Η ασφαλιστική εταιρεία Chubb κατηγορείται ότι παραπλάνησε τους καταναλωτές προσφέροντας εκπτώσεις σε ασφάλιστρα στους ιδιοκτήτες σπιτιού ως ποσοστά χωρίς να προσδιορίζει τα πραγματικά ποσά σε δολάρια που μπορούν να εξοικονομήσουν οι ασφαλισμένοι και χωρίς εν τέλει να εφαρμόζει τις εκπτώσεις που υπόσχεται.
Ασφαλισμένος της Chubb στην Καλιφόρνια κατέθεσε πρόταση ομαδικής αγωγής στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Νιου Τζέρσεϋ, ισχυριζόμενος παραβίαση του νόμου περί καταναλωτών και αδικαιολόγητου πλουτισμού.
Ο ενάγων Gilbert Purcell ισχυρίζεται ότι η θυγατρική Chubb Federal Insurance δεν εφάρμοσε όλες τις υποσχεθείσες εκπτώσεις στο ασφάλιστρο των 60.078 $ στην ανανέωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου για ιδιοκτήτες σπιτιού Chubb Masterpiece. Ο Purcell ισχυρίζεται ότι του είπαν ότι η συνολική μειωμένη τιμή του συμβολαίου ήταν 35.849 $ αφού έλαβε τις διάφορες εκπτώσεις. Ωστόσο, υποστηρίζει ότι αν ο Chubb είχε εφαρμόσει τις εκπτώσεις στα ποσοστά που είχε υποσχεθεί, το ασφάλιστρο ανανέωσης του δεν θα κόστιζε περισσότερο από 30.616 $, και πιθανώς ακόμη λιγότερο, σε αντίθεση με 35.849 $.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την καταγγελία, η προσφορά ανανέωσης απαριθμούσε εκπτώσεις κατά τα ακόλουθα ποσοστιαία ποσά, καθώς και άλλες εκπτώσεις που δεν σχετίζονται με κανένα ποσοστό:
- 14% «για τη λήψη μέτρων προς ανώτερη προστασία»
- 10% “επειδή ασφαλίζετε επίσης το αυτοκίνητό σας στο Chubb”
- 10% “αφού η ιδιόκτητη κατοικία σας δεν έχει υποθήκη ή προνόμιο”
- 10% “για την ύπαρξη ενός οικιακού συστήματος καταιονισμού”
- 7,5% “επειδή ασφαλίζετε και τα πολύτιμα χαρτιά σας”
- 7,5% “για μακροχρόνιους πελάτες” και
- 5% “για την πληρωμή του ασφαλίστρου σας στο ακέραιο”
Σύμφωνα με την καταγγελία, η ανανέωση δεν έδωσε στο δολάριο ποσά κατά τα οποία κάθε έκπτωση μείωσε την τιμή ούτε έδωσε καμία άλλη ένδειξη πώς εφαρμόστηκαν αυτές οι ποσοστιαίες εκπτώσεις.
Ο Purcell λέει ότι ζήτησε διευκρινίσεις από τον Chubb μέσω του ασφαλιστικού του πράκτορα, αλλά «μετά από επανειλημμένες επικοινωνίες με την Chubb, ο πράκτορας δεν γνώριζε και δεν μπορούσε να εξηγήσει την εφαρμογή τιμολόγησης και έκπτωσης».
Ο Purcell δηλώνει ότι πλήρωσε το ασφάλιστρο των 35.849 δολαρίων, όπως παρουσιάστηκε κατόπιν συμβουλής του αντιπροσώπου του, προκειμένου να αποφευχθεί η αστοχία της ασφαλιστικής κάλυψης, ενώ ο πράκτοράς του συνέχισε να επικοινωνεί με τον Chubb σχετικά με την πραγματική αξία σε δολάρια των εκπτώσεων. Ο Purcell ισχυρίζεται ότι περίμενε να του επιστραφούν τυχόν χρήματα, αλλά δεν έλαβε ποτέ καμία εξήγηση. Σύμφωνα με το δικαστικό έγγραφο, ο Purcell έχει ασφαλίσει το σπίτι του στην Chubb από το 2011.
Η καταγγελία ισχυρίζεται ότι οι συναλλαγές ήταν παραπλανητικές ως προς το ότι είτε οι μη προεξοφλημένες αξίες πριμοδότησης που προσέφερε η Chubb ήταν υψηλότερες από ό,τι ήταν στην πραγματικότητα, είτε η Chubb υποσχέθηκε εκπτώσεις που στην πραγματικότητα δεν ίσχυαν για τα ασφάλιστρα χωρίς έκπτωση ή και τα δύο.
«Τέτοια συμπεριφορά συνιστούσε παράνομες, άδικες και δόλιες επιχειρηματικές πρακτικές. Αυτές οι πρακτικές ήταν πιθανό να εξαπατήσουν έναν λογικό καταναλωτή», καταλήγει η καταγγελία, επικαλούμενη την πράξη απάτης καταναλωτών του Νιου Τζέρσεϊ.
Η καταγγελία επικρίνει περαιτέρω τον Chubb ότι φέρεται ότι δεν παρείχε πλήρες αντίγραφο ολόκληρης της πολιτικής κατά την ανανέωση, στέλνοντας μόνο «μια διάσπαρτη συλλογή μη διαδοχικά σελιδοποιημένων εγγράφων».
Η αγωγή δεν κατονομάζει τον ασφαλιστικό πράκτορα της Purcell.
Η αγωγή ζητά το καθεστώς ομαδικής αγωγής για άλλους ασφαλιστικούς πελάτες ιδιοκτητών σπιτιού Chubb. Επίσης, ζητά αποζημίωση αποζημίωσης και απαίτηση να παρέχει η Chubb «συμβόλαια με πληροφορίες για όλες τις ανανεώσεις, διαδοχικά και πλήρως σελιδοποιημένες, συμπεριλαμβανομένου του υπολογισμού των εκπτώσεων που εφαρμόζονται, εκτός εάν ένας πελάτης εξαιρεθεί από αυτήν την παροχή».