Στις 19 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο η 10η ημερίδα του Ασφαλιστικού Ομίλου Allianz – Allianz Motor Day – με κεντρικό θέμα συζήτησης τη Βιωσιμότητα στην Ασφάλιση Οχημάτων.
του Νίκου Μωράκη
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο Klaus – Peter Roehler, μέλος Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz Γερμανίας, μίλησε για τον όμιλο Allianz ο οποίος είναι ιδρυτικό μέλος του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών, UN – convened Net Zero Asset Owner Alliance (NZAOA) έχοντας δεσμευτεί μαζί με άλλους 70 θεσμικούς επενδυτές μέχρι το 2050 το επενδυτικό τους portfolio να μην συμπεριλαμβάνει εταιρείες που επιβαρύνουν & συμβάλουν στην κλιματική αλλαγή. Επίσης ο Όμιλος βραβεύτηκε το 2022 από τον δείκτη S&P Global Corporate Sustainability Assessment ως ένας από τους πιο Βιώσιμους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς παγκοσμίως κάτι που όπως δήλωσε ο κ. Roehler, ταιριάζει στην κουλτούρα τους που αν μη τι άλλο μέσω των αποζημιώσεων και την κάλυψη κινδύνων στοχεύει στη συντήρηση βιώσιμών οικονομιών & κοινωνιών.
Πώς όμως η Allianz μπορεί να συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου Ασφάλισης Οχημάτων και κατ΄ επέκταση στη γενικότερη βιώσιμη κινητικότητα;
Σύμφωνα με τον κ. Roehler η αρχή έχει γίνει με την αντικατάσταση των πετρελαιοκινητήρων σε ηλεκτρικά οχήματα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων που πουλήθηκαν στη Γερμανία πριν 5 χρόνια ήταν στο 1%, το οποίο σκαρφάλωσε στο 7% το 2020 και μέσα σε ένα χρόνο διπλασιάστηκε στο 14%. Μια εξέλιξη που προκειμένου να επικρατήσει και να έχει μέλλον θα πρέπει όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να συμβάλουν στην προώθηση των ηλεκτρικός κινούμενων οχημάτων. Στην περίπτωση της Allianz, το κίνητρο έρχεται μέσω μιας ψηφιακής πλατφόρμας που ετοιμάζει με σκοπό να λειτουργεί ως χρήσιμο εργαλείο για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες για τα διαθέσιμα χιλιόμετρα που μπορούν να διαθέσουν με το όχημά τους, τα σημεία φόρτισης, την «υγεία» της μπαταρίας του αυτοκινήτου τους ή του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που ενδιαφέρονται να αγοράσουν όπως επίσης και επέκτασης της εργοστασιακής εγγύησης του αυτοκινήτου που αγόρασαν και της οδικής βοήθειας με υπηρεσία on spot φόρτισης του οχήματός τους μέσω του ασφαλιστηρίου συμβολαίου τους. Ένα app, που θα κυκλοφορήσει το 2023 αρχικά στην Γερμανία και στη συνέχεια θα κυκλοφορήσει και στις υπόλοιπες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όμιλος.
Ο κ. Roehler παρουσίασε επίσης πώς ο Όμιλος σκοπεύει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διαδικασία αποζημίωσης στον όμιλο Allianz:
- Online πραγματογνωμοσύνη σε αντικατάσταση του επιτόπου ελέγχου.
- Συνεργασία με συνεργία/φανοποιεία που πληρούν ESG Standards (χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας & υλικών που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον).
- Αξιοποίηση μεταχειρισμένων ανταλλακτικών αντί νέων (κάτι που ήδη συμβαίνει και αρχίζει να γίνεται trend σε χώρες όπως η Γαλλία & η Ολλανδία).
- Επισκευή αντί για αντικατάσταση εξαρτημάτων του οχήματος (οι μικρές ζημιές περιμετρικά των οχημάτων μπορούν κάλλιστα με τη χρήση τεχνολογιών που κυκλοφορούν στην αγορά να επισκευαστούν αντί να αντικατασταθεί το εξάρτημα όπως π.χ. ένα φανάρι, ένας προφυλακτήρας, μια πόρτα ακόμα και ένα ραγισμένο παρμπρίζ).
Δράσεις που πέρα από τη μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα συμβάλουν και στην αμεσότερη αποκατάσταση των οχημάτων αλλά και στη μείωση κόστους επισκευής.