Έχετε αναρωτηθεί πόσο τεχνητά ευφυής είναι η καθημερινότητά μας; Ζούμε σε έξυπνα σπίτια, επικοινωνούμε με έξυπνα κινητά, κατευθυνόμαστε από έξυπνους χάρτες, οδηγούμε έξυπνα αυτοκίνητα κ.ο.κ.
Τα ευφυή υπολογιστικά συστήματα ή αλλιώς η τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι μέσα στη ζωή μας ακόμα και όταν δεν αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξή τους. Είναι παντού… από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις ηλεκτρικές μας συσκευές μέχρι το Google maps και την εφαρμογή μίας ασφαλιστικής εταιρείας. Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει άρδην τα περιβάλλοντά μας, γίνεται αναγκαίο στοιχείο στη λειτουργικότητά μας και αναπόφευκτα οδηγεί στη μείωση θέσεων εργασίας. Την αναλογία ανάμεσα στο πόσες θέσεις θα χαθούν και πόσες θα δημιουργηθούν θα τη δούμε στο μέλλον.
Σύμφωνα με τη McKinsey & Co. περισσότεροι από 400 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως θα μείνουν εκτός αγοράς εργασίας μέχρι το 2030, επειδή η τεχνολογία θα μπορέσει να τους αντικαταστήσει. Το 2017 πάντως η Sophia, το πρώτο ανθρωποειδές που έχει πάρει υπηκοότητα (Σαουδική Αραβία), είχε δηλώσει ότι η «Η ιδιωτική ασφάλιση είναι τομέας που έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και υπάρχει τεράστιος χώρος για τα ανθρωποειδή να δραστηριοποιηθούν». Και ήδη συντελούνται μεταβολές στην ασφαλιστική βιομηχανία. Όπως είχε δηλώσει το 2018 ο Tom Wilson, Chief Executive Officer στην Allstate Corp σε συνέντευξή του στο Bloomberg «Η τεχνητή νοημοσύνη θα χτυπήσει την αγορά υπηρεσιών σαν τσουνάμι. Ο αυτοματισμός θα επηρεάσει ευρύτατο φάσμα εργαζομένων, από το λιανικό εμπόριο μέχρι τις εταιρείες ταξί». Αυτή η αλλαγή εξηγεί ο Wilson είναι σε εξέλιξη στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων. Η Allstate έχει «περικόψει» 550 πραγματογνώμονες αυτοκινήτων, επειδή οι τεχνολογικές εξελίξεις έκαναν τις εργασίες τους περιττές. Επίσης μεγάλες ασφαλιστικές στις ΗΠΑ –όπως η Allstate και η GEICO– έχουν ψηφιακούς βοηθούς για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
ΑΙ ΚΑΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Η ασφαλιστική αγορά σε διεθνές επίπεδο εφαρμόζει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και RPA (Robotic Process Automation) σε 5 τομείς: 1. στην ανίχνευση απάτης, 2. στη δημιουργία chatbot για την εξυπηρέτηση πελατών, 3. στην πρόβλεψη και τον περιορισμό του ρίσκου που αναλαμβάνουν, 4. στη διεκπεραίωση αξιώσεων αποζημίωσης, 5. στον αυτοματισμό γραφειοκρατικών διαδικασιών.