Σε αρνητικό αποτέλεσμα φαίνεται να οδηγούνται κάποιες πρώτες ασφαλιστικές εταιρείες του κλάδου Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, πιεζόμενες από την αυξημένη συχνότητα ζημιών και τον υψηλό πληθωρισμό, που έχει εκτινάξει στα ύψη το κόστος των αποζημιώσεων για τροχαία ατυχήματα.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Όπως αναφέρουν ανώτατα στελέχη του κλάδου, σε σχέση με την προ Covid περίοδο η συχνότητα των ζημιών καταγράφει αύξηση της τάξης του 8% με 9%, επιβαρύνοντας ανάλογα τις αποζημιώσεις για συμβάντα στην άσφαλτο.
Την ίδια στιγμή, αυξήσεις που φθάνουν ή και ξεπερνούν το 20% καταγράφονται στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, όπως και στις τιμές των ΙΧ, προκαλώντας επιπλέον επιβάρυνση στην αγορά, η οποία αν και έχει αρχίσει σταδιακά αυξάνει τα ασφάλιστρά της, δεν καταφέρνει να καλύψει τα υψηλά κόστη, με αποτέλεσμα ορισμένες εταιρείες του κλάδου να εμφανίζουν αρνητικό τεχνικό αποτέλεσμα.
Για τις ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, κύριο ζητούμενο σε αυτή τη φάση είναι η συνεχιζόμενη αύξηση του πληθωρισμού στα ανταλλακτικά, η οποία μάλιστα όπως όλα δείχνουν δεν θα λάβει άμεσα τέλος.
«Συνεπεία των ανωτέρω, οι ασφαλιστικές εταιρείες υποχρεούνται πλέον να αναθεωρήσουν σε μεγάλο βαθμό τα τιμολόγια τους» επισημαίνουν ανώτατα στελέχη, προσθέτοντας ότι «το αμέσως επόμενο διάστημα είναι βέβαιο ότι θα αρχίσουν να δημοσιοποιούνται νέοι αυξημένοι τιμοκατάλογοι, που θα προβλέπουν πιο γενναίες αναπροσαρμογές».