Σε συνέχεια των προηγούμενων ενημερωτικών δελτίων μας αναφορικά με την απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης προσωπικών και κεφαλαιουχικών εταιρειών, εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση που καθορίζει τις διαδικασίες, τεχνικές λεπτομέρειες και λοιπά θέματα σχετικά με τη λειτουργία των Υπηρεσιών Μίας Στάσης και οι νέες διαδικασίες σύστασης ισχύουν από την 4η Απριλίου 2011.
Η ως άνω πρόσφατη απόφαση:
ορίζει τα έγγραφα που πρέπει να υποβάλλονται στις Υπηρεσίες Μίας Στάσης κατά τη φάση της σύστασης νέων εταιρειών έως την φορολογική τους έναρξη και διευκρινίζει θέματα σχετικά με τη λειτουργία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου.
παρέχει προσχέδια συγκεκριμένων εγγράφων/αιτήσεων προς υποβολή στις/από τις Υπηρεσίες Μίας Στάσης.
καθορίζει τα καταβλητέα ποσά και κόστη τα οποία μειώνονται σε σχέση με την προηγούμενη διαδικασία.
ορίζει ότι οι προερχόμενες από μετασχηματισμό εταιρείες καθώς επίσης και οι εταιρείες των οποίων η έναρξη οικονομικής δραστηριότητας προϋποθέτει διοκητική έγκριση ή απόφαση (π.χ. τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες κ.λπ.) δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της.
καθορίζει τον τρόπο διαβίβασης στοιχείων/εγγράφων στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και στις λοιπές δημόσιες υπηρεσίες που εμπλέκονται στη σύσταση.
Η πλήρης εφαρμογή των νέων διαδικασιών και η επίτευξη εύρυθμης και γρήγορης συνεργασίας των αρμόδιων αρχών αναμένεται να συντομεύσει σημαντικά το χρονοδιάγραμμα της σύστασης των εταιρειών. Ωστόσο απαιτούνται και άλλες ρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένης της απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης συγκεκριμένων εταιρειών (π.χ. εταιρείες του ενεργειακού τομέα) προκειμένου οι εταιρείες αυτές να μπορούν να λειτουργούν άμεσα.