Η Opel βρίσκεται εν μέσω της μεγαλύτερης επέλασης κινητήρων στη ιστορία της, λανσάροντας 17 νέους κινητήρες μέχρι το 2018.
Πραγματικό ‘κόσμημα’ είναι ο υπερσύγχρονος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1000 κυβ. εκ. με υπερσυμπίεση και καλή συμπεριφορά – που μεταφράζονται σε ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Αυτός ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού κάνει το ντεμπούτο του στα Opel ADAM και ADAM ROCKS με ανανεωμένο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και εγκαινιάζει νέα πρότυπα στην αθόρυβη λειτουργία των τριών κυλίνδρων. Πιο οικονομικός και πιο φιλικός προς το περιβάλλον, ξεχωρίζει για τη ‘βελούδινη’ λειτουργία του, ενώ υπερέχει από πολλούς τετρακύλινδρους κινητήρες σε επίπεδο θορύβων και κραδασμών.
Αυτή η μικρή κινητήρια μονάδα κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις που αποδίδουν 66 kW/90 hp ή 85 kW/115 hp. Και οι δύο παράγουν ισχυρή ροπή στις χαμηλές στροφές και συγκεκριμένα 170 Nm από τις 1.800 rpm και σε μεγάλο εύρος στροφών. Σαν αποτέλεσμα, πετυχαίνει καλύτερη επιτάχυνση στις χαμηλές στροφές από μεγαλύτερους κινητήρες με παρόμοια ιπποδύναμη σε συνδυασμό με πολύ χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2.
Συγκριτικά με την υπάρχουσα, ατμοσφαιρική κινητήρια μονάδα 1.400 κυβ. εκ. (74 kW/100 hp) της Opel, ο νέος 1.0 ECOTECDirectInjectionTurbo του ADAM προσφέρει αισθητά βελτιωμένες επιδόσεις. Ειδικότερα κατά την εν κινήσει επιτάχυνση 80 – 120 km/h, ένα κρίσιμο εύρος ταχυτήτων για προσπεράσεις, η υπερσυμπίεση προσφέρει άφθονη ισχύ στις χαμηλές στροφές. Με 90 hp ο 1.0 turbo ολοκληρώνει αυτή την ‘κούρσα’ σε 13,2 δευτ., ενώ η έκδοση 115 hp χρειάζεται μόλις 10,9 δευτ.
Παρά τις ζωηρές επιδόσεις, ο 1.0 ECOTECDirectInjectionTurbo καταναλώνει μόλις 4,2 (90 hp) και 4,9 lit (115 hp) καυσίμου / 100 km στο μικτό κύκλο. Η ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης (15 και 16-ιντσών στο ADAM) συμβάλλουν περαιτέρω στην εξοικονόμηση καυσίμου. Η νέα τρικύλινδρη μονάδα ήδη πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.
Οι οδηγικές επιδόσεις του νέου ADAMROCKS με 1.0 turbo είναι εφάμιλλες του στάνταρ ADAM: η μέγιστη ταχύτητα είναι 180 (90 hp) και 196 (115 hp) km/h, με χρόνο επιτάχυνσης 0 – 100 km/h μόλις 11,9 και 9,9 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Παρά την κατά 15 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και τους φαρδύτερους θόλους τροχών, η κατανάλωση μικτού κύκλου του ADAMROCKS είναι ελαφρώς υψηλότερη στα 4,5 και 5,1 l/100 km – στην έκδοση 115 hp η αύξηση είναι μόλις 4%.
Οι προηγμένες τεχνολογίες περιλαμβάνουν άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, ένα πολύ συμπαγές σύστημα υπερσυμπίεσης, συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων και ελαφριά αλουμινένια δομή με πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Ανάμεσα στα πολλά, έξυπνα μέτρα που συμβάλλουν στην πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα είναι μπλοκ κυλίνδρων με μελετημένα ακουστικά χαρακτηριστικά, αντικραδασμικός άξονας τοποθετημένος στο κάρτερ – παγκόσμια πρωτιά για τρικύλινδρο κινητήρα, δομική απομόνωση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου, καδένες χρονισμού με ανάστροφη οδόντωση και καλύμματα κινητήρα σχεδιασμένα για μείωση των θορύβων.