Από τις 16 Φεβρουαρίου το μέτρο της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα εφαρμοστεί στις ασφαλιστικές εταιρείες.
Με το σύστημα αυτή η πλατφόρμα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, θα ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για το ωράριο εργασίας των εργαζομένων και χαρακτηρίζει αυτόματα κάθε ώρα εργασίας ως κανονικό ωράριο – υπερεργασία, υπερωρία ή διευθέτηση, όπως επίσης τα διαλείμματα, τα ρεπό, τις άδειες, μεταξύ άλλων.
Θυμίζουμε ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόστηκε την 1η Ιουλίου 2022 στο σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο στόχος είναι να βελτιωθεί η εργασιακή καθημερινότητα των εργαζόμενων, όπως το δικαίωμα της αποσύνδεσης στην τηλεργασία, οι νέες άδειες που θεσπίστηκαν με το νόμο 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, οι ρυθμίσεις για τη συμφιλίωση της οικογενειακής με την επαγγελματική ζωή κ.ά.
Πως θα εφαρμόζεται στην πράξη
Η ένταξή τους γίνεται είτε μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app για τους εργαζόμενους, η οποία έχει αναβαθμιστεί προκειμένου να υποστηρίζει τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, και την εφαρμογή Ergani CardScanner για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ήδη σύστημα ωρομέτρησης, η οποία «διαβάζει» κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας τις Ψηφιακές Κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Ο μηχανισμός «ανάγνωσης» της Ψηφιακής Κάρτας είναι παρόμοιος με τη διαδικασία που ακολουθείτο για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης κατά την περίοδο της πανδημίας
Επεκτείνεται, στη βάση του σχεδιασμού που έχει ήδη παρουσιάσει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το πεδίο εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε επιχειρήσεις παροχής ασφαλιστικών υπηρεσιών και σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών φύλαξης και προστασίας.
Πιο συγκεκριμένα, από την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023 στο πεδίο εφαρμογής του μηχανισμού Ψηφιακής Κάρτας εντάσσονται οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, των οποίων ο πρωτεύων ή δευτερεύων Κωδικός Αριθμού Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) ανήκει στον τετραψήφιο Κ.Α.Δ 6622, με υποχρέωση να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες.
Ταυτόχρονα, από την ίδια ημερομηνία, Πέμπτη 16/2/2023 εντάσσονται στο καθεστώς της ψηφιακής κάρτας και με τις αντίστοιχες υποχρεώσεις οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών φύλαξης και προστασίας με πρωτεύοντα ή δευτερεύοντα τετραψήφιο Κ.Α.Δ. 8010 και 8020. Σημειώνεται ότι οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών φύλαξης και προστασίας με τετραψήφιο Κ.Α.Δ. 8030 δεν εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας.
Επιπλέον σημειώνεται ότι το προσεχές διάστημα, θα αναρτηθεί από το Υπουργείο στον ψηφιακό χώρο του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, για τις εντασσόμενες επιχειρήσεις σχετικός κατάλογος ερωτήσεων και απαντήσεων αναφορικά με τη διαδικασία και τον τρόπο εναρμόνισης των επιχειρήσεων στις υποχρεώσεις του πεδίου της ψηφιακής κάρτας.
“Έρχεται” η ψηφιακή κάρτα εργαζομένων στις ασφαλιστικές εταιρείες