Μετά από την κατάληψη του πλοίου Galaxy Leader στις 19 Νοεμβρίου από τους Houthis ο κίνδυνος για τα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα είναι αυξημένος.
Οι Houthis κατέλαβαν ένα πλοίο βρετανικής ιδιοκτησίας και ιαπωνικής εκμετάλλευσης στη νότια Ερυθρά Θάλασσα στις 19 Νοεμβρίου και σε ανακοίνωσή τους σήμερα οι υπουργοί Εξωτερικών της G7 δήλωσαν την έντονη ανησυχία τους και ζήτησαν να σταματήσουν αμέσως οι απειλές κατά των θαλάσσιων μεταφορών, καθώς και να απελευθερωθεί το πλήρωμα.
“Να είστε προσεκτικοί κατά τη διέλευση από αυτές τις περιοχές και να έχετε επίγνωση των εξελισσόμενων απειλών σε αυτήν την περιοχή”, δήλωσε η Ναυτιλιακή Διοίκηση του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ, ή Marad όπως είναι γνωστή, σε προειδοποίηση τη Δευτέρα.
Η παρεμπόδιση της ναυσιπλοΐας δημιουργεί κρίσιμα προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο σε οτιδήποτε, από εμπορεύματα έως βιομηχανικά προϊόντα. Τα εν λόγω ύδατα είναι αναπόφευκτα για τα πλοία που πλέουν μεταξύ Ευρώπης και Ασίας μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Ασφαλιστικός Κίνδυνος
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες χρεώνουν ήδη επιπλέον ασφάλιστρα για την πλεύση σε αυτά τα ύδατα. Τα ασφάλιστρα θα μπορούσαν να αυξηθούν περαιτέρω εάν συνεχιστούν οι επιθέσεις, σύμφωνα με τον Munro Anderson, επικεφαλής των επιχειρήσεων στην Vessel Protect, που εξειδικεύεται στις καλύψεις πολέμου.
«Υπάρχουν ακόμη σημαντικοί κίνδυνοι που αντιμετωπίζονται σε όλη την ευρύτερη αγορά με απειλές παράπλευρης ζημίας και εσφαλμένης ταυτοποίησης πάντα», είπε.
Ορισμένα πλοία που ελέγχονται από το Ισραήλ έχουν ήδη αρχίσει να αποφεύγουν την περιοχή.
Δύο πλοία που ανήκουν στην Ray Car Carriers, την εταιρεία που ελέγχει επίσης το Galaxy Leader, γύρισαν πίσω για να αποφύγουν να πλεύσουν πέρα από την Υεμένη, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg.
Πηγή: Bloomberg