Το Concept XR-PHEV κάνει την πρώτη του Ευρωπαϊκή εμφάνιση στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και φέρνει την plug-in υβριδική, ηλεκτρική τεχνολογία στην καρδιά της Ευρωπαϊκής αγοράς – ένας ευφυής συνδυασμός προηγμένης μηχανολογίας, χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δυναμικής ευελιξίας και κομψής σχεδίασης τύπου coupé.
Εξέλιξη PHEV – Υψηλές Επιδόσεις
Το Concept XR-PHEV (“X (cross) αποκαλύφθηκε πέρσι το Νοέμβριο στην 43η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο και είναι η επόμενη γενιά crossover Κατηγορίας C. Χρησιμοποιεί το plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (PHEV) της Mitsubishi Motors σε μία καινοτόμο διάταξη εμπρόσθιας κίνησης (FWD) συνδυάζοντας τη λειτουργικότητα ενός SUV με σπορ coupe σχεδίαση – μία εντυπωσιακή αποτύπωση οδηγικής απόλαυσης (χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων).
Στυλ Coupe – Αθλητικό
Πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό του Concept XR-PHEV ήταν το σώμα ενός αθλητή στίβου. Η ορμητική δύναμη ενός δρομέα που ‘εκτινάσσεται’ από το βατήρα εκκίνησης και δεν έχει προλάβει να ισιώσει το σώμα του, εκφράζεται στη σφηνοειδή χαρακτηριστική γραμμή και σε ένα σχήμα κεκλιμένο προς τα εμπρός. Τα μυώδη, ανάγλυφα φτερά που αγκαλιάζουν τους υπερμεγέθεις τροχούς, η σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος και το ελαφρώς αυξημένο ύψος του πίσω τμήματος προδίδουν την ευελιξία του αυτοκινήτου και τις επιδόσεις του.
Με επίκεντρο το λογότυπο – ρόμβο, το εμπρός τμήμα προβάλλει τη δύναμη, στιβαρότητα και τη λειτουργικότητα ενός SUV σε συνδυασμό με μία επιβλητική παρουσία στο δρόμο. Το πλαίσιο της μάσκας ξεκινά κάτω από τους προσαρμοζόμενους προβολείς και η ευκαμψία της αντισταθμίζει τις κινήσεις του αμαξώματος.
Το Concept XR-PHEV χρησιμοποιεί ηλιακά πάνελ ενσωματωμένα στην οροφή που χρησιμοποιούνται για τη φόρτιση της μπαταρίας των περιφερειακών συστημάτων, ενώ η αεροτομή μεταβλητής γωνίας στο πίσω τμήμα της οροφής προσαρμόζεται στις οδηγικές συνθήκες.
Όπως τα τρία πρωτότυπα της MMC στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο*, το Concept XR-PHEV υιοθετεί τη νέα οπτική ταυτότητα της μάρκας που σταδιακά θα χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μελλοντικά crossover και SUV της Mitsubishi Motors. Στοχεύοντας να συμβολίζει την εγγενή λειτουργικότητα και αξιόπιστη ασφάλεια ενός SUV, αυτή η οπτική ταυτότητα αποτελείται από κάθετα στοιχεία (χρωμιωμένα ή φωτιζόμενα) που πλαισιώνουν το εμπρός τμήμα του οχήματος σε κάθε πλευρά της μάσκας.
*Τα Concept GC-PHEV και Concept AR είναι τα άλλα δύο, που επίσης εκτίθεται στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2014
Συναρπαστικός χώρος πλοήγησης – Οδηγοκεντρική φιλοσοφία
Το Concept XR-PHEV διαθέτει ένα οδηγοκεντρικό cockpit σχεδιασμένο για να ξυπνά την επιθυμία για σπορ οδήγηση.
Το τύπου μπάκετ κάθισμα του οδηγού παρέχει σταθερότητα και πλευρική στήριξη για να μπορούν οι οδηγοί να ελέγχουν τα οχήματά τους με αυτοπεποίθηση και ακρίβεια. Το κάθισμα φέρει κόκκινη επένδυση – ασορτί με χρωματικές πινελιές εσωτερικού και εξωτερικού, διαμορφώνοντας για τον οδηγό μια ‘προεδρική θέση’ που διαφέρει από τα υπόλοιπα τρία καθίσματα.
Το ταχύμετρο, στροφόμετρο και άλλες ενδείξεις με πληροφορίες είναι σχεδιασμένα με τρόπο που δεν αποσπούν την προσοχή του οδηγού αλλά τον κρατούν συνεχώς ενημερωμένο.
Front-wheel drive PHEV – Κατηγορία C
Το Concept XR-PHEV χρησιμοποιεί ένα ελαφρύ και υψηλής απόδοσης σύστημα front-wheel drive PHEV που προέρχεται από το ήδη δοκιμασμένο και επιτυχημένο Outlander PHEV.
Στη νέα διάταξη, το σύστημα κίνησης PHEV της Mitsubishi Motors αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο, εν σειρά, 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.1L, έναν ελαφρύ, συμπαγή και ισχυρό ηλεκτροκινητήρα (αντί των δύο μοτέρ του Outlander PHEV) με υψηλής απόδοσης μετατροπέα τάσης (inverter) μπροστά και μπαταρία υψηλής χωρητικότητας κάτω από το πάτωμα. Ο μετατροπέας τάσης αυξάνει την ισχύ και απόδοση του μοτέρ και της γεννήτριας.
Η χρήση ενός συστήματος FWD PHEV χωρίς μοτέρ πίσω μειώνει το βάρος και τις απώλειες τριβών, ενώ προσφέρει βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου και ηλεκτρισμού, κάτι που εκτιμούν ιδιαίτερα αγοραστές πιο προσιτών, μικρότερων οχημάτων της κατηγορίας C όπως το Concept XR-PHEV μήκους 4.37 m.
Από το στάνταρ πρόγραμμα της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας EV, το σύστημα κίνησης του Concept XR PHEV επιλέγει αυτόματα ένα από τα δύο πρόσθετα προγράμματα οδήγησης –Series Hybrid και Parallel Hybrid – αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις οδηγικές συνθήκες και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, όπως και στο Outlander PHEV.
Αντίστοιχα, η ηλεκτροκίνηση EV στο 100% επιτυγχάνεται με τη χρήση των προγραμμάτων Battery Charge Mode ή Battery Save Mode.
Το Concept XR-PHEV εφοδιάζεται επίσης με παροχή 100V AC με ικανότητα μέχρι 1500 watt. Το σύστημα μπορεί να προσφέρει ηλεκτρισμό κατάλληλο για την τροφοδοσία ηλεκτρικών συσκευών για μία ολόκληρη μέρα μόνο μέσω της μπαταρίας, ή για 10 ημέρες όταν ο κινητήρας χρησιμοποιείται για την φόρτισή της.
Τεχνολογία Ενεργητικής Ασφάλειας – Προστασία
Το Concept XR-PHEV εξελίχθηκε για να προσφέρει αξιόπιστη σπορ συμπεριφορά και ευέλικτες επιδόσεις με σκοπό την οδηγική απόλαυση.
Η αξιόπιστη ασφάλεια προέρχεται – μεταξύ άλλων – από το ηλεκτρονικό σύστημα ενεργητικής ασφάλειας της MMC που βοηθά τον οδηγό να αποφεύγει ατυχήματα και συγκρούσεις, αλλά και μία προηγμένη τεχνολογία παροχής πληροφοριών.
Τα δύο συστήματα συνεργάζονται ώστε να προβλέψουν και να προειδοποιήσουν τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις, αλλά και για την ταχύτατη και ακριβή ενεργοποίηση λειτουργιών ασφάλειας, υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο την ασφαλέστερη οδήγηση.
Ανάμεσα στις κυριότερες λειτουργίες είναι:
• Pedestrian Collision Mitigating Auto-braking
• Rearward Blind Spot Vehicle Warning System*
• Driving Safety Support System**
• Auto Hi-beam
• Unintentional Vehicle Move Off Control***
• Forward Collision Mitigation Braking (FCM)
• Lane Departure Warning (LDW)
• Adaptive Cruise Control (ACC)
* Βοηθά στην πρόληψη ατυχημάτων προειδοποιώντας τον οδηγό για την παρουσία οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω. Το σύστημα επίσης ανιχνεύει και προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία οχημάτων ή άλλων εμποδίων πίσω από το όχημα ενώ κάνει όπισθεν, όπως όταν παρκάρει ή φεύγει από ένα γκαράζ.
** Υποστηριζόμενο από την υπηρεσία Εθνικής Αστυνομίας (NPA) της Ιαπωνίας, αυξάνει την ασφάλεια αξιοποιώντας επικοινωνίες με οχήματα και με την οδική υποδομή ώστε να ειδοποιηθεί ο οδηγός για οδικά σήματα καθώς και για την ύπαρξη πεζών, οχημάτων και δικυκλιστών σε διασταυρώσεις, ενώ παροτρύνει τον οδηγό να κόψει ταχύτητα.
*** Όταν μία εμπρός τοποθετημένη κάμερα εντοπίσει αντικείμενα ακριβώς μπροστά από το όχημα και οι αισθητήρες ανιχνεύσουν τη χρήση γκαζιού αντί του φρένου, το σύστημα ενεργοποιείται για να μειώσει την ισχύ του κινητήρα και την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Το σύστημα παροτρύνει επίσης τον οδηγό να είναι πιο προσεκτικός.