Ένα από τα θετικά της εξέλιξης της τεχνολογίας στα οχήματα είναι ότι τα δεδομένα που καταγράφονται μπορούν να ρίξουν φως στα τροχαία ατυχήματα.
Αυτό συνέβη και σε ατύχημα με ένα Toyota Sienna του 2021 στις ΗΠΑ, του οποίου ο οδηγός ισχυρίστηκε ότι τράκαρε επειδή ένα άλλο αυτοκίνητο χτύπησε στο πίσω μέρος του οχήματός του δεξιά με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο.
Όπως εξηγεί ο Timothy Staab, ιδιοκτήτης της Delta Analysis, τα περισσότερα μοντέλα Toyota και Lexus τελευταίας τεχνολογίας είναι εξοπλισμένα με ιστορικό ελέγχου οχήματος (VCH), το οποίο προσθέτει επιπλέον ένα επιπλέον επίπεδο δεδομένων στους καταγραφείς δεδομένων συμβάντων (EDR) που αποτελούν πλέον βασικό εξοπλισμό σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα.
Ο Staab, πρώην αρχηγός της αστυνομίας που τώρα βγάζει τα προς το ζην ερευνώντας ατυχήματα οχημάτων αναφέρθηκε πρόσφατα σε ένα συνέδριο στις συσκευές ασφαλείας στα σημερινά αυτοκίνητα που αποτελούν πηγή δεδομένων που μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανακατασκευή ατυχημάτων.
Το VCH στο μοντέλο Sienna, για παράδειγμα, παρείχε βίντεο πέντε δευτερολέπτων πριν και μετά την πρόσκρουση, τραβηγμένο από μια μικροσκοπική κάμερα τοποθετημένη πάνω από τον καθρέφτη οπισθοπορείας. Αυτό ήταν αρκετό για να δείξει ότι δεν περνούσε αυτοκίνητο στα δεξιά, είπε ο Staab. Επίσης ο αισθητήρας που ανιχνεύει την επιτάχυνση δεν εντόπισε καμία αλλαγή πριν από τη σύγκρουση, δείχνοντας ότι το αυτοκίνητο δεν είχε χτυπηθεί από άλλο όχημα.
Τέλος, το VCH αποκάλυψε ότι το τιμόνι είχε μετακινηθεί επανειλημμένα προς τα δεξιά και προς τα αριστερά, υποδεικνύοντας ότι ο οδηγός ήταν αναποφάσιστος προτού προσκρούσει μετωπικά σε σακιά με άμμο.
Η Staab είπε ότι η General Motors είναι ο μόνος άλλος κατασκευαστής που εγκαθιστά αισθητήρες VCH και καθιστά τα δεδομένα εύκολα διαθέσιμα στους ασφαλιστές. Το σύστημα Eyesight της Subaru τραβάει επίσης φωτογραφίες πριν και μετά, αλλά ο κατασκευαστής δεν μοιράζεται τα δεδομένα που συλλέγει με τους ερευνητές.
«Ξέρουμε ότι έχουν εικόνες, απλά δεν θα τις μοιραστούν μαζί μας ακόμα», είπε.
Προς το παρόν, οι ερευνητές ατυχημάτων έχουν κολλήσει με ένα συνονθύλευμα πηγών δεδομένων. Τα δεδομένα από ορισμένα μοντέλα αυτοκινήτων είναι τόσο εύκολα όσο η ανάγνωση ενός οδηγού αντίχειρα. Αν ψάχνετε για δεδομένα EDR από Jaguar ή Land Rover, από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να πληρώσετε έναν τρίτο προμηθευτή, είπε. Ξεχάστε τη λήψη δεδομένων από μια Ferrari. Ο Staab είπε ότι αυτό το μοντέλο δεν έχει καν συσκευές EDR εκτός από ορισμένα μοντέλα που πωλούνται στην Κίνα.