Μια Σημαντική Συνεργασία εγκαινιάστηκε πρόσφατα μεταξύ τριών Φορέων, προκειμένου η Προστασία του Ασφαλισμένου να διασφαλιστεί καλύτερα και αποτελεσματικότερα.
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ο Συνήγορος Καταναλωτή και η ΕΠ.Ε.Ι.Α. ήλθαν σε συμφωνία με το 19-03-2008 Πρακτικό που συνυπέγραψαν.
Ο Aσφαλισμένος θα μπορεί να απευθύνεται στο Συνήγορο του Καταναλωτή που θα λειτουργεί ως η αποκλειστικά Αρμόδια και Ανεξάρτητη Αρχή, ώστε να πετύχει την επίλυση της διαφοράς του με την αντισυμβαλλόμενη Εταιρεία εξωδικαστικά.
Στην περίπτωση που, κατά το χειρισμό μιας διαφοράς, ο Συνήγορος του Καταναλωτή διαπιστώσει ότι η Ασφαλιστική Εταιρεία παραβίασε την Ασφαλιστική Νομοθεσία ή τη Νομοθεσία για την προστασία του Καταναλωτή, εκδίδει σχετική Σύσταση και την απευθύνει προς τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην ΕΠ.Ε.Ι.Α., οι οποίες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους θα επιμελούνται της επιβολής των προβλεπόμενων Διοικητικών Κυρώσεων.
Tα παραπάνω αποφασίστηκαν κατά τη διάρκεια συνάντησης μελών της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης, της Επιτροπής Εποπτείας, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών και του Συνηγόρου του Καταναλωτή.
Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού θα γίνει μέσω των ΜΜΕ, με σχετικό δημοσίευμα ή και συνέντευξη Τύπου αλλά και μέσω ενημερωτικού φυλλαδίου που θα συνοδεύει τα Ασφαλιστήρια Συμβόλαια. Μεταξύ των άλλων πληροφοριών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των Ασφαλισμένων – Καταναλωτών, θα αναφέρεται ρητά η Δυνατότητα Εξωδικαστικής Επίλυσης της ενδεχόμενης διαφοράς ενώπιον του Συνηγόρου του Καταναλωτή.
Ελπίζουμε αυτή τη Υπηρεσία να μειώσει τις Δικαστικές διαμάχες και διαφορές που κοστίζουν υπέρογκα ποσά στις Εταιρείες και στους Ασφαλισμένους.
Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το όλο θέμα και η προοπτική που μπορεί να έχει στην ανάδειξη του πραγματικού ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης.
Επισημαίνω τη μεγάλη παράλειψη να βρίσκεται εκτός ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής(Μεσίτης, Πράκτορας, Σύμβουλος). Πρόκειται, ως γνωστόν, για απόλυτα θεσμοθετημένο όργανο με νομοθετημένο ρόλο και αντίστοιχες ευθύνες, που στοχεύει ακριβώς στη διασφάλιση των συμφερόντων του Ασφαλισμένου – Καταναλωτή. Γιατί, πέρα από τις διοικητικές κυρώσεις σε παρανομούντες, υπάρχουν και οι αστικές ευθύνες για τη ζημιά που αυτός υφίσταται. Τα όποια πρόστιμα σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να αποδώσουν “αίσθημα δικαίου” στον όποιο ζημιωθέντα Ασφαλισμένο – Καταναλωτή.
Είναι ανάγκη, να αντιμετωπίζουμε τα πράγματα ορθολογικά και ολοκληρωμένα.