Στην πορεία του στην ασφαλιστική αγορά, τη συνεργασία του με το ασφαλιστικό γραφείο του κ. Μαρκουλιδάκη και τα εργαλεία στα οποία στήριξε την ανάπτυξη εργασιών του αναφέρεται o κ. Παναγιώτης Κωστόπουλος, ασφαλιστής για περισσότερο από δύο δεκαετίες.
Όπως επισημαίνει ακόμα και σε περιόδους κρίσεων, η αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης αξιοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία, μπορεί να επιτεύξει άνοδο στην παραγωγή. Τα επόμενα χρόνια εκτιμά ότι θα υπάρξει μεγέθυνση στους κλάδους περιουσίας, λόγω των ακραίων φυσικών φαινομένων, αλλά και σε ασφαλίσεις ζωής, υγείας και αστικής ευθύνης.
συνέντευξη του Π. Κωστόπουλου, ασφαλιστικού συμβούλου Smart Insurance (Περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing Μαρτίου 2023 )
Πείτε μου δύο λόγια για την πορεία σας, τη δραστηριοποίησή σας στο επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και εν συνεχεία την πορεία σας.
Σπούδασα διοίκηση επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο της Bologna και αποφοίτησα το 1990. Αφού εκπλήρωσα τη διετή στρατιωτική μου θητεία, ξεκίνησα να δουλεύω ως καθηγητής ιταλικών, ενώ παράλληλα εργαζόμουν στο τμήμα πωλήσεων γνωστής εταιρείας. Ξεκίνησα σταδιακά τη δραστηριοποίηση στο επάγγελμα του ασφαλιστικού συμβούλου το 2000 στην Interamerican. Τα δύο πρώτα χρόνια ήταν πολύ δύσκολα γιατί όπως ανέφερα πριν έκανα ήδη δύο δουλειές. Στα πρώτα μου βήματα στον ασφαλιστικό χώρο και προκειμένου για την εύρεση πελατολογίου εφάρμοσα την παραδοσιακή τακτική των πωλήσεων της εποχής. Έβγαινα στους δρόμους και έδινα στον κόσμο που περνούσε ενημερωτικά έντυπα της Interamerican, με την οποία είχα αποκλειστική συνεργασία εκείνη την περίοδο και ταυτόχρονα ζητούσα στοιχεία επικοινωνίας. Εφάρμοζα την εν λόγω τακτική σε καθημερινή βάση για 2 με 3 ώρες. Αυτή η μέθοδος υπήρξε καθοριστική στη δόμηση του χαρτοφυλακίου μου, κυρίως στον κλάδο υγείας.
Πολλοί απ αυτούς τους ανθρώπους που γνώρισα τότε με εμπιστεύτηκαν και στην πορεία κάλυψα με ασφαλιστήρια συμβόλαια τα παιδιά και τους φίλους τους. Τους οφείλω πολλά και τους είμαι ευγνώμων. Σε όλη αυτήν τη διαδικασία σημαντική ήταν η συμβολή του γραφείου του κ. Κωνσταντίνου Μαρκουλιδάκη και των ασφαλιστών Φουρτουλάκη Ιωάννα και Κωνσταντίνου Τριανταφύλλου. Σε τρεις άξονες βάσισα την ανάπτυξη των εργασιών μου: τον σεβασμό στον πελάτη, την όρεξη για δουλειά και τη συνεχή υποστήριξη από το γραφείο. Ένας άλλος παράγοντας που συνέβαλε ουσιαστικά στην εξέλιξη μου ήταν η εξεύρεση των αναγκών του πελάτη μέσω του my plan, κάτι πρωτόγνωρο για την ασφαλιστική αγορά το 2000. Θερμός υποστηρικτής υπήρξε – και είναι ακόμα – ο κ. Μαρκουλιδάκης.
Στα δύο – τρία τελευταία χρόνια βιώσαμε συνεχείς κρίσεις, αρχικά με την πανδημία και εν συνεχεία με τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας. Έχει επηρεαστεί η καταναλωτική συμπεριφορά όσον αφορά τον ασφαλιστικό κλάδο και προς ποια κατεύθυνση;
Αναμφίβολα τα δυο τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει δύσκολες στιγμές ως κοινωνία. Τόσο ο πόλεμος όσο και η πανδημία προκάλεσαν έντονο προβληματισμό και ανησυχία στον κόσμο. Φυσικά οι συνέπειες είναι ορατές και στον ασφαλιστικό κλάδο. Παρόλα αυτά πολλά γραφεία και πολλοί συνάδελφοι κατάφεραν να αντιμετωπίσουν αυτές τις δυσκολίες λόγω του επαγγελματισμού τους και των σωστών εργαλείων που είχαν στη φαρέτρα τους πχ. το my plan. Το παραπάνω εργαλείο με βοήθησε πραγματικά να αντεπεξέλθω σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, γιατί βγάζει στην επιφάνεια όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζομαι για να βοηθήσω τον πελάτη. Στα χρόνια της κρίσης το χαρτοφυλάκιό μου σημείωσε μεγάλη αύξηση παράγωγης στους κλάδους ζωής και υγείας που αγγίζει το 40%. Η δουλειά μας είναι να δίνουμε λύσεις.
Οι επαγγελματίες ασφαλιστές είναι οι πρώτοι που θα τρέξουν να βοηθήσουν τον πελάτη,οι πρώτοι που σε μια δύσκολη στιγμή θα τον συνδράμουν είτε οικονομικά (αποζημίωση) είτε ακόμα και ψυχολογικά. Δίνω μεγάλη έμφαση στον κλάδο ζωής. Έχουμε καταλάβει πόσο σημαντικός είναι αυτός ο κλάδος και τι ανάγκες καλύπτει; Ποιος θα δώσει την αποζημίωση στους δικαιούχους στην περίπτωση απώλειας ζωής του ασφαλιζόμενου; Ποιος θα δώσει την αποζημίωση στον ασφαλισμένο σε περίπτωση ολικής η μερικής ανικανότητας; Η απάντηση είναι μια: Ο ασφαλιστικός σύμβουλος. Αρκεί να έχει μεριμνήσει να τον έχει ασφαλίσει για αυτήν του την ανάγκη πριν επέλθει το μοιραίο. Η δουλειά μας είναι πραγματικά λειτούργημα. Όχι, δεν είμαστε πωλητές ασφαλιστικών προϊόντων. Είμαστε σύμβουλοι και ταυτόχρονα εξερευνητές των αναγκών του πελάτη. Μαζί του θα πορευτούμε για καλύτερες λύσεις σε όλες τις σημαντικές στιγμές της ζωής του. Πιστέψτε με, δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση από την αποζημίωση του πελάτη. Καμιά οικονομική απολαβή δε συγκρίνεται με το βλέμμα χαράς, ανακούφισης και μιας ζεστής αγκαλιάς από τον ασφαλιζόμενο.
Βάσει της εμπειρίας σας θεωρείτε ότι θα αυξηθούν οι ασφαλίσεις που αφορούν σε ζωή και υγεία στην Ελλάδα και γιατί; Τα προγράμματα των ασφαλιστικών εταιρειών που διατίθενται στην Ελλάδα, είναι προσιτά;
Είναι πεποίθηση μου ότι τα επόμενα χρονιά θα αυξηθούν οι ασφαλίσεις στους κλάδους ζωής, υγείας, περιουσίας και αστικής ευθύνης. Η τεχνολογία άλλαξε πολλά πράγματα στην καθημερινότητά μας. Στον κλάδο ζωής και υγείας θα έχουμε αυξήσεις των ασφαλίσεων λόγω της αβεβαιότητας άλλα κυρίως λόγω της συνειδητοποίησης από πλευράς του κόσμου της σημασίας που έχουν. Ο κλάδος περιουσίας θα έχει την τιμητική του λόγω της κλιματικής αλλαγής και λόγω των ακραίων καιρικών φαινόμενων. Επίσης ο κλάδος αστικής ευθύνης θα παρουσιάσει μεγάλη άνοδο. Πολλοί επαγγελματίες και πολλές επιχειρήσεις θα ασφαλιστούν είτε λόγω της υποχρεωτικότητας βάση νόμου (όπως γίνεται σχεδόν σε όλη την Ευρώπη) είτε λόγω της επικινδυνότητας του επαγγέλματος που ασκούν (πχ. πολίτικοί, μηχανικοί, γιατροί, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κλπ). Μην ξεχνάμε την αστική ευθύνη cyber λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας η οποία μπορεί να οδηγήσει σε απόσπαση προσωπικών δεδομένων των εταιρειών. Προσωπικά πιστεύω ότι τα προγράμματα των ασφαλιστικών εταιρειών στις περισσότερες περιπτώσεις είναι προσιτά. Στον κλάδο υγείας υπάρχει μια εξαίρεση. Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μια σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, η οποία θα οδηγήσει σε μείωση των ασφαλίστρων. Ο ιατρικός πληθωρισμός και οι νέες τεχνολογίες έχουν εκτοξεύσει το κόστος των νοσηλειών.
Αυτό πρακτικά σημάνει αύξηση των ασφαλίστρων. Είναι ένα πρόβλημα που θα πρέπει από κοινού να λυθεί. Ένα σημαντικό βήμα για την αύξηση των ασφαλίσεων είναι οι φοροαπαλλαγές. Θα πρέπει το κράτος να δώσει κίνητρα, ώστε να κάνει ποιο θελκτικά και πιο ελκυστικά τα ασφαλιστικά προϊόντα. Ειδικά στον κλάδο αποταμίευσης, υγείας, κατοικίας. Τελειώνοντας, πρέπει επιτελούς ο ασφαλιστικός κλάδος να αναβαθμιστεί στα μάτια του κόσμου. Το ξανατονίζω, δεν είμαστε απλοί πωλητές ασφαλειών.
Είμαστε κάτι πολύ μεγαλύτερο, κάτι πολύ μαγικό, αρκεί να το πιστέψουμε και να το παλέψουμε. Όχι άλλες αναβολές και καθυστερήσεις. Η κοινωνία μας περιμένει πλέον με μεγαλύτερη ωριμότητα. Αυτήν τη συνέντευξή μου θέλω να την αφιερώσω σε όλους τους πελάτες μου που όλα αυτά τα χρόνια με έχουν εμπιστευθεί και στηρίξει. Υπόσχομαι ότι θα εξακολουθήσω να παραμένω μάχιμος στο πλευρό τους και δε θα τους προδώσω.