Οι νέες κατηγορίες των βραβείων Insurance Awards «Φίλιππος Μωράκης» προκύπτουν από το market analysis που έχει προηγηθεί και είναι:
Κατηγορία 1η: Business Development
Η ανάπτυξη είναι η κινητήριος δύναμη της επιχειρηματικής δραστηριότητας και αποτυπώνεται με την αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας, τόσο σε απόλυτο όσο και σε ποσοστιαίο βαθμό αναφορικά με το πλήθος συμβολαίων και πελατών, εγγεγραμμένων ασφαλίστρων και προμηθειών, λαμβάνοντας υπόψη το χρονικό διάστημα της τελευταίας τριετίας. Επίσης, λαμβάνονται υπόψη και άλλα ποσοτικά στοιχεία πωλήσεων όπως δράσεις διακράτησης πελατολογίου, στοιχεία cross-selling & up-selling, στοιχεία καθαρής κερδοφορίας και στρατηγικές μελλοντικής ανάπτυξης π.χ. του δικτύου πωλήσεων.
Δήλωση Συμμετοχής
Κατηγορία 2η: Digital Orientation
Θα εξεταστεί ο στρατηγικός προσανατολισμός της επιχείρησης προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της. Πιο συγκεκριμένα, θα ληφθούν υπόψη παραδείγματα χρήσης νέων καινοτόμων τεχνολογιών για ανάλυση πληροφοριών και λήψη στρατηγικών αποφάσεων, παραδείγματα βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητάς και των εσωτερικών διαδικασιών χάρη στη χρήση τεχνολογιών και αυτοματοποιήσεων, αλλά και ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας της εταιρείας με τους πελάτες της και τους συνεργάτες της, με την ταυτόχρονη υιοθέτηση μέτρων που εξασφαλίζουν την προστασία και την ασφάλεια των δεδομένων.
Δήλωση Συμμετοχής
Κατηγορία 3η: Sustainability Strategy
Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί έννοια – κλειδί για το σύγχρονο «επιχειρείν» και πόσο μάλλον για την ασφαλιστική βιομηχανία η οποία είναι συνυφασμένη θεσμικά με την προστασία του κοινωνικού συνόλου απέναντι σε αναπάντεχα δυσμενή γεγονότα. Ζητούμενο είναι οι δράσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από την επιχείρηση με γνώμονα την ουσιαστική συμβολή στο περιβάλλον, σε τομείς γενικότερου κοινωνικού ενδιαφέροντος, η υψηλής ποιότητας εταιρική διακυβέρνηση και η εν γένει υιοθέτηση αειφόρων επιχειρηματικών πρακτικών και συνεργασιών με ασφαλιστικές εταιρείες που υιοθετούν αντίστοιχες στρατηγικές.
Δήλωση Συμμετοχής
Κατηγορία 4η: Customer Centricity
H πελατοκεντρικότητα είναι έννοια άρρητα συνδεδεμένη με την ασφαλιστική πρακτική και υπό αυτό το πλαίσιο θα εξεταστούν στρατηγικές, πολιτικές, διαδικασίες και εργαλεία τα οποία θέτουν ουσιαστικά ως επίκεντρο την εμπειρία του πελάτη καθ’ όλη τη διάρκεια της ασφαλιστικής σχέσης, από την πρώτη επαφή και την προ-συμβατική ενημέρωση μέχρι την αποζημίωση και την ολοκλήρωση της ασφαλιστικής κάλυψης. Θα ληφθούν υπόψη στοιχεία σχετικά με παρακολούθηση δεικτών ικανοποίησης των πελατών, στοιχεία διακράτησης πελατολογίου, στατιστικά cross-selling & up-selling, στρατηγικές, καινοτομίες και εργαλεία με σκοπό την καλύτερη και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και διαδικασίες σχετικά με την διαχείριση παραπόνων καθώς και οποιαδήποτε άλλη πρακτική θέτει πραγματικά τον πελάτη στο επίκεντρο.
Δήλωση Συμμετοχής
Κατηγορία 5η: High Quality
H ποιότητα είναι το ζητούμενο σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα και επαγγελματική συνεργασία και ως εκ τούτου θα ζητηθούν δράσεις οι οποίες την εξασφαλίζουν. Τέτοιες δράσεις αφορούν την δυνατότητα παροχής ολοκληρωμένων λύσεων στις ανάγκες ενός ευρέος φάσματος πελατών, συστάσεις από συνεργαζόμενες ασφαλιστικές, εργαλεία, δράσεις και πλάνα με σκοπό την προώθηση, την ενημέρωση και την γενικότερη επικοινωνία με την πελατειακή βάση, καθώς και πλάνα εκπαίδευσης συνεργατών και πολιτικές αξιολόγησης αυτών ή οποιεσδήποτε άλλες ενέργειες έχουν σαφή προσανατολισμό στην παροχή υπηρεσιών και προϊόντων της υψηλότατης ποιότητας.
Δήλωση Συμμετοχής
Κατηγορία 6η: Disruptive Innovation
H καινοτομία είναι συνυφασμένη με την επιχειρηματική ανάπτυξη και την συναντάμε υπό διάφορες μορφές. Πέραν των υπηρεσιών και των προϊόντων που διατίθενται προς τους ασφαλισμένους, συναντάμε καινοτόμες συνεργασίες με παρόχους, καινοτομίες σε εσωτερικές διαδικασίες ή/και σε πρακτικές που δεν συνηθίζονται στην αγορά, σε εργαλεία, πλατφόρμες, εφαρμογές και μέσα επικοινωνίας και εξυπηρέτησης των πελατών και των συνεργατών και φυσικά μέσα από οποιαδήποτε στρατηγική ή δράση θεωρεί η επιχείρηση ότι προάγει την καινοτομία στην ασφαλιστική εγχώρια βιομηχανία. Εσείς σε ποιους τομείς καινοτομείτε;
Δήλωση Συμμετοχής
Ειδική Κατηγορία: Overall Performance
Για κάθε μια από τις έξι κύριες κατηγορίες που θα επιλέξουν οι επιχειρήσεις να συμμετάσχουν, θα βαθμολογηθούν από το 1 έως το 10 βάσει των πληροφοριών και των στοιχείων που θα συμπληρώσουν στα ειδικά ερωτηματολόγια καθώς και του υποστηρικτικού υλικού που θα τα συνοδεύει. Τα τρία πρώτα ασφαλιστικά γραφεία μεσιτών και τα τρία πρώτα γραφεία πρακτόρων (tied & non-tied agencies) ανά κατηγορία βάσει της βαθμολογίας που θα συγκεντρώσουν, θα προκριθούν στο τελικό 4ο Στάδιο ως διακεκριμένοι φιναλίστ.
Επίσης, τα τρία γραφεία μεσιτών και τα τρία γραφεία πρακτόρων που θα συγκεντρώσουν την μεγαλύτερη βαθμολογία αθροιστικά και για τις έξι κύριες κατηγορίες, θα προκριθούν στο 3οΣτάδιο ως διακεκριμένοι φιναλίστ της ειδικής κατηγορίας «Overall Performance*». H βαθμολογία της κατηγορίας αυτής προκύπτει ως το άθροισμα των βαθμολογιών που έχουν αποδοθεί για κάθε μία από τις έξι (6) κύριες κατηγορίες βράβευσης:
Βαθμολογία Overall Performance = (Βαθμολογία Business Development + Βαθμολογία Digital Orientation + … + Βαθμολογία Disruptive Innovation)
*Απαραίτητη προϋπόθεση για την πρόκριση στην κατηγορία «Overall Performance», είναι μια εταιρεία να έχει δηλώσει συμμετοχή σε τουλάχιστον τρεις (3) από τις κύριες κατηγορίες. Για όσες από τις κύριες κατηγορίες δεν δηλώσει μια επιχείρηση συμμετοχή ο αντίστοιχος βαθμός θα θεωρείται μηδέν (0).
Με σκοπό την εξασφάλιση της διαφάνειας και της αμεροληψίας του θεσμού των “Insurance Awards Φίλιππος Μωράκης“, η εποπτεία της διαδικασίας διεξαγωγής του ανατέθηκε στην Grant Thornton, έναν από τους μεγαλύτερους παρόχους ανεξάρτητων ελεγκτικών, φορολογικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών.