Οι κατασκευαστές των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σήκωσαν επανάσταση και αντέδρασαν βίαια με την εμφάνιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το θεωρούν άδικο και απειλητικό για τις βιομηχανίες τους. Το Nissan LEAF κέρδισε το έπαθλο μετά από ψηφοφορία των 58 μελών του θεσμού – επιλεγμένων δημοσιογράφων αυτοκινήτου από 23 χώρες της Ευρώπης – όπου και το κατέταξαν πρώτο μεταξύ έξι συμβατικών νέων οχημάτων στη λίστα των υποψηφιοτήτων. Σημειωτέον ότι είναι η πρώτη φορά στην 48χρονη ιστορία του συγκεκριμένου θεσμού, όπου το βραβείο παραλαμβάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Μιλώντας στην τελετή βράβευσης, ο πρόεδρος της επιτροπής του βραβείου CoTY, Håkan Matson, δήλωσε τα εξής: “Είμαι πεπεισμένος ότι στο μέλλον θα δούμε και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα βραβευτούν με το συγκεκριμένο έπαθλο. Όμως όταν θα συμβεί αυτό, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι μόνο ένα ήταν πρωτοπόρο. Γι’ αυτό τον λόγο το Nissan LEAF ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2011 είναι – και θα παραμείνει – τόσο ξεχωριστό”.
O διευθύνων σύμβουλος της Nissan Carlos Ghosn, μετά την παραλαβή του βραβείου, δήλωσε τα ακόλουθα: “Είναι εξαιρετική τιμή για το Nissan LEAF – το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο παγκοσμίως – που λαμβάνει το βραβείο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Όπως άλλα προηγούμενα αυτοκίνητα που κατέκτησαν αυτό το βραβείο, το Nissan LEAF είναι ένα ελκυστικό, ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, χωρίς συμβιβασμούς σε στιλ, εξοπλισμό, απόδοση και ποιότητα κύλισης. Ωστόσο, ξεχωρίζει ως ένα καινοτόμο αυτοκίνητο που αντικατοπτρίζει ένα σαφές όραμα για το μέλλον της αυτοκίνησης – το όραμα της βιώσιμης αυτοκίνησης”.
Το Nissan LEAF τροφοδοτείται από έναν συμπαγή ηλεκτροκινητήρα που μεταδίδει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 80 kW και ροπή 280 Nm, που σαν αποτέλεσμα έχουν μια τελική ταχύτητα 145 km/h. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, με παραγόμενη ισχύ άνω των 90 kW, ειδικά εξελιγμένων για τη χρήση σε αυτοκίνητο από τη Nissan. Αξίζει να σημειωθεί πως μια πλήρης φόρτιση των μπαταριών προσφέρει αυτονομία πάνω από 160 χλμ., απόσταση αρκετή για το 80% των ευρωπαίων πελατών που θα οδηγούν αύριο το αυτοκίνητο της Nissan.
Είναι πλήρως εξοπλισμένο με χαρακτηριστικά όπως σύστημα πέδησης για ανατροφοδότηση ενέργειας, κλιματισμό, navigation και κάμερα παρκαρίσματος. Επιπλέον με ένα καινοτόμο σύστημα τηλεπικοινωνίας, ο ιδιοκτήτης του Nissan LEAF μπορεί μέσω ενός smart phone να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του κλιματισμού στο εσωτερικό του οχήματος. Η μοναδική προαιρετική επιλογή είναι ένας ηλιακός συλλέκτης, ο οποίος τοποθετείται στο πίσω σπόιλερ.
Οι προ-παραγγελίες για το Nissan LEAF έφθασαν τις 27.000 μονάδες παγκοσμίως. Το μηδενικών εκπομπών ρύπων όχημα κατασκευάζεται προς το παρόν στην Ιαπωνία, με προοπτική να ενταχθεί στις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων της Nissan στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, στα τέλη του 2012 και αρχές του 2013 αντιστοίχως. Οι παραδόσεις σε μεμονωμένους πελάτες στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, άρχισαν ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο. Στην Ευρώπη, οι παραδόσεις θα αρχίσουν σύντομα σε Πορτογαλία, Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία, καθώς και σε κάποιες άλλες αγορές μέσα στο 2011.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Nissan έχει κερδίσει ξανά στο παρελθόν το βραβείο CoΤΥ. Συγκεκριμένα το 1993, το MICRA ήταν το πρώτο ιαπωνικής μάρκας αυτοκίνητο που κέρδισε αυτόν τον έπαινο, κάνοντας την απαρχή μιας σχέσης αγάπης της Ευρωπαϊκής αγοράς με αυτό το μικρό αυτοκίνητο, κάτι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα με το πρόσφατο λανσάρισμα της τελευταίας γενιάς MICRA στα τέλη του 2010.