Μια κυβερνοεπίθεση στα γερμανικά λιμάνια του Bremerhaven ή του Αμβούργου θα εμπόδιζε σοβαρά τις προσπάθειες του ΝΑΤΟ να στείλει στρατιωτικές ενισχύσεις σε συμμάχους, δήλωσε στο Reuters ο απόστρατος στρατηγός των ΗΠΑ, Μπεν Χότζες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε ένα σχέδιο δράσης για την ενίσχυση της άμυνας στον κυβερνοχώρο νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Ο Χότζες, ο οποίος διοικούσε τις δυνάμεις του αμερικανικού στρατού στην Ευρώπη από το 2014 έως το 2017 και έχει υποστηρίξει εδώ και καιρό ότι η μη στρατιωτική υποδομή είναι βασικός πυλώνας της στρατιωτικής στρατηγικής, είπε ότι η προστασία στον κυβερνοχώρο είναι εξίσου σημαντική με τα συστήματα πυραυλικής άμυνας για τη φύλαξη των γερμανικών λιμένων της Βόρειας Θάλασσας. Η Ρωσία πρόσφατα στόχευσε υποδομές επικοινωνιών και ηλεκτρικής ενέργειας στην Ουκρανία, και τον Οκτώβριο προειδοποίησε ότι οι δημόσιες υποδομές μπορεί να είναι στόχοι για αντίποινα εναντίον χωρών που βοηθούν την Ουκρανία. «Το Bremerhaven και το Αμβούργο είναι στην πραγματικότητα τα πιο σημαντικά θαλάσσια λιμάνια από τα οποία εξαρτάται η συμμαχία, για τον στρατιωτικό εξοπλισμό, όχι μόνο για το εμπορικό φορτίο», είπε ο Hodges.
Υπενθύμισε ότι μια κυβερνοεπίθεση του 2017, που ονομάστηκε NotPetya και αποδόθηκε στη Ρωσία, η οποία στόχευε αρχικά την Ουκρανία, αλλά εξαπλώθηκε γρήγορα μέσω εταιρικών δικτύων πολυεθνικών με επιχειρήσεις ή προμηθευτές στην Ανατολική Ευρώπη προκάλεσε μεγάλες απώλειες. Ο δανικός ναυτιλιακός γίγαντας Maersk είπε ότι η επίθεση προκάλεσε διακοπές στα συστήματα υπολογιστών της σε όλο τον κόσμο, οπότε η εταιρεία έχασε τα ίχνη του φορτίου της.
«Εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησα πόσο ευάλωτοι είμαστε», είπε ο Χότζες. «Εάν δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Bremerhaven, θα είναι πολύ δύσκολο για τις Ηνωμένες Πολιτείες να ενισχύσουν και να εκπληρώσουν το μέρος των επιχειρησιακών τους σχεδίων».
Υπό το πρίσμα αυτό, είπε ο Hodges, η απόφαση του Βερολίνου να επιτρέψει στον κινεζικό όμιλο COSCO Shipping Holdings Co. Ltd να αγοράσει ένα μερίδιο σε τερματικό σταθμό στο Αμβούργο, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, προκάλεσε «πολύ άγχος… επειδή μόλις βρεθούν εκεί, είναι μέσα στο οικοσύστημα του λιμανιού.
Ο Χότζες είπε ότι τα λιμάνια θα ήταν απαραίτητα για την προσέλκυση συμμάχων, «και έτσι γνωρίζοντας ότι οι Κινέζοι μπορεί να είναι σε θέση να επηρεάσουν ή να διακόψουν τις δραστηριότητες σε κρίσιμες υποδομές μεταφορών, αυτό είναι ένα πρόβλημα».
Το υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο αρνήθηκε να σχολιάσει τις ανησυχίες για την ασφάλεια του Χότζες. Η εταιρεία λιμένων του Αμβούργου HHLA είπε ότι εξετάζει συνεχώς το λογισμικό, τις κατευθυντήριες γραμμές και τις μεθόδους για τον εντοπισμό και την εξάλειψη των αδυναμιών το συντομότερο δυνατό. Το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών δήλωσε ότι η συνεργασία μεταξύ Κίνας και Γερμανίας είναι θέμα των δύο χωρών και τρίτα μέρη «δεν έχουν δικαίωμα να παρεμβαίνουν».