Δικαστήριο στη Φλόριντα αναφέρει σε απόφασή του ότι υπάρχουν «εύλογα στοιχεία» ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, και άλλοι διευθυντές γνώριζαν ότι τα οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν ελαττωματικό σύστημα αυτόματου πιλότου.
Ο δικαστής Reid Scott, στο περιφερειακό δικαστήριο για την κομητεία Palm Beach, αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα ότι ο ενάγων σε μια αγωγή ευθύνης προϊόντος κατά της Tesla θα μπορούσε να προχωρήσει σε δίκη και να ασκήσει αξιώσεις αποζημίωσης κατά της εταιρείας για εκ προθέσεως παράπτωμα και βαριά αμέλεια. Η απόφαση αυτή αποτελεί οπισθοδρόμηση για την Tesla αφού η εταιρεία κέρδισε δύο δίκες στην Καλιφόρνια νωρίτερα αυτό το έτος σχετικά με το σύστημα βοηθού οδηγού Autopilot.
Η αγωγή στη Φλόριντα προέκυψε από ένα δυστύχημα το 2019 βόρεια του Μαϊάμι, στο οποίο το Model 3 του ιδιοκτήτη Stephen Banner οδήγησε κάτω από το ρυμουλκούμενο ενός μεγάλου φορτηγού 18 τροχών που είχε στρίψει στο δρόμο, κόβοντας την οροφή του Tesla και σκοτώνοντας τον οδηγό.
Ο δικαστής Scott διαπίστωσε ότι η ενάγουσα, η σύζυγος του Banner, θα έπρεπε να μπορεί να υποστηρίξει στους ενόρκους ότι οι προειδοποιήσεις της Tesla στα εγχειρίδια ήταν ανεπαρκείς.
Ο δικαστής είπε επίσης ότι το ατύχημα είναι «παράξενα παρόμοιο» με το θανατηφόρο ατύχημα του 2016 του Joshua Brown στο οποίο το σύστημα Autopilot απέτυχε να ανιχνεύσει φορτηγά που διέσχιζαν, με αποτέλεσμα να πέσει κάτω από ένα ρυμουλκούμενο τρακτέρ με υψηλές ταχύτητες.
«Θα ήταν λογικό να συμπεράνουμε ότι η Tesla μέσω του Διευθύνοντος Συμβούλου και των μηχανικών της γνώριζαν πολύ καλά το πρόβλημα με τον «Αυτόματο πιλότο» που δεν εντόπισε διασταυρούμενη κυκλοφορία», έγραψε ο δικαστής.
Ο δικηγόρος του Banner, Lake “Trey” Lytal III, δήλωσε ότι είναι “εξαιρετικά περήφανοι για αυτό το αποτέλεσμα που βασίζεται στα στοιχεία τιμωρητικής συμπεριφοράς”.
Πηγή: Reuters, Insurance Journal