Οι Lloyd’s of London, η Ascot και η Marsh, παρέχουν ασφάλιση που αφορά σε κινδύνους θαλάσσιου φορτίου και πολέμου για τη μεταφορά σιτηρών και τροφίμων που μετακινούνται από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας, εξαλείφοντας τα εμπόδια για την έναρξη των αποστολών προϊόντων.
Η Ρωσία και η Ουκρανία υπέγραψαν συμφωνία την περασμένη εβδομάδα, με τη διαμεσολάβηση της Τουρκίας και των Ηνωμένων Εθνών, για να ανοίξουν ξανά οι εξαγωγές σιτηρών και λιπασμάτων που έχουν μπλοκαριστεί από τον πόλεμο και να μετριαστεί η διεθνής επισιτιστική κρίση.
Ο επικεφαλής της βοήθειας του ΟΗΕ Μάρτιν Γκρίφιθς δήλωσε την Πέμπτη ότι είναι αισιόδοξος ότι η πρώτη αποστολή σιτηρών από ένα ουκρανικό λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί ήδη από την Παρασκευή.
Οι εγκαταστάσεις των Lloyd’s of London θα παρέχουν κάλυψη έως και 50 εκατομμυρίων δολαρίων σε θαλάσσια εμπορεύματα και ασφάλιση πολέμου, ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι Lloyd’s, Ascot και Marsh.
Η ασφάλιση θα «προσθέσει ουσιαστική προστασία στη συμφωνία που μεσολάβησε ο ΟΗΕ την περασμένη εβδομάδα», δήλωσε ο Patrick Tiernan, επικεφαλής αγορών της Lloyd’s.
Οι ασφαλιστές έχουν δηλώσει προηγουμένως ότι ήταν πρόθυμοι να καλύψουν σιτηρά που μετακινούνται από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας μόνο εάν υπάρχουν ρυθμίσεις για διεθνείς ναυτικές συνοδείες και σαφής στρατηγική για την αντιμετώπιση των θαλάσσιων ναρκών.
Μια ρωσική πυραυλική επίθεση στην Οδησσό μόλις μια ημέρα μετά την υπογραφή της συμφωνίας έχει αυξήσει τις ανησυχίες τους.
«Αυτή η εξατομικευμένη, επικεντρωμένη στην αποστολή κάλυψη επιτρέπει στην ασφαλιστική αγορά να διαδραματίσει τον ρόλο της στην παροχή ζωτικής σημασίας για τη μεταφορά σιτηρών και προϊόντων διατροφής από την Ουκρανία στον ευρύτερο κόσμο», δήλωσε ο Chris McGill, επικεφαλής ασφάλισης φορτίου στην Ascot.
Το κόστος μιας τέτοιας ασφάλισης θα ποικίλλει ανάλογα με το φορτίο, τον πλοιοκτήτη και το λιμάνι, αλλά είναι πιθανό να είναι υψηλό, λένε ασφαλιστικές πηγές.
Τα ασφάλιστρα για την ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, έως και 5% της αξίας του πλοίου από 0,025% πριν από την εισβολή.