Από αυτό το καλοκαίρι θα είναι πλέον υποχρεωτικό σε όλα τα καινούρια οχήματα στην ΕΕ το σύστημα που εντοπίζει την υπνηλία του οδηγού και αναμένεται να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τα ατυχήματα που προκαλούνται από αυτή την αιτία. Έρευνες έχουν δείξει ότι η η κόπωση επηρεάζει αρνητικά τις σωματικές, γνωστικές και ψυχοκινητικές ικανότητες και ευθύνεται για το 10-25 % του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων στην Ένωση.
Η μείωση των ατυχημάτων θα επηρεάσει και την ασφαλιστική βιομηχανία οδηγώντας σε λιγότερα ατυχήματα και περιορισμό μέρους των αποζημιώσεων. Ωστόσο, η εν λόγω τεχνολογία θα είναι μόνο στα καινούρια αμάξια, ενώ ήδη έχει ενσωματωθεί σε κάποια μοντέλα που έχουν κυκλοφορήσει.
Ειδικότερα από τον Ιούλιο του 2024 σύμφωνα με τους λεγόμενους “Γενικούς Κανόνες Ασφαλείας” GSR που έχει ορίσει η ΕΕ προσπαθώντας να μειώσεις τους θανάτους από τροχαία μέχρι το 2050 θα πρέπει κάθε νέο αυτοκίνητο μέσω υπέρηθρων ακτινών να εντοπίζει την υπνηλία ή τη διάσπαση προσοχής στον οδηγό.
Όπως ορίζει ο κανονισμός τα αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν προηγμένα συστήματα οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων προειδοποίησης υπνηλίας και διάσπασης της προσοχής (DDAW) του οδηγού, τα οποία θα αξιολογούν την εγρήγορση του οδηγού μέσω ανάλυσης συστημάτων του οχήματος και θα προειδοποιούν τον οδηγό εάν χρειαστεί, μέσω της διεπαφής ανθρώπου-μηχανής του οχήματος.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση της ΕΕ “τα συστήματα DDAW είναι αποτελεσματικότερα εκτός των αστικών ζωνών επειδή η μειωμένη εγρήγορση του οδηγού λόγω κόπωσης συνήθως προκύπτει κατά την οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις με σταθερή ταχύτητα. Επιπλέον, το διαρκώς μεταβαλλόμενο μοτίβο οδήγησης και διεύθυνσης κατά την οδήγηση εντός αστικών ζωνών είναι δύσκολο να αξιολογηθεί με τις διαθέσιμες τεχνολογίες”.