Μπορεί τα θέματα προς συζήτηση στο ετήσιο συνέδριο της LIMRA στο Παρίσι να ήταν πολλά (Management, Social Media, Marketing, Bancassurance, Big Data), αλλά το ενδιαφέρον όλων ήταν στραμμένο στην τεχνολογία και πώς αυτή μπορεί να επηρεάσει το μέλλον των Ασφαλιστικών εταιρειών ως προς τις πωλήσεις τους, τη διαδικτυακή ασφάλειά τους και την οργάνωσή τους. Τα θέματα των Social Media & των Big Data πολιόρκησαν το ενδιαφέρον των παρευρισκομένων αλλά και τη θεματολογία των ομιλητών με παραδείγματα και συμβουλές. Όπως για παράδειγμα, η ομιλία του Veren Moodley, Υπεύθυνου μηχανογράφησης της εταιρείας Momentum στη Νότια Αφρική, η οποία χρησιμοποιώντας ένα πολύπλοκο πρόγραμμα φροντίζει με απλό και κατανοητό προς τον πελάτη τρόπο την οικονομική του ευρωστία.
Τις εργασίες του Συνεδρίου άνοιξε ο Πρόεδρος της LIMRA EMEA Bernard Retali, ο οποίος καλοσωρίζοντας όλους τους παρευρισκομένους σε όλες τις γλώσσες τόνισε: «Θέλουμε να είμαστε η πηγή της γνώσης σας, θέλουμε να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις, θέλουμε να σας βοηθήσουμε να εκπαιδεύσετε το προσωπικό σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο». Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Robert A. Kerzner, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος LIMRA, LOMA & LL Global Inc, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι του μεγαλύτερου παγκόσμιου οργανισμού στον κλάδο Ζωής και των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών της Ασφαλιστικής Βιομηχανίας. Το 2010, ο Kerzner, ήταν ο άνθρωπος που οδήγησε στη συγχώνευση της LIMRA με τη LOMA δημιουργώντας έναν οργανισμό που αντιπροσωπεύει 1.200 μέλη σε 64 χώρες συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων εταιρειών Ζωής Παγκοσμίως.
Στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ομιλία του ο Kerzner, αναφέρθηκε στα δημογραφικά στοιχεία, τις αλλαγές στη νομοθεσία και τις ρυθμιστικές αρχές, την τεχνολογία αλλά και τους εξωτερικούς παράγοντες και πώς αυτά έχουν επηρεάσει περισσότερο την αγορά σε βάθος χρόνου αναγκάζοντας τις Ασφαλιστικές Εταιρείες να αναπροσαρμόζουν τη διαχείριση και ανάπτυξη των κεφαλαίων τους επενδύοντας σε άλλες αγορές.
Σε κάθε έναν από τους τέσσερις λόγους έδωσε παραδείγματα και εστίασε στην ουσία των προβλημάτων ή των ευκαιριών που δημιουργούνται, ενώ έδωσε έμφαση στα κανάλια διανομής των Ασφαλιστικών Εταιρειών τονίζοντας αυτό που είχε πει πριν 5 χρόνια περίπου, ότι δηλαδή οι συνδεδεμένοι διαμεσολαβητές θα περιοριστούν ακόμα πιο πολύ καθώς άλλα δίκτυα, όπως το Bancassurance, στην Ευρώπη αποκτούν μεγαλύτερη δύναμη.
Σε γενικές γραμμές το φετινό συνέδριο της LIMRA για ακόμη μια χρονιά ήταν γεμάτο δυναμικές ομιλίες, έξυπνα παραδείγματα και δημιουργικά εργαστήρια εστιασμένα κατά πολύ στις τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και σε μοντέρνες μεθόδους μάνατζμεντ. Όπως πολύ σωστά μας δηλώσε ο κ. Retali στη συνέντευξη που θα δημοσιευθεί στο Ασφαλιστικό Marketing Νοεμβρίου, και το επιβεβαιώνει ο κ. Kerzner από τα λεγόμενά του, η Ασφαλιστική Αγορά δεν εξελίσσεται λόγω της κρίσης. Αναδομείται στρατηγικά τα τελευταία 20 χρόνια και μάλιστα για διαφορετικούς λόγους και αιτίες σε κάθε χώρα. Τα συμπεράσματα δικά σας.