Πέντε προκλήσεις αντιμετωπίζουν σήμερα τα δίκτυα διαμεσολάβηση της ασφαλιστικής αγοράς που εξειδικεύονται στον τομέα της Αστικής Ευθύνης Οχημάτων.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Όπως αναφέρουν ανώτατα στελέχη του κλάδου, η πρώτη έχει να κάνει με το γεγονός ότι σε ετήσια βάση τα οχήματα που ταξινομούνται στην Ελλάδα υπολογίζονται περί τα 60.000, όταν πριν από αρκετά έτη ο αριθμός ανέρχονταν σε 220.000, με αποτέλεσμα η ασφαλιστέα ύλη να έχει συρρικνωθεί σε μεγάλο βαθμό.
Δεύτερη πρόκληση αποτελεί το γεγονός ότι τα ασφάλιστρα έχουν πλέον επιστρέψει στην εποχή του 2002, λόγω των αλλεπάλληλων κρίσεων που βιώνει οικονομία, γεγονός το οποίο συμπιέζει τα ετήσια έσοδα των ασφαλιστών σε σημαντικό βαθμό.
Στην ίδια κατεύθυνση οδηγεί και ο περιορισμός των προμηθειών που λαμβάνουν οι διαμεσολαβητές όταν τα έσοδά τους προέρχονται από ασφαλίσεις οχημάτων οι οποίες γίνονται μέσω διαδικτύου.
Γενικότερα, κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι, η καθιέρωση των ηλεκτρονικών πλατφορμών προκαλεί μεγάλες απώλειες εσόδων και τους ασφαλιστές, καθότι το κοινό στο οποίο απευθύνονται και το οποίο έχει υπό την κατοχή του οχήματα περιορίζεται πλέον αισθητά έναντι αυτού που ήταν προ 10 ή και 15 ετών.
Τέλος, προσθέτουν πως η συγκέντρωση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στην ασφαλιστική αγορά, με εξαγορές και συγχωνεύσεις εταιρειών, σε κάθε περίπτωση επηρεάζει και το έργο της διαμεσολάβησης, δεδομένου ότι όσο πιο λίγες και μεγάλες γίνονται ασφαλιστικές εταιρείες τόσο αποκτούν ισχυρότερη θέση στον κλάδο και άρα μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ έναντι των δικτύων πωλήσεις.