Στην εποχή των social media, της γρήγορης επικοινωνίας και των ψηφιακών κοινοτήτων οι χρήστες του διαδικτύου έχουν πλέον στη διάθεση τους εργαλεία επεξεργασίας και βελτίωσης εικόνων που κάποτε είχαν μόνο οι επαγγελματίες.
Πόσο σημαντική είναι η αρτιότητα και η τελειότητα για τους ανθρώπους – και ιδιαίτερα τους νέους- που περνούν αρκετή ώρα στο facebook, το tik tok κ.λπ.; Πόσοι ανεβάζουν μία φωτογραφία στο instagram και με ένα κλικ βελτιώνουν την υφή του δέρματος ή την εικόνα του σώματός τους; Πόσοι είναι αυτοί που προσπαθούν να γίνουν αποδεκτοί προβάλλοντας αυτό που θεωρούν ως ιδανική εκδοχή του εαυτού τους και γιατί; Το marketing της αψεγάδιαστης εικόνας που την τελευταία δεκαετία πλασάρεται σε μεγάλο βαθμό σε ψηφιακά κανάλια, έχει επηρεάσει τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Το ζήτημα αυτό έχει αρχίσει μάλιστα να απασχολεί και τους ανθρώπους που λόγω του επαγγέλματός τους η ζωή τους εκτίθεται στη δημόσια σφαίρα, για αυτό και πλέον παρατηρείται ένα “κίνημα” “αντιτελειότητας” ή αλλιώς μία προσπάθεια να αποδεχτούμε το ποιοι πραγματικά είμαστε και να μάθουμε να αγαπάμε τον εαυτό μας. Η Selena Gomez, δημοφιλής τραγουδίστρια, αποτελεί έναν από τους ανθρώπους που αποφάσισαν ότι πρέπει να δείξει μία άλλη διάσταση της ζωής της, για αυτό και μίλησε δημόσια για το πως βιώνει τη διπολική διαταραχή, το άγχος και την ψύχωση. Η Ariana Grande μοιράστηκε με τους ανθρώπους που την ακολουθούν στα social media τη δική της “δύσκολη” πλευρά, τις κρίσεις πανικού και την κατάθλιψη. Η Καναδή τραγουδίστρια Celine Dion ανακοίνωσε στο instagram ότι πάσχει από το σπάνιο σύνδρομο Stiff-Person που προκαλεί μυικούς σπασμούς, ακυρώνοντας την περιοδεία που είχε για το 2023 και προγραμματίζοντάς την για το 2024. Η πρωταγωνίστρια του “Basic Enstict”, Sharon Stone μίλησε δημόσια για το περιστατικό εγκεφαλικής αιμορραγίας που υπέστη και τις επιπτώσεις στην υγείας της, ενώ ο ηθοποιός Chris Hemsworth, αποκάλυψε ότι φέρει 8-10 φορές περισσότερο κίνδυνο να εμφανίσει Alzheimer λόγω ενός γονιδίου που φέρει.
9 στα 10 κορίτσια προτιμούν τη φιλτραρισμένη εικόνα
Έρευνα που έγινε το 2022 (“Self Esteem Project”) από γνωστό brandname δείχνει πως η ανάγκη των νέων κοριτσιών να γίνουν αποδεκτά προβάλλοντας μία τέλεια εικόνα, σαν και αυτή δημοφιλών τραγουδιστών, ηθοποιών, και influencers έχει οδηγήσει στο να προβάλλεται στις περισσότερες περιπτώσεις μία εικόνα διαφορετική από την πραγματικότητα, πιο επιθυμητή και εν τέλει μία εικόνα που κάποια στιγμή συγχέει την αλήθεια με το ψέμα. Ειδικότερα στην Ελλάδα 9 στα 10 κορίτσια στην ηλικιακή κατηγορία 14-17 ετών θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα ή εφαρμογή στη selfie τους για να φαίνονται πιο όμορφα. Ακόμα και σε μικρότερες ηλικίες, 10-13 ετών, το 67% των κοριτσιών έχουν ήδη εφαρμόσει κάποιο φίλτρο που αλλάζει την εμφάνισή τους στις φωτογραφίες τους, ενώ σχεδόν 8 στα 10 κορίτσια προτιμούν τη φιλτραρισμένη και όχι την πραγματική τους φωτογραφία. Πάνω από 90% των κοριτσιών (10-13 ετών) εύχονται το σχολείο να μπορούσε να τους διδάσκει το πώς θα μπορούσαν να εκτιμούν την διαφορετικότητα του κάθε ατόμου και το πώς να νιώθουν όμορφα με το σώμα τους.
Αυτό που πρέπει να γίνει, αναμφίβολα, είναι τόσο μέσα από τον κοινωνικό περίγυρο, την εκπαίδευση και την οικογένεια, να εμφυσήσουμε στα παιδιά την αυτοπεποίθηση για αυτό που πρεσβεύουν και για αυτό που είναι. Είναι επίσης εξαιρετικά θετικό ότι “αστέρες” που κάποια χρόνια πριν έμοιαζαν να έχουν παραμυθένια ζωή και εικόνα, προβάλλουν το ότι δεν υπάρχει τελειότητα και μάλιστα χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μεταφέρουν σε εκατομμύρια χρήστες ότι πρέπει να αγαπούν τον εαυτό τους, να τον βελτιώνουν και να τον αποδέχονται.
Πηγή: BLOG Ευρωπαϊκή Πίστη