Παρά τις συνεχείς βελτιώσεις των συστημάτων ασφαλείας, αλλά και τις καμπάνιες ενημέρωσης από τις τράπεζες και τους δημόσιους φορείς, οι ηλεκτρονικές απάτες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Οι απατεώνες συνεχίζουν να επιτίθενται μέσω email, SMS και τηλεφώνου, με σκοπό να αποσπάσουν χρήματα από τα θύματά τους.
Ο στόχος τους είναι πάντα ο ίδιος και σαφής: να αποσπάσουν τους κωδικούς εισόδου στις ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες (e-banking) ή τα στοιχεία των καρτών μας προκειμένου να προχωρήσουν στη συνέχεια στην εκτέλεση συναλλαγών προς όφελός τους. Μπορεί να περάσουν μέρες ή ακόμη και μήνες πριν από την προσπάθεια κακόβουλης ενέργειας, καθώς συλλέγουν τα απαραίτητα δεδομένα για να προχωρήσουν στην απάτη.
Μερικά από τα βασικά μηνύματα εξαπάτησης που εμφανίζονται συχνά είναι:
Ηλεκτρονικά μηνύματα από φορείς του δημοσίου ή τράπεζες
Κάθε χρόνο, μετά το άνοιγμα της πλατφόρμας για τις φορολογικές δηλώσεις, εμφανίζονται απάτες που υπόσχονται επιστροφές φόρου από το δημόσιο. Μέσω e-mail που φαίνεται να προέρχεται από την εφορία, ενημερώνεται το θύμα, ότι δικαιούται επιστροφής χρημάτων μετά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης. Προκειμένου αυτή να πραγματοποιηθεί, ζητείται από τον παραλήπτη να επικαιροποιήσει τα στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού πατώντας σε έναν σύνδεσμο που περιλαμβάνεται στο email, ώστε να γίνει η πίστωση του ποσού. Είναι σημαντικό να είμαστε προσεκτικοί και να επιβεβαιώνουμε την πηγή του μηνύματος πριν ανταποκριθούμε.