Σθεναρές αντιστάσεις έναντι των συνεπειών της κρίσης επέδειξε η Allianz Ελλάδος και το 2011, καταφέρνοντας να διατηρήσει σχεδόν αλώβητο τον κύκλο εργασιών της στα 233,6 εκατ. ευρώ, να κερδίσει μερίδια σε μια αγορά που κινήθηκε έντονα πτωτικά, αλλά και να εξασφαλίσει λειτουργική κερδοφορία 18,5 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, και με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, το 2011 ο κύκλος εργασιών της Allianz Ελλάδος μειώθηκε οριακά κατά 1,2% έναντι του 2010, όταν στο σύνολό της η αγορά κατέγραψε πτώση 6,8%, η λειτουργική κερδοφορία χάρη στον εξορθολογισμό των λειτουργικών εξόδων και την καλή διαχείριση των ζημιών μειώθηκε μόλις κατά 4,6%, ενώ η μετά φόρων κερδοφορία της εταιρείας, προ των προβλέψεων για απομείωση αξίας ομολόγων, διαμορφώθηκε στα 13,2 εκατ. ευρώ από 9,4 εκατ. ευρώ το 2010.
Σε ό,τι αφορά την παραγωγή του 2011, οι Γενικές Ασφαλίσεις της Allianz Ελλάδος σημείωσαν αύξηση κατά 4,4%, με τα εσόδων να ανέρχονται στα 121,3 εκατ. ευρώ. Πέρυσι, βασικός μοχλός ανάπτυξης αποτέλεσε ο κλάδος Αυτοκινήτου, ο οποίος κατέγραψε άνοδο 10,1% σε σύγκριση με το 2010. Η λειτουργική κερδοφορία των Γενικών Ασφαλίσεων σημείωσε οριακή μείωση κατά 0,9% και διαμορφώθηκε στα 15,3 εκατ. ευρώ.
Η δίκαιη τιμολογιακή πολιτική της Allianz Ελλάδος σε συνδυασμό με την καλή διαχείριση του κόστους είχαν ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση του δείκτη Combined Ratio (Αποζημιώσεις και Έξοδα προς ασφάλιστρα) στο 90%. Ο Δείκτης Ζημιών έκλεισε για το 2011 στο 53,1% και ο Δείκτης Εξόδων στο 31,2%. Στον κλάδο Αυτοκινήτου, ο Δείκτης Ζημιών μειώθηκε στο 57,5% από 61,3% το 2010, ενώ η συνολική Αποθεματοποίηση ανήλθε πέρυσι στο 163,1% των δεδουλευμένων ασφαλίστρων.
Σε ό,τι αφορά την παραγωγή στις ασφαλίσεις Ζωής, που σε επίπεδο συνολικής αγοράς και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος το 2011 συρρικνώθηκε κατά 7,7%, για την Allianz Ελλάδος η πτώση περιορίσθηκε στο 6%, με τα έσοδά της να διαμορφώνονται στα 108,8 εκατ. ευρώ, επηρεασμένα κυρίως από τη μειωμένη ζήτηση για προϊόντα Unit-Linked. Η παραγωγή ωστόσο ενισχύθηκε από τη σημαντική αύξηση των πωλήσεων στα συνταξιοδοτικά προγράμματα, ενώ η Allianz Ελλάδος πέτυχε και το 2011 λειτουργική κερδοφορία στον κλάδο, η οποία διαμορφώθηκε στα 3,1 εκατ. ευρώ, μειωμένη κατά 16,4% έναντι του 2010.
Σχολιάζοντας την πορεία της εταιρείας κατά το 2011, ο Διευθύνων Σύμβουλος & CEO της Allianz Ελλάδος, Πέτρος Παπανικολάου, στάθηκε ιδιαίτερα στη συμμετοχή του ομίλου Allianz και της Allianz Ελλάδος, στο πρόγραμμα εθελοντικής ανταλλαγής Ομολόγων Ελληνικού Δημοσίου, μέσω της οποίας, όπως υπογράμμισε «ο όμιλος στήριξε έμπρακτα τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης του Ελληνικού χρέους και ανόρθωσης της Εθνικής Οικονομίας».
Αναφερόμενος στην πορεία της ασφαλιστικής αγοράς δήλωσε ότι, «παθογένειες του παρελθόντος, κυρίως στον κλάδο αυτοκινήτων, έχουν επανεμφανισθεί αργά, αλλά σταθερά, την τελευταία περίοδο, και ο ρόλος της Τράπεζας της Ελλάδος είναι καθοριστικός προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή μετάβαση της αγοράς μας στην επόμενη ημέρα, με εταιρίες που ο Έλληνας καταναλωτής θα εμπιστεύεται. Σε κάθε περίπτωση η αγορά δεν πρέπει να αφεθεί στην τύχη της, ώστε να μη χάσει την ευκαιρία ανάκτησης της εμπιστοσύνης του κλάδου της ιδιωτικής ασφάλισης που η σημερινή συγκυρία προσφέρει», τόνισε ο κ. Παπανικολάου.
Τέλος, για την πορεία της Allianz Ελλάδος, επεσήμανε ότι «μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον οι πελάτες μας εμπιστεύονται, τόσο στις ασφαλίσεις αυτοκινήτου και υγείας, όσο και στα συνταξιοδοτικά προγράμματα. Προσφέρουμε αξιόπιστες λύσεις, πρωτοποριακά προϊόντα, δίκαιη τιμολόγηση και ποιοτική εξυπηρέτηση σε 325.000 συνανθρώπους μας που επέλεξαν την Allianz για τις ασφαλιστικές τους ανάγκες. Κερδίζουμε μερίδιο αγοράς στον κλάδο Γενικών Ασφαλίσεων, αλλά και στον κλάδο Ζωής. Η Allianz με ιστορία άνω των 120 ετών, και παρουσία στην Ελλάδα πάνω από 20 χρόνια, συνεχίζει να παραμένει δυνατή εν μέσω αντίξοων οικονομικών συνθηκών» υπογράμμισε ο κ. Παπανικολάου.