Με την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση να ωριμάζουν ταχύτατα, ο ασφαλιστικός κλάδος αναμένεται να επενδύσει σημαντικά, σε cognitive τεχνολογίες που θα τον βοηθήσουν να ανταποκριθεί με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε τομείς όπως η αξιολόγηση κινδύνου κατά τη φάση του underwriting, η ταχύτερη πληρωμή αποζημιώσεων με εντοπισμό και αποφυγή παράλληλα ενδεχόμενης απάτης, η μείωση του διαχειριστικού κόστους τους μέσω της απλοποίησης, αυτοματοποίησης και ψηφιοποίησης των υπηρεσιών τους, η ταχύτερη και ασφαλέστερη λήψη αποφάσεων που βασίζονται στην ανάλυση και επεξεργασία μεγάλων όγκων, από πολλαπλές πηγές δεδομένων καθώς και η παροχή μοναδικών φιλικών, 24χ7, omnichannel προσωποποιημένων υπηρεσιών και προϊόντων στους πελάτες και τους συνεργάτες τους, που τους διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό.
Του Ξ. Λιαπάκη, Chief Technology & InformationOfficerτης ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, (Ασφαλιστικό Marketing, Φεβρουάριος 2024)
Με τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των πελατών να αλλάζουν δραματικά τα τελευταία χρόνια, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί με ανάλογους ρυθμούς και στο μέλλον, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, επανεξετάζουν συνεχώς τη στρατηγική τους σχετικά με την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών, με στόχο να προσαρμόζονται με ταχύτητα στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες και επιθυμίες τους.
Οι πελάτες πλέον απαιτούν 24χ7, self-service, φιλικές και προσωποποιημένες ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχουν σε αυτούς τόσο οι ασφαλιστές τους, όσο και οι ασφαλιστικές τους εταιρίες, μέσω των κατάλληλων portals, mobile apps, wallets, chatbots δίνοντάς τους τη δυνατότητα να διαχειρίζονται με ευκολία και αμεσότητα τα συμβόλαιά τους, να πληρώνουν τα ασφάλιστρά τους, και να υποβάλλουν με ευκολία και ταχύτητα τα οποιαδήποτε αιτήματα τους.
Με τη χρήση των Generative AI τεχνολογιών, όπως το ChatGPT επιδιώκουν στην καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη και του συνεργάτη τους. Επίσης με τη χρήση chatbots, απαντούν με ακρίβεια στις ερωτήσεις τους, εκμεταλλευόμενοι τη δυνατότητα που παρέχουν οι τεχνολογίες αυτές, στην πρόσβαση και ανάλυση πολλαπλών πηγών δεδομένων, πιο γρήγορα από ποτέ, αυξάνοντας δραματικά τις ανθρώπινες ικανότητες.
Με τη χρήση του ΑΙ, αναλύουν τα δεδομένα των πελατών τους και της αγοράς, διευρύνοντας τη δυνατότητα του Marketing να δημιουργήσει και να εφαρμόσει μια σειρά προηγμένων cross / up selling τεχνικών, προσφέροντας πιο προσωποποιημένες λύσεις που βελτιώνουν την εμπειρία του πελάτη.
Με τη χρήση των RPAs, τα οποία γίνονται εξυπνότερα και αποτελεσματικότερα, ενσωματώνοντας τις τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης, της μηχανικής μάθησης και της επεξεργασίας φυσικής γλώσσας, επιδιώκουν να βελτιώσουν περαιτέρω την αποτελεσματικότητα των καθημερινών λειτουργιών τους.
Διττό, δυστυχώς, ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει η χρήση του ΑΙ στον χώρο της κυβερνοασφάλειας. Από τη μια πλευρά αναμένεται να αυξήσει την πολυπλοκότητα των κυβερνο-επιθέσεων, από την άλλη όμως η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις cyber-security τεχνολογίες αναμένεται να αυξήσει τα μέτρα ασφαλείας προστατεύοντας τους οργανισμούς από τις πιο συχνές και εξελιγμένες επιθέσεις που έρχονται.
Είναι προφανές ότι όσο η γνώση και η κατανόηση των Cognitive τεχνολογιών αυξάνει σε σχέση με τον ασφαλιστικό κλάδο, τόσο θα αυξάνει η χρήση και η αξιοποίηση τους από τις ασφαλιστικές εταιρίες, τη νέα χρονιά που διανύουμε.
Ενθαρρυντικό είναι ότι σε αντίθεση με την καθυστέρηση διαμόρφωσης του GDPR ρυθμιστικού πλαισίου που αφορούσε τα προσωπικά δεδομένα, βλέπουμε την Ευρώπη και όχι μόνο, να ασχολείται, να διαμορφώνει και να νομοθετεί αρκετά πιο νωρίς, σχετικά με το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα διέπει την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό φυσικά οφείλεται στη ταχύτητα εξέλιξης των τεχνολογιών αυτών και τον φόβο που υπάρχει παγκοσμίως σχετικά με την ανεξέλεγκτη χρήση τους.
Κλείνοντας, όπως συμβαίνει παγκοσμίως, οι ασφαλιστικές εταιρίες συνεχίζουν το ταξίδι του ψηφιακού τους μετασχηματισμού, υιοθετώντας προηγμένες cognitive τεχνολογίες, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, βελτιστοποίηση διαδικασιών και θωράκιση της ασφάλειας, έτσι και εμείς στην ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ μπαίνουμε στην επόμενη φάση του ψηφιακού μας μετασχηματισμού, ενοποιώντας στην καθημερινότητα μας, την τεχνητή νοημοσύνη, το machine learning, τα Robotics, και τα cognitive process automations, με στόχο την αύξηση της ταχύτητας, την ευκολία και ποιότητα στην εξυπηρέτηση, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας που οδηγούν στην βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και των συνεργατών μας.