Οι δρόμοι της Ελλάδας είναι από τους πιο επικίνδυνους για να κινούνται οχήματα και δίκυκλα, καθώς έχουμε την 5η χειρότερη επίδοση στην Ευρώπη στα τροχαία ατυχήματα με 52 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους το μήνα, εκ των οποίων οι 20 οδηγούν μοτοσυκλέτα. Εύλογα προκύπτει το ερώτημα αν η πλειονότητα των μοτοσυκλετιστών οδηγεί επικίνδυνα ή παραβατικά, ειδικά μέσα στον αστικό ιστό, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν μέσα στις πόλεις.
της Αλεξίας Σβώλου
- Αν σε όλο τον κόσμο η οδήγηση αποτελεί το μέσο και τον τρόπο για να φτάσουμε στον προορισμό μας, στην Ελλάδα αυτή η καθημερινή δραστηριότητα για εκατομμύρια συμπολίτες μας ισοδυναμεί με το να παίζεις την ζωή σου κορώνα-γράμματα. Γιατί παρότι το οδικό δίκτυο ειδικά προς την περιφέρεια βελτιώθηκε με δρόμους όπως η Ολυμπία οδός, η Ιωνία οδός, η Εγνατία οδός κτλ, η χώρα μας κατέχει την 5η θέση στην Ευρώπη στα τροχαία, με τα περισσότερα να καταγράφονται εντός αστικού ιστού και χειρότερη επίδοση να έχουν μόνο η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Λετονία και η Κροατία. Από την κραταιά δυτική Ευρώπη, απέχουμε παρασάγγας, ενώ τους ασφαλέστερους δρόμους εξακολουθούν να έχουν τα σκανδιναβικά κράτη με μεγάλη διαφορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της ΕΛΑΣ η Ελλάδα καταγράφει 60 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα ανά 1.000.000 κατοίκων και με βάση τα προσωρινά στοιχεία, στην Ελλάδα οι νεκροί λόγω τροχαίων δυστυχημάτων ανήλθαν στους 621 το 2023, αριθμός που ισοδυναμεί με 52 θανάτους στον δρόμο τον μήνα. Ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκός Ένωσης είναι οι 46 θάνατοι, ανά ένα εκατομμύριο πολιτών με την Σουηδία και στη Δανία…