To ατύχημα με το Boeing σε πτήση της Alaska Airlines τον περασμένο μήνα προκλήθηκε κατά πάσα πιθανότητα από τμήμα του αεροσκάφους που δεν είχε συνδεθεί σωστά πριν από την παράδοση του αεροπλάνου από την Boeing Co., δήλωσαν Αμερικανοί ερευνητές την Τρίτη. Τέσσερα μπουλόνια που λειτουργούσαν ως ασφαλής μηχανισμός για τη συγκράτηση τμήματος του αεροσκάφους στη θέση του δεν εγκαταστάθηκαν στο αεροσκάφος Boeing 737 Max 9, σύμφωνα με μια προκαταρκτική έκθεση του National Transportation Safety Board.
Το περιστατικό έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη κρίση για την Boeing από τότε ολόκληρος ο στόλος των Max jets καθηλώθηκε παγκοσμίως το 2019 μετά από δύο θανατηφόρες συντριβές. Τα Max 9 αεροπλάνα με την ίδια διαμόρφωση πόρτας με το τζετ της Αλάσκα ήταν καθηλωμένα για εβδομάδες μέχρι να μπορέσουν να επιθεωρηθούν, και οι ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν τις διαδικασίες κατασκευής της Boeing και αυξάνουν την πίεση στη διοίκηση της εταιρείας. Τα στοιχεία από την πόρτα που ανακτήθηκε και την άτρακτο δείχνουν ότι τα τέσσερα μπουλόνια “έλλειπαν”, ανέφερε η έκθεση NTSB. Η έκθεση δεν καταλήγει σε συμπεράσματα. Η επιτροπή ασφαλείας μπορεί να χρειαστεί ένα χρόνο ή περισσότερο για να ολοκληρώσει τα επίσημα πορίσματά της.
«Η έρευνα συνεχίζεται για να προσδιορίσει τα έγγραφα που χρησιμοποιήθηκαν για να πιστοποιηθεί το άνοιγμα και το κλείσιμο του αριστερού βύσματος MED», ανέφερε η έκθεση. Η Spirit AeroSystems Holdings Inc., ο σημαντικότερος προμηθευτής της Boeing, τέθηκε επίσης υπό έρευνα μετά το ατύχημα. Το περιστατικό συνέβη όταν ένα πάνελ που σφραγίζει ένα αχρησιμοποίητο άνοιγμα πόρτας στην αριστερή πλευρά του αεροσκάφους Alaska Air Group Inc. άνοιξε λίγο μετά την απογείωσή του αεροσκάφους από το Πόρτλαντ, με αποτέλεσμα η καμπίνα να χάσει βίαια πίεση και προσγειωθεί με ισχυρούς ανέμους.
Το συγκεκριμένο τμήμα που αποκολλήθηκε συγκρατείται στη θέση του με 12 τιράντες που αντέχουν τη μεγάλη διαφορά πίεσης μεταξύ της καμπίνας και του λεπτού αέρα σε υψόμετρο. Ένα ξεχωριστό σετ τεσσάρων μπουλονιών έχει σχεδιαστεί για να το ασφαλίζει στη θέση του. Ο πίνακας ανοίγει ολισθαίνοντας προς τα πάνω και τα μπουλόνια, τα οποία περιλαμβάνουν καρφίτσες για να μην χαλαρώσουν κατά λάθος, εμποδίζουν αυτή την κίνηση. Ζητήματα με το έργο της Boeing για την οικογένεια αεροσκαφών Max συνεχίζουν να εμφανίζονται. Στις 4 Φεβρουαρίου, η εταιρεία αποκάλυψε ότι είχε ανακαλύψει κατασκευαστικά ελαττώματα με τρύπες στα πριτσίνια σε περίπου 50 σκάφη 737 που δεν είχαν παραδοθεί.
Το πρόβλημα προήλθε από την Spirit, δήλωσε εκπρόσωπος αυτής της εταιρείας. Το πρόβλημα που αποκαλύφθηκε στις 4 Φεβρουαρίου είναι το τελευταίο σε μια σειρά δυσλειτουργιών που προέρχονται από την πρώην μονάδα αεροδομών της Boeing. Η Boeing θα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει την πιθανότητα διακοπής της εργασίας αργότερα φέτος. Το μεγαλύτερο συνδικάτο της Boeing, η Διεθνής Ένωση Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής, θα απαιτήσει αύξηση μισθού 40% σε τρία ή τέσσερα χρόνια, ενθαρρυνόμενη από το αναζωπυρούμενο εργατικό κίνημα των ΗΠΑ, την έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων στον τομέα της αεροδιαστημικής και την πίεση στην Boeing να σταθεροποιήσει την εργασία στα εργοστάσιά της .
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας διεξάγει επίσης ενισχυμένη εποπτεία σε Boeing και Spirit. Ο οργανισμός βρίσκεται περίπου στα μισά της αναθεώρησής του και αναμένει να δημοσιοποιήσει ευρήματα και πιθανές συστάσεις το συντομότερο αυτόν τον μήνα, δήλωσε τη Δευτέρα η Jodi Baker, αναπληρώτρια συνεργάτης της FAA για την ασφάλεια της αεροπορίας.