Με επιτυχία ολοκληρώθηκε και η δεύτερη ενότητα του 16 Hydra Meeting με θέμα τις προκλήσεις της ασφαλιστικής αγοράς στην περίοδο χαμηλών ασφαλίστρων (Challenges in a soft market: affordability for clients, sustainability for insurers). Στην ενότητα αυτή οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τις απόψεις και τις θέσεις του κ. Σπύρου Μαυρόγαλου, Διευθύνοντα Συμβούλου της Εθνικής Ασφαλιστικής, του κ. Γιώργου Κώτσαλου, Διευθύνοντα Συμβούλου της INTERAMERICAN αλλά και της κας Βικτώριας Νατάρ Επόπτριας της Ασφαλιστικής Αγοράς της Κύπρου. Στη συνέχεια, μεγάλο ενδιαφέρον είχαν οι ερωτήσεις που υποβλήθηκαν στους ομιλητές και οι σχετικές απαντήσεις.
Ο κ. Σπύρος Μαυρόγαλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις προκλήσεις της ασφαλιστικής αγοράς σε περίοδο χαμηλών ασφαλίστρων από την οπτική της διοίκησης και με ποιόν τρόπο μπορούν να αντιμετωπιστούν. Οι περίοδοι χαμηλών ασφαλίστρων, τόνισε, είναι δεδομένες στην αγορά μας και προκειμένου να αντιμετωπίζονται σωστά,σύμφωνα με τον κ. Μαυρόγαλο, θα πρέπει ο manager να υποκινείτε από τρεις δυνάμεις.
- Τις ανάγκες των Πελατών
- Τις συνθήκες της Αγοράς
- Την Εταιρία.
Η Ασφαλιστική Αγορά στην Ελλάδα βρίσκεται σε μια περίοδο χαμηλών ασφαλίστρων, όχι μόνο στον κλάδο αυτοκινήτων. Σημαντικός παράγων, που κάθε εταιρεία πρέπει να λαμβάνει υπόψη της, είναι η ικανότητά της να προβλέπει τις περιόδους χαμηλών ασφαλίστρων. Ειδικότερα δε, την ικανότητα αυτή πρέπει να έχουν οι μεγαλύτερες εταιρείες στις οποίες απαιτείται περισσότερος χρόνος για να προσαρμοστούν στις οποιεσδήποτε αλλαγές. Συνεπώς, συνέχισε ο κ. Μαυρόγαλος, όσο πιο γρήγορα προβλέψει μια εταιρεία τις μελλοντικές αλλαγές στην αγορά, τόσο το καλύτερο για την στρατηγική της και τα σχέδια της. Ένας τρόπος για να προβλέπονται οι αλλαγές αυτές είναι να παρατηρεί κάποιος τις συνθήκες της αγοράς, οι οποίες βέβαια ακολουθούν τις ανάγκες του καταναλωτή. Οι συνθήκες της αγοράς είναι από τα πρώτα στοιχεία που προμηνύουν τις αλλαγές, οπότε προκειμένου μια εταιρία να είναι έτοιμη να τις αντιμετωπίσει, προκειμένου να μπορεί να τις προλαμβάνει, θα πρέπει πάντα να παρατηρεί τις συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά.
Σημαντικό επίσης, σύμφωνα με τον κ. Μαυρόγαλο, είναι και αυτό που λέμε βιώσιμη ασφάλιση. Ένα θέμα που αφορά ολόκληρη την ασφαλιστική βιομηχανία από τους καταναλωτές μέχρι και τους εξωτερικούς συνεργάτες. Όλες οι συναλλαγές θα πρέπει να γίνονται υπεύθυνα, αναγνωρίζοντας, εκτιμώντας και παρακολουθώντας κινδύνους και ευκαιρίες συσχετισμένες με περιβαλλοντολογικά, κοινωνικά και κυβερνητικά θέματα.
Όσον αφορά τις πρακτικές που ακολούθησε η Εθνική Ασφαλιστική προκειμένου να ανταποκριθεί στην περίοδο χαμηλών ασφαλίστρων ο κ. Μαυρόγαλος πρόσθεσε ότι η εταιρεία στόχευσε στην δημιουργία προσιτών υπηρεσιών προς τον καταναλωτή, χωρίς φυσικά να διακινδυνεύσει την κερδοφορία της. Επίσης, στόχευσε στην ανάπτυξη νέων τεχνολογικών εφαρμογών, επενδύοντας παράλληλα και στις διαπιστωμένες ανάγκες του καταναλωτή.
Ο κ. Γιώργος Κώτσαλος, Διευθύνων Σύμβουλος της INTERAMERICAN μιλώντας επίσης για τις προκλήσεις της Ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς σε περίοδο χαμηλών ασφαλίστρων ανέφερε μεταξύ άλλων πως λόγω της κρίσης και της συρρίκνωσης της αγοράς μας, αλλά και της αύξησης της ανεργίας η αγορά αντιμετώπισε μια σχετική επιβράδυνση, κυρίως στον κλάδο ζωής και λιγότερο στο κλάδο ζημιών. Πρόσθεσε δε ότι εδώ και αρκετό καιρό ακούμε ότι η αντασφαλιστική αγορά διανύει περίοδο ύφεσης και το μεταφράζουμε σαν την αιτία της ύφεσης στην δική μας αγορά. Μόνο που η Ελληνική αγορά βρίσκεται σε ύφεση χρόνια τώρα. “Αυτό που πρέπει να αναλογιστούμε είναι σε ποιό βαθμό οι αλλαγές στην αντασφαλιστική αγορά θα επηρεάσουν τις πρακτικές μας και την καθημερινότητά μας.”
Όσον αφορά στα μέτρα που πρέπει να πάρουμε με σκοπό να αντιμετωπίσουμε την αλλαγή στην αγορά, ο κ. Κώτσαλος πρόσθεσε ότι σίγουρα το κόστος είναι ένας παράγων, αλλά η ανάλυση των δεδομένων (data analytics) πρέπει να γίνεται πολύ γρήγορα προκειμένου να κατανοεί η εταιρεία ποιοι είναι οι πελάτες που θέλει να ξανακερδίσει, ποιοι είναι οι πελάτες που είναι προετοιμασμένη να χάσει και ποιοι είναι οι πελάτες που δεν θέλει να χάσει. Επίσης, η επένδυση στην τεχνολογία είναι πολύ σημαντική, έχοντας όμως κατά νου ότι σε μια μικρή αγορά όπως η Ελληνική, επενδύσεις αυτού του μεγέθους κοστίζουν. Άλλη λύση είναι η αγορά περισσότερης αντασφάλισης. Αν οι τιμές στην αντασφαλιστική αγορά είναι χαμηλές, ευκαιρία είναι να επενδύσει η εταιρία περισσότερο.
Στη συνέχεια, ο κ. Κώτσαλος τόνισε ότι είναι σημαντικός ο ρόλος των εταιρειών με ηγετική θέση στην αγορά αφού, στην Ελλάδα τουλάχιστον, οι εταιρείες αυτές έχουν αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορούν να ελέγξουν τις πρακτικές που θα ακολουθηθούν καταδικάζοντας τις επικίνδυνες για τον καταναλωτή και τις κακές για την αγορά . Έχουν την δύναμη και το μέγεθος να πουν όχι. Δυστυχώς όμως, αυτό δεν συμβαίνει στην περίοδο αυτή, κατά την οποία οι εταιρείες-ηγέτες της αγοράς παρασύρονται από τις τάσεις που κυκλοφορούν, είτε τις έχει προκαλέσει ο ίδιος ο καταναλωτής, είτε ο μεσίτης ή ο πράκτορας. Μπορεί να φαίνεται ότι πρόσκαιρα ικανοποιούνται οι απαιτήσεις του καταναλωτή, αλλά μακροπρόθεσμα τον βλάπτουν γιατί δημιουργούν πλαίσιο αδιαφανών πρακτικών που βλάπτει την εμπιστοσύνη που προσπαθεί η αγορά να χτίσει και πάλι.
Μεχρι στιγμης ουτε λεξη για την αποζημιωση των εκατονταδων χιλιαδων εξαπατημενων των απατεωνων της ΑΣΠΙΣ και C.V.
Οι πελατες μας περιμενουν να ακουσουν οτι οι συγγενεις και φιλοι τους εξαπατημενοι πηραν τα χρηματα τους για να ασφαλιστουν οι ιδιοι……….