Νέους αυστηρούς κανόνες στο σύνολο της λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς εισάγει σχέδιο απόφασης της ΤτΕ το οποίο επί του παρόντος έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς. Κοινός στόχος όλων των προτεινόμενων αλλαγών είναι η διασφάλιση της κεφαλαιακής επάρκειας των εταιρειών και κατ’ επέκταση η προστασία των ασφαλισμένων, αλλά και η εξυγίανση του πλαισίου λειτουργίας τους σε καθημερινή βάση.
Στο πλαίσιο αυτό εισάγονται νέες ρυθμίσεις εσωτερικού ελέγχου, διαχείρισης κινδύνων και κανονιστικής συμμόρφωσης. Ειδική μνεία γίνεται στην διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες και την διαδικασία ανταπόκρισης σε παράπονα η καταγγελίες. Ειδικότερα προτείνεται ως ανώτατο χρονικό όριο για την επίλυση των διαφορών η παρέλευση 50 ημερών. Παράλληλα τίθενται νέοι κανόνες αυστηρότερης αξιολόγησης των Διαμεσολαβούντων και θεσπίζεται η καθημερινή ηλεκτρονική παρακολούθηση για την έγκαιρη καταβολή των ασφαλίστρων.
Για την πάταξη του φαινομένου της παρακράτησης ασφαλίστρων η ΤτΕ προτείνει τα ασφάλιστρα να καταβάλλονται υποχρεωτικά εντός έξι ημερών από την ημέρα της είσπραξής τους. Η ίδια χρονική προθεσμία προτείνεται και για την αυτόματη ακύρωση του συμβολαίου σε περίπτωση μη απόδοσης των ασφαλίστρων.
Επίσης, έως το τέλος του έτους οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την ηλεκτρονική αρχειοθέτηση των φακέλων στον Κλάδο Αυτοκινήτου. Σύμφωνα με την ΕΑΕΕ, στον επονομαζόμενο “Ηλεκτρονικό Φάκελο Ζημιών” έχουν δηλώσει σημμετοχή 14 εταιρείες ενώ για την ταχύτερη εφαρμογή του μέτρου η Ένωση στις αρχές του επόμενου μήνα οργανώνει παρουσιάσεις εταιρειών πληροφορικής που παρέχουν λύσεις για την ηλεκτρονική μετατροπή των αρχείων.