Στα δικαστήρια προσέφυγε η Αττική Οδός ζητώντας αποζημίωση από τις ασφαλιστικές της εταιρείες για απώλειες εσόδων τις οποίες κατέγραψε την περίοδο της πανδημίας, λόγω των αυστηρών lockdowns και της διακοπής λειτουργίας της αγοράς, συνεπεία των οποίων καταγράφηκε ραγδαία πτώση της κυκλοφορίας οχημάτων.
του Νίκου Μωράκη
Πρόκειται για απαίτηση που, σύμφωνα με πηγές της ασφαλιστικής αγοράς, δεν προκύπτει από τις καλύψεις που προβλέπει το σχετικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο ( μέσω των εταιρειών Εθνική Ασφαλιστική, HDI & ERGO), δεδομένου ότι οι απώλειες εσόδων της εταιρείας δεν προκλήθηκαν από υλικές ζημιές όπως προβλέπει η σχετική σύμβαση, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας η Αττική Οδός παρέμεινε ανοιχτή και προσβάσιμη στους οδηγούς.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η εταιρεία βασίζει την απαίτησή της -αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ- σε όρο του συμβολαίου που προβλέπει την καταβολή εξόδων αποζημίωσης για απολυμάνσεις σε εγκαταστάσεις μετά από μεταδοτική ασθένεια. Ωστόσο, η εν λόγω κάλυψη αφορά κτιριακές εγκαταστάσεις και όχι ανοιχτούς χώρους όπως ο οδικός άξονας της Αττικής Οδού, που σε κάθε περίπτωση δεν απολυμάνθηκε, προσθέτουν οι ίδιοι ασφαλιστές.
Πήγες της αγοράς υποστηρίζουν ότι η εταιρία θα επιμείνει στην απαίτησή της ακόμα κι αν δεν την κερδίσει πρωτόδικα, προσφεύγοντας πιθανώς μέχρι και τον Άρειο Πάγο.
Αρχικά η ίδια είχε ζητήσει να καλυφθεί οικονομικά για την ζημιά από την πανδημία προσφεύγοντας στο ελληνικό Δημόσιο, ωστόσο δεν κατάφερε να λάβει τη σχετική απαίτηση. Συνέπεια αυτού, προφανώς έκρινε σκόπιμο να αναζητήσει την οικονομική της αποζημίωση ενεργοποιώντας το επίμαχο ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι, το συμβόλαιο ασφάλισης της εταιρείας καλύπτεται κατά 75% απευθείας από δύο πολυεθνικά ασφαλιστικά σχήματα και κατά 25% από θυγατρική ξένης ασφαλιστικής εταιρείας με παρουσία στην Ελλάδα.
Αττική οδός & Μορέας διεκδικούν αποζημιώσεις ύψους 72 εκατ. ευρώ