόν τρεις στους τέσσερις χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο για να συγκρίνουν τιμές, ενώ σχεδόν το 60% των αγορών ολοκληρώνονται απευθείας από το κινητό.
Δεν σταματάμε όμως εδώ. Με τον πελάτη και τις ανάγκες του πάντα στο επίκεντρο, πρόσφατα αναβαθμίσαμε το site του COSMOTE Insurance, και σχεδιαστικά και λειτουργικά, με νέα πλατφόρμα ψηφιακών ασφαλίσεων (Digital IT Platform). Μια από τις πιο προηγμένες πλατφόρμες που προσφέρει την καλύτερη, ταχύτερη και απλούστερη εμπειρία που μπορεί να βρει ο καταναλωτής στην ψηφιακή σύγκριση ασφαλιστηρίων. Σε όλη αυτή την προσπάθεια, οι ασφαλιστικές εταιρείες στάθηκαν δίπλα μας, με συνεχή υποστήριξη των τμημάτων πληροφορικής τους, ώστε να αποτελεί αυτή η αναβάθμιση μια win-win σχέση. Αποκτήσαμε έτσι την απαραίτητη αυτονομία, ταχύτητα και ευελιξία ώστε να προσαρμοζόμαστε στις απαιτήσεις της αγοράς και των καταναλωτών. Η τεχνολογική ενίσχυση της ασφαλιστικής αγοράς αποτελεί έναν υπερμαραθώνιο υψηλών αντοχών, όπου όλοι στοχεύουμε σε ένα αποτέλεσμα – την άριστη εμπειρία πελάτη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και προς αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε.
- Ποιοι είναι το μερίδιο αγοράς σας, οι στόχοι σας για το μέλλον και πώς πιστεύετε ότι θα εξελιχθεί η online ασφάλιση στην Ελλάδα;
Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία μας, στόχος μας είναι όχι μόνο να κάνουμε ευκολότερη την αναζήτηση του καλύτερου συνδυασμού ποιότητας και τιμής στην ασφάλεια οχήματος, υγείας και κατοικίας, αλλά και να δημιουργήσουμε κουλτούρα ασφάλισης στο ευρύ κοινό. Αναφορικά τώρα με την online ασφάλιση, η εξέλιξη του digital γενικότερα στην Ελλάδα μπορεί να έχει μόνο ανοδική πορεία. Η πανδημία έφερε νέες συνήθειες στην καθημερινότητά μας, όπως το remote working, η εξοικείωση με σελίδες σύγκρισης τιμών (aggregators), η χρήση ψηφιακών εργαλείων που αυξάνουν την αποτελεσματικότητα. Η ψηφιακή αγορά ασφάλισης έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, καθώς το ζητούν οι ίδιοι οι καταναλωτές. Το σημαντικότερο είναι να συνεχίσουμε να χτίζουμε σε γερά θεμέλια την εμπιστοσύνη με το καταναλωτικό κοινό. Επιπλέον, προσφέροντας μεγάλο εύρος επιλογών, ανταγωνιστικές τιμές, διαφάνεια, ασφάλεια συναλλαγών και εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου, 24/7, μετά την πώληση, κατά την ζημιά, αλλά και κατά την ανανέωση του ασφαλιστηρίου, το digital φαίνεται μονόδρομος.
Και για να απαντήσω στο ερώτημά σας σχετικά με το μερίδιό μας στην ασφαλιστική αγορά, πρέπει να σας πω ότι το COSMOTE Insurance βρίσκεται σταθερά σε ανοδική τροχιά και επεκτείνει δυναμικά το μερίδιό του. Σε αυτή την αγορά, όμως, μπήκαμε όχι για να ανταγωνιστούμε τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους άλλους aggregators, αλλά για να αποτελέσουμε τον βραχίονα ανάπτυξης του συνολικού ασφαλιστικού ψηφιακού αποτυπώματός τους. Αυτή μάλιστα η προσέγγιση έχει σημαντικά οφέλη για το σύνολο της αγοράς, καθώς απελευθερώνεται πολύτιμος χώρος και χρόνος για τους ασφαλιστικούς συμβούλους να ασχοληθούν με ασφαλιστήρια συμβόλαια που η συμβολή τους είναι αναντικατάστατη, όπως τα συμβόλαια ζωής, υγείας και σύνταξης.
Δημήτρης Τσατίρης: Η ανάπτυξη της pricefox στην ελληνική αγορά
Μ έσα στην επόμενη πενταετία ενδέχεται να δούμε άνοδο στις διαδικτυακές ασφαλίσεις που θα προσεγγίσει το επίπεδο των online ασφαλίσεων στο εξωτερικό αυτό εξηγεί ο κ. Δημήτρης Τσατίρης, Γενικός Διευθυντής της Pricefox επισημαίνονταPricefox ς ότι οι Έλληνες είναι εξοικειωμένοι με την χρήση του διαδικτύου στην καθημερινότητά τους.
- Είστε ο πιο νέος aggregator στην Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση. Ποιοι παράγοντες σας ώθησαν να δραστηριοποιηθείτε στην Ασφαλιστική Αγορά;
Η Ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι μια αγορά με πολύ χαμηλή διείσδυση ψηφιακών καναλιών. Στην Ελλάδα μόλις το 11.5% αγοράζει την ασφάλεια του online. Το ποσοστό αυτό υπολείπεται κατά πολύ το αντίστοιχο ποσοστό στην υπόλοιπη Ευρώπη, το οποίο φτάνει το 40%. Την ίδια στιγμή, στη χώρα μας έχουμε πολλές αξιόλογες ασφαλιστικές που προσφέρουν ηλεκτρονικές διασυνδέσεις (API) με αποτέλεσμα να μπορούμε να προσφέρουμε τη δυνατότητα στον Έλληνα καταναλωτή να συγκρίνει και να αγοράσει ασφάλεια από αξιόλογες ασφαλιστικές εύκολα και με ασφάλεια.
Αυτό το περιβάλλον και την ευκαιρία που αυτό αποτελεί πιστεύουν τόσο οι δύο βασικοί μας μέτοχοι, ο όμιλος Antenna και η Samlino, αλλά και όλη η ομάδα μας. Θεωρούμε μάλιστα ότι το Pricefox.gr μπορεί να αποτελέσει έναν καταλύτη για τη περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου μας. Μέχρις στιγμής αυτή μας η πεποίθηση φαίνεται να επιβεβαιώνεται, με πολλούς από τους πελάτες του Pricefox να αγοράζουν την ασφάλεια αυτοκινήτου τους για πρώτη φορά online από τη πλατφόρμα μας.
- Μέσα στην επόμενη πενταετία θα δούμε τις απευθείας ασφαλίσεις να διευρύνουν εργασίες; Πιστεύετε ότι σταδιακά θα υπάρξουν και άλλα είδη ασφαλιστικών προγραμμάτων που θα διατίθενται online;
Δεν βρίσκω το λόγο μέσα στην επόμενη πενταετία να μην δούμε το ποσοστό των Ελλήνων που αγοράζουν την ασφάλεια τους online να προσεγγίζει τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι Έλληνες ξέρετε παραμένουν πολύ ενεργοί στο διαδίκτυο. Ένα ποσοστό πάνω από 95% σε όλες σχεδόν τις ηλικιακές ομάδες το χρησιμοποιεί καθημερινά. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια και λόγω της πανδημίας βλέπουμε τους Έλληνες να εξοικειώνονται ακόμα περισσότερο με τις online αγορές με το μέσο ηλεκτρονικό κανάλι αγορών να διπλασιάζεται μέσα στο 2021. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, καθώς όλοι μας αγοράζουμε όλο και περισσότερα αγαθά και υπηρεσίες από το διαδίκτυο, η τάση αυτή δεν θα μπορούσε να προσπεράσει και τον κλάδο μας.
Τώρα στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, πιστεύουμε στον ρόλο και την υπεραξία του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Ο ρόλος αυτός θα παραμείνει πολύ σημαντικός αλλά θα αλλάξει καθώς όλο και περισσότερα προγράμματα θα διατίθενται μέσα από phygital μεθόδους. Πάντως τα παραδείγματα χωρών με πολύ υψηλή διείσδυση ψηφιακών καναλιών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο (70% των αυτοκινήτων ασφαλίζεται online) δείχνει ότι σύνθετα προγράμματα πάντα θα χρειάζονται τα πιο παραδοσιακά δίκτυα.
- O ανταγωνισμός στις πλατφόρμες πολυτιμολόγησης που εντοπίζεται κατά τη γνώμη σας; Στα συστήματα και την εμπειρία του χρήστη, στις διαφημιστικές καμπάνιες ή στην τιμή του προϊόντος;
Να σας πω την αλήθεια δεν βλέπω τις υπόλοιπες πλατφόρμες ανταγωνιστικά. Όπως σας είπα, θεωρώ ότι η αγορά μας θα μεγαλώσει σημαντικά και αυτός πρέπει να είναι και ο προσανατολισμός όλων μας. Πάντως, αυτό που νομίζω κάνει τη διαφορά και για εμάς είναι ο συνδυασμός ενός αναγνωρίσιμου και ευχάριστου brand με μία άρτια εξυπηρέτηση που βρίσκεται δίπλα στον καταναλωτή πριν και μετά τη πώληση 24 ώρες την ημέρα, εφτά ημέρες την εβδομάδα. Σε αυτό έχουμε επενδύσει από τη πρώτη στιγμή. Η συμβολή του ομίλου Antenna στο να γνωρίσουν οι Έλληνες καταναλωτές το Pricefox.gr και τον Mr Pricefox, την αλεπού μας που βοηθάει τον καταναλωτή να εξοικονομήσει χρήματα είναι καθοριστική. Από την άλλη, η εμπειρία της ομάδας της Samlino σε πάνω από 14 χώρες ήταν καθοριστική στο να καταλάβουμε από τη πρώτη στιγμή τη σημασία μιας πραγματικής 24/7 εξυπηρέτησης.
Τώρα τα άλλα δύο στοιχεία που αναφέρατε είναι πολύ σημαντικά όμως κατά τη γνώμη μου αποτελούν προαπαιτούμενα για μια πλατφόρμα σύγκρισης. Οι καταναλωτές βλέπετε είναι πλέον τόσο εξοικειωμένοι με τις διαδικτυακές πωλήσεις που δεν συμβιβάζονται με ένα αργό ή αχρείαστα σύνθετο προϊόν. Αυτός είναι και ο λόγος που εμείς στο Pricefox.gr μιλάμε με τους χρήστες μας καθημερινά και συνεχώς βελτιώνουμε και απλουστεύουμε την εμπειρία τους. Μία πλατφόρμα πρέπει συνεχώς να εξελίσσεται και να βελτιώνεται. Τέλος, η τιμή προφανώς και παραμένει πάρα πολύ σημαντική για μια πλατφόρμα σύγκρισης όμως ο ρόλος μας είναι να βοηθάμε τον καταναλωτή να συγκρίνει την αγορά και να διαλέξει το κατάλληλο πακέτο για τις ανάγκες του στην καλύτερη τιμή της αγοράς.
- Ποια είναι τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 και το μερίδιο αγοράς σας μέχρι στιγμής; Πόσα οχήματα είναι ασφαλισμένα μέσω της πλατφόρμας σας;
Κάναμε launch ουσιαστικά τον Μάρτιο του 2021. Αυτός ο πρώτος χρόνος ήταν ένας χρόνος μεγάλης ανάπτυξης για εμάς. Καθημερινά όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται το Pricefox και την ομάδα μας για να συγκρίνουν την αγορά και να αγοράσουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο που ταιριάζει στις ανάγκες τους. Αυτή τη στιγμή 10.000 έχουν εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα αγοράζοντας την ασφάλεια τους από το Pricefox. Θεωρώ ότι αυτή η ανάπτυξη είναι μόνο η αρχή, κάτι που φαίνεται να επιβεβαιώνουν οι πρώτοι μήνες τους 2022.
MyZen: Το νέο οnline εργαλείο ασφάλισης της Groupama
Στη νέα πλατφόρμα της Groupama , το myzen αναφέρεται ο Χρήστος Κάτσιος, CEO της εταιρείας. Όπως εξηγεί ο βασικός παράγοντας που ώθησε την Groupama να επενδύσει στις οnline ασφαλίσεις είναι η εδραίωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών σε όλους τομείς δραστηριότητας.
- Πως ξεκίνησε η ιδέα του myzen;
Η ιδέα του myzen ξεκίνησε, όταν πριν από ενάμιση χρόνο σχεδιάζαμε τη μελλοντική στρατηγική που θα ακολουθήσουμε σαν εταιρεία στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά. Η Groupama είναι μια πολυκαναλική εταιρεία, που παρέχει πλήρες φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών σε life & non-life ασφαλίσεις. Έχουμε απ’ευθείας συνεργασία με αρκετους corporate πελάτες εδώ και χρόνια, διατηρούμε και αναπτύσσουμε το agency system συνεργατών μας και φυσικά συνεργαζόμαστε με το ελεύθερο δίκτυο πρακτόρων και μεσιτών που αποτελεί την κύρια πηγή ανάπτυξης εργασιών στους γενικούς κλάδους ασφάλισης.
Εξετάζοντας τις επιλογές μας και δεδομένου του κορεσμού που υπάρχει στις bancassurance συνεργασίες, επιλέξαμε να επενδύσουμε στις online υπηρεσίες. Ένα ανερχόμενο κανάλι που ο κόσμος δείχνει να εμπιστεύεται ήδη εδώ και χρόνια και να χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο,ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου υπήρξε αποτελεσματική και εντυπωσιακή πρόοδος στην ψηφιοποίηση του δημόσιου τομέα. Ένα “transformation” που έκαμψε τη δυσπιστία του κόσμου ως προς τη χρήση των online υπηρεσιών, καθώς από την απλή αναζήτηση, πέρασε ακόμη περισσότερο στην πράξη και στην ολοκλήρωση συναλλαγών και διαδικασιών ηλεκτρονικά. Μια τάση που επιταχύνθηκε τα τελευταία δύο χρόνια μειώνοντας, αναγκαστικά, τη φυσική παρουσία του κόσμου σε χώρους όπου παραδοσιακά λειτουργούσαν ως κέντρα εξυπηρέτησης και διεκπεραίωσης συναλλαγών.
- Ποιοι είναι οι παράγοντες που σας ώθησαν στην συγκεκριμένη επένδυση;
Ο βασικός παράγοντας που μας ώθησε να επενδύσουμε στις οnline ασφαλίσεις είναι η εδραίωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών σε όλους τομείς δραστηριότητας και η εξοικείωση, εμπιστοσύνη και απαίτηση των πολιτών /καταναλωτών γι αυτές. Επιπλέον έχει συμβάλλει σημαντικά η εξέλιξη των τεχνικών υποδομών, όπως η ανάπτυξη των ταχυτήτων στο διαδίκτυο σε συνδυασμό με την ευκολία προσβασιμότητας από κάθε «έξυπνη» συσκευή, που πλέον θεωρείται δεδομένη από κάθε «έξυπνη» συσκευή και συνοδεύεται από ελκυστική τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.
Προκύπτει επίσης από έρευνές μας ότι στην ασφαλιστική αγορά – εδώ και αρκετά χρόνια- ενώ καταγράφεται μείωση της παραγωγής των ασφαλίστρων στον κλάδο των αυτοκινήτων, λόγω της μείωσης των τιμολογίων, ταυτόχρονα καταγράφεται αξιοσημείωτη αύξηση στις online ασφαλίσεις αυτοκινήτου σε αριθμό ασφαλισμένων οχημάτων. Σαφώς μιλάμε για μια χαμηλή βάση εκκίνησης, αλλά και πάλι ο ρυθμός ανάπτυξης είναι σημαντικός. Ένα κανάλι, το οποίο συνολικά στην αγορά εκτιμούμε, ότι έχει ξεπεράσει τα 1 εκ. συμβόλαια αυτοκίνητων, προερχόμενα κυρίως από 2 ασφαλιστικές εταιρείες και 3 aggregators.
Πρόκειται λοιπόν για ήδη εδραιωμένη αγορά, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα και όχι λιγότερο στην περιφέρεια, όπου οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι πολύ πιο ισχυρές. Στην online ασφάλιση βασικό κριτήριο επιλογής προγράμματος είναι η τιμή, όταν στην παραδοσιακή διαμεσολάβηση βασικά κριτήρια επιλογής αποτελούν η εξυπηρέτηση του πελάτη και το αίσθημα εμπιστοσύνης προς τον ασφαλιστή (βάσει δικής μας έρευνας, είναι κριτήριο επιλογής, κατά 85%, η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του διαμεσολαβητή). Ένα ακόμη κριτήριο επιλογής στις online ασφαλίσεις είναι η αμεσότητα και η ευκολία διεκπεραίωσης, η λεγόμενη εμπειρία του χρήστη στον κύκλο της ασφάλισης.
- Πως διαφοροποιείται το myzen από τις υπόλοιπες online πλατφόρμες;
Η λογική του myzen είναι να παρέχεται ως online εργαλείο ασφάλισης οχημάτων, είτε ο ενδιαφερόμενος το επιλέξει μέσα από την πλατφόρμα, είτε μέσω συνεργάτη της εταιρείας μας. Παρότι εστιάζει σε συγκεκριμένο κοινό, η πλατφόρμα διαφοροποιείται, δίνοντας τη δυνατότητα στους συνεργάτες μας, να χρησιμοποιήσουν την προηγμένη τεχνολογία της είτε μέσω της εταιρικής πλατφόρμας του «Cheetah», είτε μέσω plugin στις δικές τους πλατφόρμες.
- Και η αξία του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή την ώρα της ζημιάς; Η αξία του να διεκπεραιώνει για λογαριασμό του πελάτη την όποια υπόθεση;
Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι στην Groupama, αρκετά χρόνια τώρα, ο ασφαλιστής έχει απαλλαγεί από τη χρονοβόρα διεκπεραίωση του φακέλου του ασφαλισμένου του. Ο φάκελος ζημιάς αυτοκινήτου ανοίγει ηλεκτρονικά και αυτόματα. Ο συνεργάτης μας βιώνει μια αποτελεσματική διαδικασία και διαχειρίζεται έναν ικανοποιημένο πελάτη απ’ την όλη εμπειρία. Βεβαίως σε οποιοδήποτε στάδιο ο πελάτης ή ο συνεργάτης μπορεί να παρέμβει, δεν είναι απαγορευτικό. Όλες μας οι προσπάθειες εστιάζουν στην ικανοποίηση του πελάτη- συνεργάτη. Είτε προέρχεται από το ένα δίκτυο είτε από το άλλο. Κάθε πελάτης που εξυπηρετείται από την εταιρεία μας λαμβάνει μετά την ολοκλήρωση της αποζημίωσης του, στον κλάδο αυτοκινήτου, μια έρευνα ικανοποίησης πελάτη. Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών δείχνουν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα ικανοποίησης, της τάξης του 97-98% ικανοποίησης σταθερά.