Δράσεις που θα γίνουν ταυτόχρονα σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα απαιτούνται προκειμένου να υπάρξει στους Έλληνες ενημέρωση για τα οφέλη της ασφάλισης της περιουσίας τους και κατ’ επέκταση ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης.
Αυτό εξηγεί η κα Ελένη Βασιλάτου, CVM Manager στην insurancemarket.gr, επισημαίνοντας ότι για το μέτρο που αφορά στην έκπτωση του ΕΝΦΙΑ θα πρέπει να υπάρξει ορθή πληροφόρηση προς τους πολίτες.
συνέντευξη της Ελένης Βασιλάτου, CVM Manager, insurancemarket.gr (Περιοδικό am Σεπτεμβρίου 2023)
Πώς θεωρείτε ότι πρέπει να εφαρμοστεί το μέτρο της έκπτωσης στον ΕΝΦΙΑ μέσω της ασφάλισης κατοικίας για να είναι αποτελεσματικό;
Αυτό που μπορεί με βεβαιότητα να ενισχύσει την εφαρμογή του μέτρου, είναι η ενημέρωση των ιδιοκτητών σχετικά με τα οφέλη αυτού. Όπως έχει εφαρμοσθεί και σε άλλες επιδοτήσεις, έτσι και για την ασφάλεια κατοικίας, θα πρέπει πριν και κατά την αγορά ασφάλειας σπιτιού, να είναι ξεκάθαρο το τι κερδίζει ο καταναλωτής και τι πλεονεκτήματα έχει. Εμείς σαν Insurancemarket έχουμε ήδη ενημερώσει τους πελάτες μας για το επερχόμενο μέτρο, ακόμη και πριν αυτό τεθεί σε ισχύ. Θέλουμε οι ιδιοκτήτες να εξοικειωθούν εγκαίρως με τους όρους και τις απαιτήσεις που σχετίζονται με την έκπτωση. Μιλώντας για τους όρους και την εφαρμογή του μέτρου, είναι σημαντικό ο κόσμος να γνωρίζει πως το ποσοστό έκπτωσης θα κλιμακώνεται με βάση τη διάρκεια της ασφαλιστικής κάλυψης, φτάνοντας το 10% σε όσους ιδιοκτήτες έχουν ετήσια συμβόλαια. Επομένως, αυτό το μέτρο λειτουργεί σαν κίνητρο για τον καταναλωτή να ασφαλίσει το σπίτι του. Ωστόσο, τα οφέλη της ασφάλειας κατοικίας είναι πολύ περισσότερα από μια έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ και αυτό είναι που σαν Insurancemarket επικοινωνούμε μέσα από τις ενέργειές μας.
Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, όπως και σε άλλες χώρες, σημειώνονται σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών πολυήμερες πυρκαγιές που προκαλούν σε τοπικές κοινότητες μεγάλες οικονομικές απώλειες. Πώς θα επηρεάσει η εξέλιξη αυτή τα ασφάλιστρα και την ασφαλισιμότητα σε βάθος χρόνου;
Πράγματι το φαινόμενο των πυρκαγιών δυστυχώς παρατηρείται ολοένα και συχνότερα όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως. Από την δική μας πλευρά και παρατηρώντας τις εξελίξεις στον ασφαλιστικό κλάδο, βλέπουμε πως οι ιδιοκτήτες ακινήτων στην Ελλάδα, δυστυχώς, δεν είναι ακόμη κατάλληλα εκπαιδευμένοι σχετικά με την αξία της ασφάλισης. Τονίζουμε τη λέξη “ακόμη”, διότι τα τελευταία χρόνια με τις πολυήμερες πυρκαγιές να ξεσπούν στα μέσα του καλοκαιριού, ο κόσμος φαίνεται πως αναζητεί τρόπους για να προστατευτεί. Αναφορικά, το 2022 βλέπουμε μια αύξηση στους χρήστες που επισκέπτονται την σελίδα μας για ασφάλεια σπιτιού, της τάξεως του 35% τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο, όπου το φαινόμενο των πυρκαγιών είναι εντονότερο. Ο κόσμος λοιπόν, ενδιαφέρεται για ασφάλεια σπιτιού, ωστόσο από αυτούς τους νέους χρήστες, μόνο το 5% τελικά προχωράει σε αγορά.
Όσον αφορά την εξέλιξη στα ασφάλιστρα, είναι λογικό να παρατηρήσουμε αύξηση τους επόμενους μήνες. Αυτό γιατί, η συχνότητα των ζημιών, όπως και το κόστος των δομικών υλικών, είναι εξίσου αυξημένα. Συνεχίζει όμως να παραμένει μία καλή περίοδος ασφάλισης διότι, σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση, στην Ελλάδα εφαρμόζονται χαμηλότερα ασφάλιστρα. Παρόλα αυτά, τα πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν πως μόλις το 17% των κατοικιών είναι ασφαλισμένα και οι περισσότερες λόγω του ότι έχουν ενεργό στεγαστικό δάνειο. Σε βάθος χρόνου, με την κατάλληλη ενημέρωση, την ασφαλιστική παιδεία και τα μέτρα έκπτωσης, τα δεδομένα της ασφαλισιμότητας μπορούν -και είναι ανάγκη- να αλλάξουν προς το καλύτερο.
Με ποιες μεθόδους πιστεύετε ότι μπορεί να ενισχυθεί η ασφαλιστική συνείδηση στην Ελλάδα;
Για να ενισχυθεί η ασφαλιστική συνείδηση στην Ελλάδα, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθούν διάφορες μέθοδοι που να προσεγγίζουν αποτελεσματικά και να εμπλέκουν ενεργά τους πολίτες. Οι εκπαιδευτικές δράσεις σε σχολεία, πανεπιστήμια και κοινοτικά κέντρα θα βοηθήσουν στην εκπαίδευση σχετικά με τη σημασία της ασφάλισης, τα οφέλη της και τους διάφορους τύπους καλύψεων. Αξιοποιώντας επίσης την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα έντυπα μέσα και τις ψηφιακές πλατφόρμες μπορεί η ασφαλιστική παιδεία να γίνει κτήμα όλο και περισσότερων ανθρώπων. Τέλος, με την ύπαρξη ιστότοπων και εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα που παρέχουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με τα ασφαλιστικά προϊόντα, τις επιλογές κάλυψης και την τιμολόγηση, μπορούμε να φέρουμε τους πολίτες ένα βήμα πιο κοντά στο προϊόν που ονομάζεται ασφάλιση.
Στο insurancemarket δημιουργούμε εκπαιδευτικό περιεχόμενο και διαδραστικά εργαλεία ώστε ο οποιασδήποτε χρήστης του διαδικτύου να μπορεί να αξιολογήσει τις ασφαλιστικές του ανάγκες, να κατανοεί τους όρους των συμβολαίων και να έχει πλήρη γνώση για το οποιοδήποτε ασφαλιστικό προϊόν παρέχουμε. Επενδύουμε στη δύναμη της γνώσης και της πληροφορίας και μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, Podcasts και άλλα μέσα, δίνουμε στους χρήστες την ενημέρωση που χρειάζονται, σε έναν κλάδο, όπως αυτόν της ασφάλισης, όπου η γνώση είναι ελλιπής και ο κόσμος δεν γνωρίζει πώς να ασφαλίζεται σωστά.
Είναι προσιτή η ασφάλιση κατοικίας στην Ελλάδα; Πώς μπορεί ο καταναλωτής να διασφαλίσει ότι έχει επιλέξει τις σωστές καλύψεις και ότι θα αποζημιωθεί;
Η ασφάλιση κατοικίας είναι προσιτή στην Ελλάδα, τόσο από την άποψη των πακέτων που διατίθενται στην αγορά όσο και από την άποψη του κόστους της. Ενδεικτικά, όσοι επιθυμούν να ασφαλίσουν τα ακίνητά τους μπορούν να βρουν πακέτα από μόλις 1,09€ ανά τετραγωνικό μέτρο. Εάν αναλογιστούμε τα οφέλη που προσφέρει η ασφάλιση σε περίπτωση ζημιών από φυσικές καταστροφές, τότε το κόστος φαίνεται ακόμα πιο προσιτό.
Για να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές έχουν επιλέξει τις σωστές καλύψεις και ότι θα αποζημιωθούν σωστά, είναι σημαντικό να συνεργαστούν με έναν αξιόπιστο ασφαλιστικό φορέα. Επομένως, είναι ανάγκη προτού επιλέξουν, να κάνουν μία καλή έρευνα αγοράς και να γνωρίζουν τις καλύψεις που προσφέρει το κάθε συμβόλαιο. Στο insurancemarket κάνουμε ακριβώς αυτό, μιας και σε κάθε σύγκριση ο χρήστης μπορεί να δει αναλυτικά τι περιέχει το κάθε πακέτο και ποιες καλύψεις ακριβώς έχει διαλέξει, να συγκρίνει τα πακέτα μεταξύ τους και να καταλήξει σε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες αλλά και στο πορτοφόλι του. Οι ιδιοκτήτες μπορούν λοιπόν να κάνουν το πρώτο βήμα και αρχικά να συγκρίνουν προγράμματα ασφάλισης. Στόχος μας είναι να τους ενδυναμώσουμε με εργαλεία και γνώσεις, ώστε να επιλέξουν τις καταλληλότερες επιλογές ασφάλισης, και να αφαιρέσουμε οποιαδήποτε αβεβαιότητα.