Στον ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης για την αποκατάσταση των ζημιών στην Ρόδο μετά από τις καταστροφικές φωτιές του καλοκαιριού αναφέρεται σε συνέντευξή της στο “am” η Βάσω Μουτάφη, επικεφαλής του Συλλόγου Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφάλιση Δωδεκανήσου «ΙΣΧΥΣ». Κατά μέσο όρο στο νησί της Ρόδου περίπου το 16% των κατοικιών και το 40% των επιχειρήσεων αφορά ασφαλισμένες περιουσίες. Όπως εξηγεί η κα Μουτάφη η ασφαλιστική αγορά επέδειξε άμεσα αντανακλαστικά διαχειριζόμενη με δομημένο συντονισμό άμεσα τις αξιώσεις που προέκυψαν.
Συνέντευξη τη Βάσως Μουτάφη, επικεφαλής του Συλλόγου Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφάλιση Δωδεκανήσου «ΙΣΧΥΣ».(Περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing, Οκτώβριος 2023)
Ένα μήνα μετά τις φωτιές στο Ρόδο, ποιος είναι ο απολογισμός για τις επιπτώσεις στο νησί και τις τοπικές κοινότητες; Έχετε εικόνα για το ποσοστό των ασφαλισμένων κατοικιών και επιχειρήσεων στο νησί;
Το πρόβλημα τη κλιματικής αλλαγής δυστυχώς θα κληθούμε όλοι να το αντιμετωπίσουμε, αλλά ακόμα και εάν δεν μπορούμε να το εμποδίσουμε οφείλουμε να προνοήσουμε έστω και σε ένα βαθμό για την προστασία της οικογένειας, της οικίας και της περιουσίας μας.
Στη Ρόδο παρά το γεγονός ότι είμαστε μια σεισμογενής περιοχή, οι τελευταίες καταστροφές προήλθαν από τις φωτιές. Η φωτιά που ξέσπασε σε δασική περιοχή στο κέντρο του νησιού και τελικά έφτασε στην θάλασσα καταστρέφοντας περιουσίες και σπίτια, δείχνει την τρωτότητα από τους βασικούς κίνδυνους (φωτιά, σεισμό, πλημμυρά) ακόμα και μέσα στον αστικό ιστό.
Στις ζημιές που προκλήθηκαν στα σπίτια και τις επιχειρήσεις όσο και αν το κράτος, ο εθελοντισμός και η αλληλεγγύη των πολιτών ήταν αρωγοί, η ασφαλιστική κάλυψη ήταν η μόνη που έδωσε άμεση αποζημίωση στους ιδιοκτήτες για την αποκατάσταση τους και βοήθησε στην μεταστέγαση της οικογένειας και της επιχείρησης.
Οι ασφαλιστικές εταιρίες ανταποκρίθηκαν άμεσα στέλνοντας πραγματογνώμονες και αποζημιώνοντας κατά το πλήθος τους σε λιγότερο από 15 ημέρες.
Οι ασφαλιστικοί πράκτορες ήταν δίπλα στους ασφαλισμένους τους τόσο κατά την διάρκεια των καταστροφικών πυρκαγιών ως εθελοντές, όπως επίσης ήταν δίπλα στους ασφαλισμένους τους για να τους κατευθύνουν και να τους συντονίσουν για την γρήγορη αποζημίωση τους.
Κάποιες από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες μπόρεσαν και αποκατέστησαν άμεσα τις ζημιές και
επαναλειτούργησαν μέσα σε διάστημα μίας εβδομάδας ,ενώ υπήρξαν και κάποιες που η ζημιές δεν επέτρεψαν την επαναλειτουργία τους.
Οι ξενοδοχειακές μονάδες στην πλειονότητα τους ήταν ασφαλισμένες.
Οι τουριστικές επιχειρήσεις στις πυρόπληκτες περιοχές αντιμετώπισαν την μεγαλύτερη δυσκολία στην επαναλειτουργία τους καθώς εκτός από τις υλικές ζημιές αντιμετώπισαν και την καταστροφή του περιβάλλοντος γύρω από αυτές.
Ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων δυστυχώς ήταν ανασφάλιστοι.
Όσο αφορά τις οικίες που κάηκαν στο διάβα της φωτιάς κατά το πλήθος τους αφορούσαν οικίας εντός των χωριών και δυστυχώς ελάχιστες ήταν ασφαλισμένες.
Στη Ρόδο παρά το μεγάλο ποσοστό ιδιοκατοίκησης που πιθανόν να είναι κοντά στο 70% το ποσοστό των σπιτιών που είναι ασφαλισμένα δεν είναι πολύ μακριά από το Μ.Ο. 16% των ασφαλισμένων κατοικιών στην υπόλοιπη Ελλάδα και δυστυχώς ισχύει το ίδιο και για το ποσοστό στις ασφαλισμένες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είναι και αυτό κοντά στον Μ.Ο. της υπόλοιπης Ελλάδας.
Οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και επιχειρήσεις είναι κατά το πλήθος τους ασφαλισμένες.
Πώς πιστεύετε ότι μπορεί να ενισχυθεί το ποσοστό προστασίας των περιουσιών των πολιτών; Ποια είναι η άποψή σας σχετικά με την έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ μέσω της ασφάλισης κατοικίας;
Το κόστος από τις συνεχόμενες φυσικές καταστροφές και η αδυναμία αποκατάστασης τους από τον οικογενειακό προϋπολογισμό αλλά και από το κράτος, μας οδηγεί στην μόνη λύση που υπάρχει ανα τον κόσμο για την προστασία των περιουσιών την ..Ιδιωτική Ασφάλιση.
Η τρωτότητα των περιουσίων (επιχειρήσεων, κατοικιών, οχημάτων) που με κόπο αποκτήθηκαν και συντηρήθηκαν είναι κάτι που συνηθίζουμε να απωθούμε από το μυαλό μας και η έκθεση τους σε κινδύνους ενδογενείς και εξωγενείς είναι κάτι για το οποίο πρέπει και οφείλουμε να προνοούμε.
Το κράτος βλέποντας το χαμηλό ποσοστό προστασίας των περιουσιών από τους πολίτες και αντιλαμβανόμενο τις συνέπειες και το κόστος των συνεχόμενων φυσικών καταστροφών τους δίνει κίνητρα για να ασφαλίσουν τις περιουσίες τους.
Ένα τέτοιο εργαλείο παρότρυνσης είναι και η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ για όσους έχουν προνοήσει και ασφαλίσει τις περιουσίες τους.
Όσο και αν αυτό ακούγεται βαρύ για το εισόδημα των πολιτών καλό θα ήταν να αναρωτηθεί κάποιος πόσο βαρύ σε κόστος και ψυχική οδύνη είναι απώλεια της οικίας και της επιχείρησης μιας οικογένειας η οποία θα κληθεί να το αντικαταστήσει.
Όλοι οι άνθρωποι που έχασαν τις περιουσίες τους και δυστυχώς δεν τις είχαν ασφαλίσει είναι σίγουρο ότι θα έδιναν πολύ περισσότερα χρήματα από τα 1,5€-2€ που κοστίζει κατά μέσο όρο στις ασφαλιστικές εταιρίες το τετραγωνικό μέτρο για να ασφαλίσουν τις οικίες τους κάθε χρόνο και να είναι καλυμμένοι από όλα τα καιρικά φαινόμενα την φωτιά και τον σεισμό. Θα ήθελα να τονίσω στους πολίτες ότι ακόμα και τα κτίρια που λόγο παλαιότητας δεν μπορούν να ασφαλιστούν από την κάλυψη του σεισμού, οι ασφαλιστικές εταιρίες μπορούν να τα καλύψουν από τους υπόλοιπους κινδύνους όπως την φωτιά, τις πλημμύρες και τα υπόλοιπα καιρικά φαινόμενα.
Οι ασφαλιστικές εταιρίες ακολουθώντας αυστηρές προδιαγραφές για την λειτουργεία τους και όπως ορίζει η νομοθεσία έχουν δημιουργήσει το πλαίσιο (οικονομικό – θεσμικό – διοικητικό) για να μπορούν να
ανταποκριθούν άμεσα σε οποιαδήποτε ανάγκη των ασφαλισμένων ώστε να επαναφέρουν επιχειρήσεις, νοικοκυριά και κοινωνίες ολόκληρες αν χρειαστεί στην καθημερινότητά τους. Ο ασφαλιστικός πράκτορας είναι πάντα δίπλα στους πολίτες για να δώσει την επαγγελματική του συμβουλή και να τους κατευθύνει στην περίπτωση που επέλθει η ζημιά. Πρόταση μου προς τους πολίτες είναι να απευθυνθούν και να ρωτήσουν τον Προσωπικό τους Ασφαλιστή.
Τον επαγγελματία πιστοποιημένο ασφαλιστικό πράκτορα που με γνώση μπορεί να τους βοηθήσει να πάρουν την καλύτερη απόφαση γι’ αυτούς, την οικογένεια και την περιουσία τους. Οι συνάδελφοι είναι πάντα πρόθυμοι να εξηγήσουν τους όρους των συμβολαίων και να κατευθύνουν τους ασφαλισμένους στην περίπτωση της ζημιάς.
Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην «εκπαίδευση» των πολιτών προκειμένου να κατανοήσουν την σημασία της πρόληψης και της ασφάλισης για την προστασία της οικογένειας και της περιουσίας τους.
Μόνο έτσι θα συνειδητοποιήσουν ότι η ιδιωτική ασφάλιση δεν αποτελεί άλλο ένα έξοδο για τον οικογενειακό προγραμματισμό αλλά μία πράξη πρόνοιας και αγάπης για την οικογένεια και την περιουσία. Σε διαφορετική περίπτωση, ακόμη και αν αυξηθεί το ποσοστό των ασφαλισμένων κατοικιών στη χώρα, η ασφαλιστική συνείδηση θα παραμένει μόνο στο πλαίσιο της υποχρεωτικότητας και του εξαναγκασμού.
Η Ιδιωτική Ασφάλιση είναι μία πράξη Πρόνοιας αλλά και Αγάπης για ότι Αξίζει στη ζωή μας!
Εκπροσωπώντας τους διαμεσολαβητές Δωδεκανήσου, ποια ζητήματα – προβλήματα έχετε θέσει σε προτεραιότητα;
Ο σύλλογός των “Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφάλιση Δωδεκανήσου Ισχύς” ιδρύθηκε το 2008 από έμπειρους επαγγελματίες ασφαλιστές. Σκοπός του είναι η υπεράσπιση και περιφρούρηση των δικαιωμάτων των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών καθώς και η προάσπιση του επαγγέλματος. Η σύσφιξη των σχέσεων των μελών και η αποφυγή ενεργειών αθέμιτου ανταγωνισμού.
Από τους βασικότερους στόχους του Συλλόγου μας είναι η καλλιέργεια Ασφαλιστικής Συνείδησης στους πολίτες.
Έχοντας στο μυαλό μας την ευαισθητοποίηση των πολίτων και θέλοντας να ξεκινήσουμε την καλλιέργεια της ασφαλιστικής συνείδησης από τα παιδιά, ο Σύλλογος μας πραγματοποίησε και θα συνεχίσει κάθε 11 Νοεμβρίου να πραγματοποιεί δράση σε σχολεία της
Πόλεως Ρόδου, με αφορμή την Ημέρα της Ιδιωτικής Ασφάλισης και θέμα:
«Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ»
Αυτό που θέλουμε με την δράση αυτή είναι να αντιληφθούν τα παιδιά ότι για κάθε μία ανάγκη-κίνδυνο που δημιουργείται στην καθημερινότητα των ανθρώπων από την αρχαιότητα έως και σήμερα, υπάρχει μια ιστορία μέσα από την οποία η Ιδιωτική Ασφάλεια έρχεται και δίνει τη λύση.
Ευελπιστούμε ότι η γνώση που θα δοθεί στα παιδιά, θα τα ευαισθητοποιήσει για τη συμβολή του θεσμού σε όλο το φάσμα του Ανθρώπινου και Επιχειρηματικού βίου.
Σύνθημά μας είναι
“Προστατεύω – Ασφαλίζω ό,τι Αγαπώ
Ρωτήστε τον Προσωπικό σας Ασφαλιστή”
Ο σύλλογος ΙΣΧΥΣ προσπαθεί για την Ανάδειξη και Προώθηση του θεσμού μέσα από κοινές δράσεις με την Ομοσπονδία μας (ΠΟΑΔ), τα Επιμελητήρια (Δωδεκανήσου και Αθηνών) για την ανάδειξη της αξίας του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή καθώς και την συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση των συναδέλφων.
Ωθούμε τους πολίτες να μην έχουν μόνο τη συνδετική δράση (connective action) του σύγχρονου δικτυωμένου νέου πολίτη αλλά επιδιώκουμε να γίνουμε εμείς η προσωπική τους επιλογή, ο Προσωπικός Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής τους.
Μέλημά μας είναι επίσης η διατήρηση και η ενίσχυση της θέσης του Ασφαλιστικού Πράκτορα στην αλυσίδα διανομής και η ισότιμη μεταχείριση όλων των καναλιών διανομής.
Τέλος αυτό που πραγματικά έχουμε ανάγκη στο κλάδο και κατ΄επέκταση στο σύλλογο μας, είναι η εισροή νέων επαγγελματιών.
Χρειαζόμαστε τους νέους επιστήμονες Επαγγελματίες – Ασφαλιστές, έχουμε ανάγκη την διορατικότητα, τον ενθουσιασμό και τις φιλοδοξίες του.
Οι επαγγελματικές οργανώσεις όπως ο σύλλογός μας δημιουργεί ένα δίαυλο επικοινωνίας, πληροφόρησης, ενημέρωσης και ενιαίας δράσης.
Η συσπείρωση, οι καλές επαγγελματικές συνήθειες, η συνεχόμενη εκπαίδευση, η προσαρμοστικότητα και η εξωστρέφεια θα δώσει στον κλάδο μας την διαφοροποίηση και την μοναδικότητα που του αξίζει.