Τις απόψεις των Ελλήνων καταναλωτών για την ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα καταγράφει έρευνα της EIOPA σύμφωνα με την οποία 8 στους 10 θεωρούν ότι μέσα από ένα πρόγραμμα ασφάλισης κατοικίας, ασφάλισης οχήματος και συνταξιοδοτικής αποταμίευσης έχουν την βέλτιστη οικονομική αποδοτικότητα με βάση τα χρήματα που δαπανούν (value for money), ωστόσο μέσα στα τελευταία δύο χρόνια πολλοί καταναλωτές έχουν αναγκαστεί λόγω του κόστους ζωής να μην μπορούν είτε να αγοράσουν καλύψεις που επιθυμούν είτε να αναγκαστούν να ακυρώσουν τα προγράμματά τους.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στην ΕΕ σε 26.168 άτομα και στην Ελλάδα σε 1.016 συνεντευξιαζόμενους μέσα το 2022 και το 2023:
- το 33% των συμμετεχόντων έπρεπε λόγω του πληθωρισμού και των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπισε να μην ανανεώσει ή να σταμνατήσει τα επενδυτικά/αποταμιευτικά προγράμματα. Το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ ήταν 21%
- Το 37% αναγκάστηκε λόγω των οικονομικών δυσχερειών να σταματήσει να ασφαλίζει την κατοικία του. Το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ είναι 15%.
- Το 31% σταμάτησε το συνταξιοδοτικό του πρόγραμμα στην Ελλάδα και το 20% στην ΕΕ
Ειδικότερα τα στοιχεία της EIOPA δείχνουν ότι με βάση την εμπειρία την Ελλήνων από ασφαλιστικά προγράμματα θεωρούν ότι υπάρχει value for money:
- To 79% σε προγράμματα αποταμίευσης / επένδυσης
- Το 85% σε προγράμματα ασφάλισης κατοικίας
- Το 88% σε προγράμματα ασφάλισης οχημάτων